Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

vrijdag 14 oktober 2011

Lancia Club Nederland 1986

In 1986 werd er een Lancia Club Nederland meeting


gehouden in het Dierenpark te Amersfoort.

Er was veel belangstelling...
Ziehier een uiterst kort verslag...




Lancia Abarth 037


Lancia Flavia Cabrio

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia HF

Lancia Fulva HF (Italia import)

Lancia Fulvia

Lancia H.P.Executive VX
Lancia Monte Carlo


en nog enkele vreemde "eenden"...

Fiat Abarth Allemano 1600 ? (Italia import)


Ferrari 328 GTB

Ferrari 308 GT 4


Op huis aan...




Dragers: VIDEO-8
TAPENR: 009 Videofootage: 08.36 min
SO
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Motoring George Spauwen
Sponsored by
VICTRACE RETRO MEDIA


woensdag 5 oktober 2011

The Pre-1940 Triumph Motor Club







The Dutch Weekend
"Arrival at Hoek van Holland"
In het weekeinde van zaterdag/zondag 03/04 september 2011 j.l. was
the Pre -1940 Triumph Motor Club met een aantal afgevaardigden
inclusief hun fraaie Automobielen vanuit het "Engelenland" naar Nederland,
c.q het Utrechtse landschap afgereisd om op uitnodiging van enige
Nederlandse leden dezer Engelse club met een bezoek te vereren.

Victrace was ook uitgenodigd
en maakte een verslag...

allemachtig prachtig...


Original Straight Eight

Triumph Dolomite Straight Eight 1933 Tribute Car

(ooit zijn er maar 3 gebouwd,
hier met een zes cyl. motor).
De Organisatoren hadden de groep Gasten uit het "Engelenland"
in Hoek van Holland van de ferry gehaald om vervolgens
ri. Utrecht te rijden om in het gereserveerde Mitland Hotel
in te checken en naar Dr.Tiger Roelofski Armée Haze
te Groenekan te rijden.

Triumph Gloria Special 1934



Triumph Gloria Southern Cross 1937

Triumph Vitesse Saloon 1936
Triumph Gloria Vitesse Tourer 2 litre 1935
Triumph Dolomite Roadster Coupe 2 litre 1940





KV 6901
De Monte Carlo is door Donald Healey ontwikkeld uit een Gloria Speed Tourer.
Hij was achteraf niet klaar voor de Rallye van Monte Carlo in 1934 en
daarom werden er in alle haast twee getunede motoren van de Monte Carlo
geplaatst op een Southern Cross chassis met gemodificeerde Monte Carlo bodies.
Dat waren dus de KV 6904 en KV 6905.
Een van de twee werd derde
(KV6905 met Donald Healey en Tommy Wisdom als rijders)
in het algemene klassement.
Een geweldige prestatie.
Hij was zo zwaar dat jaar ,dat Louis Chiron zei ,
liever tien grand prix te rijden dan een rallye van Monte Carlo.



The prototype Triumph Gloria

Monte Carlo Workscar 1933


een heuse Vintage Triumph Automobiel
 met Historie dus.
Deze mooi gelijnde Monte Carlo is de aanzet tot het grote succes

dat Triumph boekte in de Rallye van Monte Carlo


De schokbrekers konden van binnen uit gesteld worden waardoor op 
elk wegtype snel een aanpassing van de schokbrekers gedaan kon worden.
Er was een grote benzinetank met 2 reservewielen achterop.
Ook de Monte Carlo was verkrijgbaar met zowel de 4-cylinder

als 6-cylinder motor.

Destijds kostte de Monte Carlo 4-cylinder 2/4 GBP 325,- en

de 6-cylinder GBP 398,- & de Short Chassis GBP 375,-

(Bron: Club Triumph Holland)


Daar werden ze in de gelegenheid gesteld om van hun bootreis

en autotrip bij te komen onder het genot van uiterst

goed verzorgde borrel met overheerlijke hapjes.





For the real Backyard Barn Engineer only !😎 



Triumph Vitesse Saloon 2 litre 1936



Het weer was perfect en dus volop genieten
voor de deelnemers.

Voor Victrace de gelegenheid om wat plaatjes te schieten
en wat mensen te spreken over deze toch wel unieke
vooroorlogse Triumph Automobielen.

Waar o waar kom je ze anders tegen?

Na een gezellige ontvangst werden werd er uitgebreid gedineerd
in de Groenekanse dorpsbisto "Naast de Buren",
waar men voor deze gelegenheid de keuze had uit
speciaal geprepareerde menus.

 


Daarna werden de gasten ri. Mitland hotel
gebracht voor overnachting


om de volgende ochtend, zondagmorgen 09.30 uur weer opgehaald te
worden voor coffee/tea, tja engels he, met overheerlijke home-made applepie.



 

 

 
Om daarna vervolgens, rond de klok van 10.00 uur,
onder leiding van Pierre-Henri Copijn aan
een fraaie toerrit door het Utrechtse
Landschap te beginnen.

Tegen de verwachting in, het zou immers stortregenen,
wat het in de vroege ochtend dan wel even deed,
werkte het weer ook die rest van de dag mee,
werd er meest open gereden en
was het dus weer volop genieten.
Gezamenlijk werd vertrokken en via de Bilt, Bilthoven,
naar Soestdijk gereden om bij Paleis Soestdijk
een fotomoment in te lassen.
Daarna ging het via schitterende Lage Vuursche, Maartensdijk,
de plassen van Loosdrecht naar Westbroek
alwaar de voormalige Huisarts Dr.Smit en tevens al 24 jaar Lid
van deze Engelse Pre -1940 Triumph Motor Club,
de gasten verwelkomd heeft met een uitgebreide lunch.
Gezelligheid ten top...
The new International Rally Trophy
Tevens werden door hem als magician,
enige goochelacts opgevoerd tot grote hilariteit
 van de (Engelse) gasten.
Daarna werd uitgebreid afscheid genomen en uiteindelijk weer vertrokken
 ri. Hoek van Holland & Rotterdam om hun ferries te halen
ri. Hull & Harwich.


Kortom het was een kort maar krachtig en uiterst geslaagd weekend,
dat eigenlijk ook een Nederlandse aanvulling c.q. bijdrage was op het 50 jarig jubleum van the Pre-1940 Triumph Motor Club.

Hopenlijk gaan wij ze in de komende jaren
nog eens terug zien op Nederlandse bodem.




HEV520
Dolomite 14/65 Roadster Coupe 1939

HEV187


Reacties/Comments:

* Leuke reportage geworden,bedankt voor de mooie plaatjes en tekst.
Groetjes Piet Hein (Pierre-Henri Copijn)
-----

* Thanks for this. It is very nicely put together.
Steve (Magazine Editor: Stephen Jacobs)
------

* Hallo Speedman George,

Ik heb je reportage bekeken en ik vind het heel knap hoe je het gedaan hebt.
Ik heb er echt van genoten.
Roelofski
------

* Thank you, we will put a link on our club web site.
Regards Lesley Woods (Press & Media)
-----

Copyrights Tekst & Foto's:
Motoring George Spauwen.

SO
Always Surprising, Always Close.
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook