Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

maandag 11 juni 2012

5a Coppa D'Italia Autostoriche Padova 1989 Part I : Scruteneering / Partenza

*Note:
 Because it is a very long report of a very Special Event,
  but still You have to scroll too much, 
I break it down into 4 parts ..

5a Coppa D'Italia Autostoriche 
Padova 
23-25 aprile 1989


Scruteneering/Partenza :



Het plan was eigenlijk en 
de 5a Coppa D'Italia en de Mille Miglia 1989
op videofilmbeelden en foto's vast te leggen.
Edoch dat bleek simpelweg teveel van het goede.

Victrace was er dus bij schoot destijds ca. 6 uur "ruwe" 
video-8 filmbeelden, maakte ca. 200 foto's. 
Wel daaruit zijn  nu ca. 1850 vide0-8 snapshots geproduceerd
 en dus ca. negatieven gescanned....

 An Extended Report...
I'll hope you will enjoy it!
 

In het weekend van 23 - 26 april 1989 werd de 
5e Editie Coppa D'Italia Autostoriche verreden.
Het was tevens de laatste in de reeks en een Memorial
aan  Giulio Dubbini...
Italy’s pioneer Ferrari collector Giulio Dubbini, 
owner of the Diemme Caffé production company in Padua,
 realised the enormous potential of the 500 TRC and 
became the next owner in 1966. 
Dubbini campaigned 0670 MDTR over the next twenty years 
in historic events. The Ferrari remained in the ownership of
 the Dubbini family until the late 1990s – 
a remarkable period of over three decades. 



Corrado Cupellini.
Hier tijdens de Historic Zandvoort Trophy 1988

Historic racer Corrado Cupellini of Bergamo then 
took it over and for the next five years entered it 
in the Shell Ferrari Maserati Challenge race series in Europe. 
(Bron:RM Auctions)
Padua, Italië

Padua :

(Italiaans: Padova, Latijn Patavium) is een stad in Noord-Italië, 
hoofdstad van de gelijknamige provincie Padua.
De stad heeft een zeer lange geschiedenis, 
beginnend met de mythische stichting door de Trojaan Antenor.
Het is onder meer de geboorteplaats van de historicus Livius.
Padua, het Romeinse Patavium, werd tijdens de Volksverhuizingen
 achtereenvolgens verwoest door de Visigoten (409 n.C.),
de Hunnen (452), de Ostrogoten (543) en de Longobarden (610).
In de Middeleeuwen behoorde de stad tot het Duitse Heilige Roomse Rijk, 

doch zij was van de 12e eeuw af een vrije stad (libero comune). 

In 1174 werd Padua verwoest door een grote brand,
waarna de stad bijna in zijn geheel werd herbouwd.
Van grote betekenis voor de stad was de stichting van de universiteit
 (1222, in 1238 door keizer Frederik II uitgebreid),
 die als de bakermat van het humanisme kan worden beschouwd.
In 1545 werd hier de Orto botanico di Padova gesticht,
de oudste Hortus botanicus van Europa.
Galileo Galilei bekleedde er een hoogleraarschap van 1590 tot 1610.
Padua is de sterfplaats van de heilige Antonius van Padua (overleden 1231).
 De basiliek van Padua is dan ook naar hem genoemd.
In 1405 werd Padua door de Republiek Venetië veroverd.
Met Venetië werd de stad in 1797 aan Oostenrijk afgestaan.
In 1866 kwam zij definitief aan Italië.
In 1918 werd in Padua de wapenstilstand 
tussen Oostenrijk-Hongarije en Italië getekend.


(Bron: Wikipedia)




 Basilica di Sant'Antonio da Padova

Victrace was al enkele dagen eerder naar Italia afgereisd om  als 
Pers = Stampa nog e.e.a. te regelen, bij de Italianen 
komende van het verre Hollanda,wat sfeer te proeven 
en alvast wat plaatjes te schieten.




Alfa Romeo Giulietta's

"ANWB daar kom je verder mee !"

 

Pieter Boel

 Transporteur & Engineer: Piet Roelofs...

^Sylvia Huisman & Ben Huisman ^

Ook Racing Team Holland & Yester Year Racing,
 Ben & Sylvia Huisman, waren er destijds met onder 
meer enkele Ford Shelby Mustangs 350 GT bij.




Scuderia MO = Michel Oprey was er met zijn Ferrari 250 GT SWB uit 1960
Racing Team Holland


 
Rini van der Velden & Ed Swart
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland


Ferrari 275 GTB
Guus Bierman - Bert Hoffman
Racing Team Holland

Maar er was nog Ford Shelby Mustang...uit de USA


 
Ferrari *340 Mille Miglia Vignale Spyder 1953
*Produktie aantal 10 stuks.





  

Het kenteken alleen al sprak me wel aan... :)
Jaguar E-type

Eiso George Bergsma & Roland Zoomera
Alfa Romeo Giulia TZ1
Scuderia del Portello


"waar is mijn koffertje ?" 😉

Tojeiro Bristol Sport  
 

Jaguar XK SS (USA)

 


 
Veel Belangstelling toen voor deze toen allernieuwste 
Lamborghini Countach 25th edition.



Bij Caffe Diemme aan de Via Caprera 31 te Padova,
het adres waar  21/22 april de Scruteneering plaatsvond...





Iets te vroeg...


Lotus Elan - Lotus Elite

Nu op tijd...

Het weer was niet best...
"It was really raining cats & Dogs!"



Scruteneers...


"Jaaguaar E"





Porsche 356
 
Alfa Romeo 2600 Spider (GB)




 

OSCA 1600 Zagato (S)





AC COBRA Jan "AC" Heuten 
#30 Heuten - Hermans (D)
AC Cobra
Team Germania
Wat zei ik ? Het regende pijpestelen...

AC uit AC 

Lancia Flaminia Zagato (I)



 
 Lancia, Ferrari, Jaguaaar van alles kwam voorbij...



zelfs onze Limburgse Gentleman 
Driver Michel Oprey was van de partij...

Hij reed samen met Marius Du Toy van Hees...

met de welbekende Ferrari 250 GT SWB
van "scuderia MO" => still sponsored by his wife.
Racing Team Holland

 
Een SWB uit Padova


en nog maar een.

Maserati's 3500 GT  (I)

  






Ferrari 275 GTB
Guus Bierman - Bert Hoffman
Racing Team Holland
 

Volvo P1800 S :   Uwe Schaper-Brieskorn (D)

Alfa Romeo 8C Le Mans



  Maserati tipo 61 "Birdcage" (I)







Ferrari 750 Monza (All the way from USA)

 
Ferrari Tour De France Berlinetta
 
Ford Mustang Shelby 350 GT (USA)
 
Lancia Aurelia  (I)/ Jaguar XK 140 (I)
 
Lanca  Flaminia Z (CH) - Lancia Aurelia B20 (I)


Ferrari 250 GT Lusso (GB)

AC Cobra (D)




Ferrari 860 Monza (I)
Ferrari Club Italia







Lotus Elan - Jaguar E-type -Jaguar E-type


"Jaguaars E"

Jaguar XK SS (USA) / Lotus Elan





Austin Healey 3000 (D)

Lancia Aurelia's


Ferrari 250 GTE





AC ACE  Hall-Griswold (GB)



"Scuderia MO"
#107 Michel Oprey- Marius Dutoy van Hees
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland



#23 Rini van der Velden & Ed Swart
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland


#33 Ben Huisman - Sylvia Huisman
Ford Shelby Mustang 350 GT
Yester Year Racing


Ferrari 250 TDF Berlinetta (CH)




Ferrari 250 GT Lusso (GB)

AC Cobra (D) - Tojeiro Bristol Sport (I)

Volvo P1800 : Schaper - Brieskorn (D)






De volgende morgen extra vroeg uit de veren voor ...






De Herder en zijn schapen...

Vvvrrroooahhhh...

en natuurlijk..



- Prato del Valle Padova -
 
 de Start op de Prato del Valle...


Volvo P1800 S: Uwe Schaper-Brieskorn (D)

#1 "Amphicar"- Schermi  (I)
Lotus Elan
Piave Jolly Historic


                              ^TVR





#21 Guus Bierman -(Bert Hoffman) 
Ferrari 275 GTB
Racing Team Holland

#31 Hans Hugenholtz - Nico Koel
Ford Shelby Mustang 350 GT
Racing Team Holland




#107 Michel Oprey- Marius Dutoy van Hees
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland


Eiso George Bergsma ^
#50 Eiso George Bergsma - (Roland Zoomers)
Alfa Romeo Tubulare Zagato 1
Scuderia del Portello

#33 Ben Huisman- Sylvia Huisman
Ford Shelby Mustang 350 GT
Yester Year Racing




   " LOY 500 " ^




    




 

 
De Start:




#1 "Amphicar"- Schermi :Lotus Elan
Piave Jolly Historic







Team "Hey Ho"


Piave Jolly Historic



Abarth Monomille







#21 Guus Bierman - Bert Hoffman
Ferrari 275 GTB
Racing Team Holland



#23 Rini van der Velden & Ed Swart
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland











#30 Heuten - Hermans (D)
AC Cobra
Team Germania




#31 Hans Hugenholtz - Nico Koel
Ford Shelby Mustang 350 GT
Racing Team Holland


#32 Pieter Boel - Paul Schouwenburg
Ford Shelby Mustang 350 GT
Racing Team Holland


#33 Ben Huisman- Sylvia Huisman
Ford Shelby Mustang 350 GT
Yester Year Racing






#107 Michel Oprey-Marius Dutoy van Hees
Ferrari 250 GT SWB 1960
Racing Team Holland







Maserati 3500 GT (I)

Alfa Romeo 2600 Spider (GB)


Ferrari 250 GT



#50 Eiso George Bergsma -Roland Zoomers
Alfa Romeo Tubulare Zagato 1
Scuderia del Portello





#58 Uwe Schaper - Peter Brieskorn (D)
Volvo P1800






Alfa Romeo Giuletta SZ



Maserati Tipo 61 "Birdcage"


Ferrari Tour de France Berlinetta







Jaguar XK SS


#89 Garnieri - Cutera
Ferrari 860 Monza
Ferrari Club Italia
a
Ferrari 860 Monza




#107 Sheehan-Shanahan (USA)
Ferrari 750 Monza
Piave Jolly Club






Jaguar XK 120 Fixed Head 


Jaguar XK 120 Drophead 



AC Ace's Bristol




#101 Ferrari -Zanichelli
Tojeiro Bristol Sport
Circolo Della Biella

De Tojeiro Loy 500 tijdens de 14th Europena Historic Grand Prix te Zolder (B) 

#102 Agace - Seville
Tojeiro Bristol Sport
Circolo Della Biella

An accomplished club racer who had enjoyed some notable successes with his Cooper MG 1.5 litre sports racer 'JOY 500', London-based car dealer Cliff Davis decided to move up to the 2 litre class for the 1953 season. To this end he commissioned talented engineer John Tojeiro to design an all independently sprung chassis which could accommodate Bristol's tunable 2 litre engine. Bodied in the style of a contemporary Ferrari Barchetta by Eric Hall and Bill Rich, the resultant aluminium-skinned machine was road registered as 'LOY 500'. Well balanced and fast, the Tojeiro-Bristol had a magnificent season and even won the support race at the Dutch Grand Prix beating the 2 litre Maseratis.
 
Davis suggested to Tojeiro that the sports racer could form the basis of a production model and thus earn some money. Learning that AC Cars Ltd were looking for a project, Tojeiro took 'LOY 500' to the firm's Thames Ditton factory for evaluation. The Directors were impressed and could see a future in the design. Suitably evolved it debuted at the London Motor Show as the AC Ace (John Tojeiro being paid £5 per car in royalties).
(Bron: Classic Driver)



Widi MK I






Ferrari 250 GT SWB Berlinetta














Lancia Flaminia Zagato



Ferrari 250 GT





Lancia Flaminia Zagato



PORSCHE 356















ALFA ROMEO GIULIETTA






ALFA ROMEO 1900 SS



#153 Casalini - Montani: Austin Healey Sprite


#156 Kallinger - Dinstl : Austin Healey Sprite






Fiat " Otto Vu" 8V Zagato


Fiat 1100 TV PF


# 180 Werner - Werner (D) Alfa Romeo 8c Le Mans



# 180 Werner - Werner (D) Alfa Romeo 8c Le Mans


# 181 Koelnberger -  Koelnberger (D) Invicta S-type





#182 Sutton - Johnson (GB) MG MAGNETTE






5a Coppa D'Italia Autostoriche 
Padova 

 *GO TO PART II





TAPENR: 067 Videofootage: 1.31.00 Min
TAPENR: 068 Videofootage: 1.32.40 Min
TAPENR: 069 Videofootage: 1.33.18 Min
TAPENR: 070 Videofootage: 0.33.03 Min
TAPENR: 071 Videofootage: 1.13.13 Min
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ





(FOTO's & VIDEO-8 SNAPSHOTS COPYRIGHTS MGS'89 )
SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook

maandag 4 juni 2012

Old Chevys Never Die 1958 / 1959

Old Chevys Never Die
* they just go faster !


CHEVROLET APACHE

In juli 2005 kwam ik er weer eens een tegen...

Hij bleek van een huisschilder, 
die er dagelijks mee reed
en hem gebruikte als werkpaard...

een Chevrolet Apache uit 1958 V8

  
 
*BE-49-63

1958

Nu weer zo' n zeven jaar later weer een...




 



Voor die tijd al ! = `stoplicht kijker`

Nu echter een hele fraaie uit 1959
 
 
*BE-48-62
*Let eens op beider kentekens!

1959

Deze is van een zekere, Gert-Jan uit Harderwijk,
 Harley-rijder/racer. Is helemaal uit elkaar geweest
en dus totaal gerestaureerd !

Een bijzonder fraai exemplaar van een 
Chevrolet Apache V8 Pick/up Truck 1959.

`Old Chevys Never Die`

 SO

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

SO


Sponsored by


Motoring George Spauwen
Facebook