Persbericht
Classic Wings & Wheels Gala
Vliegveld Gilze Rijen
2013
Little Dutch Goodwood:
De zesde editie van het Classic Wings & Wheels Gala wordt gehouden op
17 augustus 2013. Tijdens dit evenement op vliegbasis Gilze-Rijen worden
demonstraties gehouden met historische auto's en vliegtuigen.
Die unieke combinatie maakt dat het Classic Wings & Wheels Gala
door liefhebbers is gedoopt tot ‘Little Dutch Goodwood',
naar het Engelse landgoed Goodwood waar jaarlijks
de grootste classic events ter wereld plaatsvinden.
De landingsbaan van de vliegbasis doet tijdens
het Classic Wings & Wheels Gala dienst als circuit.
Er is een Circuit uitgezet waar o.a historische Formule
het Classic Wings & Wheels Gala dienst als circuit.
Er is een Circuit uitgezet waar o.a historische Formule
1-wagens over heen zullen rijden.
Op de grond zijn er speciale automobiel demonstraties.
Verschillende clubs, zoals onder meer de historische
Ferrari-, Jaguar- en Alvis Owners Club & Austin Healey
Owners Club Nederland zullen acte de présence geven.
Maar ook kunt u genieten van historische
Ferrari-, Jaguar- en Alvis Owners Club & Austin Healey
Owners Club Nederland zullen acte de présence geven.
Maar ook kunt u genieten van historische
Formule 1 auto's(1950-1991), Grand Tourismo & Touring Cars,
Dutch Vintage Sports Cars:
Onder meer deze Talbot zal deelnemen.
De Prachtige Talbot 105, de Dr.Husband *Special, uit 1931
van de Nederlandse Eigenaar Han Brouwers.
*Deze door Dr.Georges Roesch (CH/GB) designed
Talbot 105, de dr.Husband Special, uit 1931
en in 1951 equipped met een grote compressor
levert nu maar liefst 257 pk op de testbank.
Talbot 105:
The Talbot 105 was a high powered sports car de
It was famously fast, described by one authority as the fastest four-seater
ever to race at Brooklands.
The car made its first appearance at the London Motor Show in 1926.
At this stage it was formally named according to its fiscal and actual
horsepower as the Talbot 14-45.
The six-cylinder engine displaced a volume of 1,665 cc and was
the basis for all Talbot engines until the Rootes takeover in 1935.
The engine was repeatedly bored out further, giving rise to a succession of
performance improvements. Throughout these developments, the exterior
dimensions of the original 14-45 engine block remained unchanged, however.
The 1930 London Motor Show saw the debut of the 20-70 model, bore and
stroke both being increased to give an engine capacity increased to 2,276 cc.
In this form the car was later called simply the Talbot 70 or 75.
Higher compression ratios and power increases followed.
An increase in the engine capacity, still without any change to the exterior
dimensions of the engine block, yielded a cylinder displacement of
2,969 cc for the iconic Talbot 105 model.
In 1931 four 105s were tuned to provide a reported 119 bhp, at 4,800 rpm.
In "Brooklands trim" further tuning and in increased compression ratio
of 10:1 gave rise to a claimed 125 bhp.
Talbot 105 Works Brooklands at Silverstone:
(Brooklands banking)
The Talbot acquired its fame on the racing circuits, featuring prominently at
Brooklands on the south-western fringes of London. In 1932 Talbot pulled out
of racing, but a major Talbot dealer named Warwick Wright successfully ran
a team of three 105s that year, and other teams operated by dealers and
enthusiasts continued to race the cars at least till 1938.
Porsche 912 coupe 1966
en Klassieke Porsches 911/912.
Onder meer deze Talbot zal deelnemen.
De Prachtige Talbot 105, de Dr.Husband *Special, uit 1931
van de Nederlandse Eigenaar Han Brouwers.
*Deze door Dr.Georges Roesch (CH/GB) designed
Talbot 105, de dr.Husband Special, uit 1931
en in 1951 equipped met een grote compressor
levert nu maar liefst 257 pk op de testbank.
Talbot 105:
The Talbot 105 was a high powered sports car de
veloped by Talbot designer Georges Roesch.
It was famously fast, described by one authority as the fastest four-seater
ever to race at Brooklands.
The car made its first appearance at the London Motor Show in 1926.
At this stage it was formally named according to its fiscal and actual
horsepower as the Talbot 14-45.
The six-cylinder engine displaced a volume of 1,665 cc and was
the basis for all Talbot engines until the Rootes takeover in 1935.
The engine was repeatedly bored out further, giving rise to a succession of
performance improvements. Throughout these developments, the exterior
dimensions of the original 14-45 engine block remained unchanged, however.
The 1930 London Motor Show saw the debut of the 20-70 model, bore and
stroke both being increased to give an engine capacity increased to 2,276 cc.
In this form the car was later called simply the Talbot 70 or 75.
Higher compression ratios and power increases followed.
An increase in the engine capacity, still without any change to the exterior
dimensions of the engine block, yielded a cylinder displacement of
2,969 cc for the iconic Talbot 105 model.
In 1931 four 105s were tuned to provide a reported 119 bhp, at 4,800 rpm.
In "Brooklands trim" further tuning and in increased compression ratio
of 10:1 gave rise to a claimed 125 bhp.
Talbot 105 Works Brooklands at Silverstone:
The Talbot acquired its fame on the racing circuits, featuring prominently at
Brooklands on the south-western fringes of London. In 1932 Talbot pulled out
of racing, but a major Talbot dealer named Warwick Wright successfully ran
a team of three 105s that year, and other teams operated by dealers and
enthusiasts continued to race the cars at least till 1938.
Porsche 912 coupe 1966
en Klassieke Porsches 911/912.
Vrijwel elk bekend klassiek race merk is vertegenwoordigd.
Ook kunt u genieten van ons ‘Openlucht Museum' met
historische auto's uit een ver verleden.
Daarnaast vliegen er ook door de lucht museumstukken als de Spitfire,
Mitchell B25 bommenwerper, Harvards en vele andere historische toestellen
van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht.
RELATIE MARKETING:
Zonder uw inbreng kan een evenement als Classic Wings & Wheels niet worden gerealiseerd.
Daarom beseffen wij als organisatie dat dit Gala
ook voor u en uw relaties rendement dient te hebben.
Uw gasten krijgen de hele dag een VIP-behandeling en de royale catering
zal zelfs verwende fijnproevers verrassen.
De bezoekers kunnen de "static shows" van auto's en vliegtuigen
Daarom beseffen wij als organisatie dat dit Gala
ook voor u en uw relaties rendement dient te hebben.
Uw gasten krijgen de hele dag een VIP-behandeling en de royale catering
zal zelfs verwende fijnproevers verrassen.
De bezoekers kunnen de "static shows" van auto's en vliegtuigen
bekijken en tussendoor gezellig op terrasjes bijpraten onder het genot
van een drankje en live muziek.
HOOFDDOEL 2013:
Het Zeldzame Ziekten Fonds vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht
en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten.
Terwijl vanuit de overheid en diverse fondsen miljoenen beschikbaar zijn
voor onderzoek naar 'bekende' ziekten, staan mensen met een zeldzame ziekte
er alleen voor. In een welvarende samenleving als Nederland heeft iedereen
recht op de juiste zorg, behandeling en waar mogelijk kans op genezing.
Er moet dan ook meer geld beschikbaar komen voor onderzoek naar zeldzame
ziekten. Alleen door middel van onderzoek kunnen we oorzaken vinden,
nieuwe behandelmethoden ontwikkelen en kan de kennis over zeldzame
ziekten worden vergroot.
Het programma is in ontwikkeling, dus blijf de site bezoeken.
PROGRAMMA :
08:00 uur: : Terrein open
08:30 uur : Melden gasten briefing eerste meevliegsessie Gebouw 400
09:00 - 10:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten eerste sessie
10:00 - 12:30 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
12:00 uur : Melden gasten briefing tweede meevliegsessie Gebouw 400
12:30 - 14:00 uur : Airshow
14:00 - 17:00 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
17:00 - 18:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten tweede sessie
18:00 uur : Uitreiking Cheque Zeldzame Ziekten Fonds
18:15 uur: Borrel met optreden van de inmiddels legendarische
'Johnny and the Gangsters of love',
en de bekendmaking winnaars van de loterij.
NOTE:
Overzicht van lotnummers en prijzen komt daags na
het evenement ook op deze website te staan.
09:00 - 10:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten eerste sessie
10:00 - 12:30 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
12:00 uur : Melden gasten briefing tweede meevliegsessie Gebouw 400
12:30 - 14:00 uur : Airshow
14:00 - 17:00 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
17:00 - 18:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten tweede sessie
18:00 uur : Uitreiking Cheque Zeldzame Ziekten Fonds
18:15 uur: Borrel met optreden van de inmiddels legendarische
'Johnny and the Gangsters of love',
en de bekendmaking winnaars van de loterij.
NOTE:
Overzicht van lotnummers en prijzen komt daags na
het evenement ook op deze website te staan.
Editie 2011
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ