In 1996 ben ik voor het eerst samen met leden van de toenmalige
*Ado16 Club *(Club van Austin Gliders en afgeleiden)
onder leiding van Jan Miltenburg naar Beaulieu geweest.
onder leiding van Jan Miltenburg naar Beaulieu geweest.
Deze eerste trip heeft een onuitwisbare indruk gemaakt,
voor een classic car liefhebber is dit echt het paradijs.
Nadien nog vele malen geweest, en ook dit jaar 2012
weer samen met Jan miltenburg.
Austin Meastro met Eriba caravan
Omdat onze gemiddelde leeftijd inmiddels de 60+ heeft bereikt
besloten we in plaats van tent met de caravan van Jan te gaan kamperen.
Om de overtocht kosten met de boot naar Engeland aan de lage kant
te houden boekten we voor een retour met nachtelijke oversteek,
te houden boekten we voor een retour met nachtelijke oversteek,
dit scheelt zeker met caravan behoorlijk.
We vertrokken donderdag uit Utrecht naar Duinkerken
waar de ferry naar Dover gaat.
(08-09 Sept 2012 Beaulieujumble)
(08-09 Sept 2012 Beaulieujumble)
Ik vind het altijd leuk met de boot over naar Engeland.
Het geeft een echt vakantiegevoel, en natuurlijk tref je ook
bekenden aan boord, die dezelfde bestemming hebben.
bekenden aan boord, die dezelfde bestemming hebben.
"Beaulieuwood"
Bij aankomst in Dover besloten we zoveel mogelijk langs de
zuidkust naar Beaulieu te rijden, we hadden immers alle tijd.
Het voordeel van een caravan bij is dat je heel eenvoudig een koffiebreak
of lunchpauze kunt houden, je hebt immers alles bij je.
Dankzij het schitterende weer dat gelukkig tot en met het weekend bleef,
genoten van de Engelse zuidkust, met bekende plaatsen als Hastings
en Brighton, jammer van de afgebrande pier.
Op de camping in Brockenhurst,
waar onze vriend Paul de Leeuwe en zijn vrouw
inmiddels al aanwezig waren,
een plekje gezocht en ons geinstalleerd.
zuidkust naar Beaulieu te rijden, we hadden immers alle tijd.
Het voordeel van een caravan bij is dat je heel eenvoudig een koffiebreak
of lunchpauze kunt houden, je hebt immers alles bij je.
Dankzij het schitterende weer dat gelukkig tot en met het weekend bleef,
genoten van de Engelse zuidkust, met bekende plaatsen als Hastings
en Brighton, jammer van de afgebrande pier.
Op de camping in Brockenhurst,
waar onze vriend Paul de Leeuwe en zijn vrouw
inmiddels al aanwezig waren,
een plekje gezocht en ons geinstalleerd.
Vervolgens direct naar Beaulieu om kaarten voor het evenement te krijgen.
Je hoeft dan niet in de rij te staan op zaterdag, en je kan al op vrijdag ,
de opbouwdag voor de standhouders, rondsnuffelen.
Het terrein is enorm groot met wel 2700 stands,
omdat dit evenement al jaren wordt gehouden
zijn alle faciliteiten goed verzorgd.
Omdat het terrein zo groot is dwingt het je wel om met
overleg te werk te gaan op je jacht naar onderdelen.
De velden zijn in kleuren ingedeeld zoals een yellow field, green en red.
Vele standhouders komen jaarlijks terug, en hebben dan de voorkeur
om op het oude veld terug te keren, dit is handig als je bepaalde verkopers
voor jouw onderdelen zoekt, kijk je eerst op deze velden.
Door de jaren heen zijn we een aantal van hen leren kennen,
en weten we waar ze in gespecialiseerd zijn, zoals bijvoorbeeld uitlaten.
BONHAMS
Zoals ik al eerder schreef was het prachtig weer,
en dan is het heerlijk shoppen bij de verschillende stands.
Je kijkt echt je ogen uit en niet alleen naar de onderdelen,maar ook
naar het publiek, wat bij tijd en wijle zeer excentriek kan zijn.
Ook onverwachte dingen kom je tegen, zo was er een stand die
oude Formule-I promotiekleding verkocht, zoals overhemden shirts
petjes broeken sokken, en dit alles voor prijsjes van 1 a 2 pond.
Ik heb samen met Jan meteen ingeslagen.
Wij leken wel twee voetbalvrouwen met een goldcard in de PC.
Het hele jaar niet zo veel kleding gekocht...
IK zocht voor mijn Allegro een nieuwe hoofdremcylinder of revisieset,
de revisieset had ik snel te pakken, even later zag ik een nieuwe
hoofdremcilinder, die moest echter 159 pond kosten, dat was me te gortig.
Een paar stands verder op wordt een hoofdremcilinder voor een
Je hoeft dan niet in de rij te staan op zaterdag, en je kan al op vrijdag ,
de opbouwdag voor de standhouders, rondsnuffelen.
Het terrein is enorm groot met wel 2700 stands,
omdat dit evenement al jaren wordt gehouden
zijn alle faciliteiten goed verzorgd.
Omdat het terrein zo groot is dwingt het je wel om met
overleg te werk te gaan op je jacht naar onderdelen.
De velden zijn in kleuren ingedeeld zoals een yellow field, green en red.
Vele standhouders komen jaarlijks terug, en hebben dan de voorkeur
om op het oude veld terug te keren, dit is handig als je bepaalde verkopers
voor jouw onderdelen zoekt, kijk je eerst op deze velden.
Door de jaren heen zijn we een aantal van hen leren kennen,
en weten we waar ze in gespecialiseerd zijn, zoals bijvoorbeeld uitlaten.
BONHAMS
Zoals ik al eerder schreef was het prachtig weer,
en dan is het heerlijk shoppen bij de verschillende stands.
Je kijkt echt je ogen uit en niet alleen naar de onderdelen,maar ook
naar het publiek, wat bij tijd en wijle zeer excentriek kan zijn.
Ook onverwachte dingen kom je tegen, zo was er een stand die
oude Formule-I promotiekleding verkocht, zoals overhemden shirts
petjes broeken sokken, en dit alles voor prijsjes van 1 a 2 pond.
Ik heb samen met Jan meteen ingeslagen.
Wij leken wel twee voetbalvrouwen met een goldcard in de PC.
Het hele jaar niet zo veel kleding gekocht...
IK zocht voor mijn Allegro een nieuwe hoofdremcylinder of revisieset,
de revisieset had ik snel te pakken, even later zag ik een nieuwe
hoofdremcilinder, die moest echter 159 pond kosten, dat was me te gortig.
Een paar stands verder op wordt een hoofdremcilinder voor een
Marine aangeboden voor 50 pond, en aangezien deze ook op de Allegro
past was ik dus 100 pond goedkoper uit, dat zijn mooie momenten.
past was ik dus 100 pond goedkoper uit, dat zijn mooie momenten.
Er zijn ook stands waar alles voor bijvoorbeeld 1 pond wordt verkocht,
je moet dan wel zelf uitzoeken en graaien, en weten wat wat is.
Zo vond ik bij zo een stand verchroomde ruitenwissers en
twee voorremslangen voor 1 pond per stuk.
En ook nog ruitenwissers voor mijn Ford Transit camper.
Nu zocht ik alleen nog mistlampen voor de Allegro,
dit zijn aparte lampen onder de bumper gemonteerd, met het Allegro
embleem in het glas, ook deze voor een leuk prijsje gevonden.
Jan vond even later een Britax schuifdak voor zijn MGB,
eigenlijk was dit voor Paul bedoeld, maar die kocht later op de dag
een MG TF voor iets van 2500 pond wat ik weinig geld vond voor zo een
mooie auto, het probleem was alleen de auto naar nederland
te krijgen met Engelse platen.(later afgezegd.red)
Het was voor iedereen weer een zeer geslaagd weekend,
met het vaste voornemen dit jaar weer te gaan.
Met dank aan de Guest-Reporters:
Guestwriter: Nico Sontag