Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

dinsdag 5 februari 2013

The National Motor Museum Beaulieu 2013

      

Austin saloon car 30-tiger jaren.
Op Beaulieu troffen wij ook
 deze automobielen aan...

Sunbeam Talbot Cabrio
  
Triumph Vitesse Cabrio / Triumph 2000

Triumph Herald estate

MG MG BGT 
 
Austin 3.0 De Luxe Automatic 1971
  


 
Vreemde eend in de bijt..

Lancia Aprilia 1937-1948


    
Austin of England A40 Pick-up

Morris Marina Pick-up
 
Diverse Austin/Morris Minor 1000 varianten van: Pick-up
 
tot panel Van..

 
tot Traveller..tot Convertible...

Saloon tot nog een Convertible

 
Deze grijze muis..een leuke Riley Elf MK II dus.

Wolseley 1500 
  
 "Badge Engineering" Wolseley 1100 1968

Met verlichting in het Wolseley embleem

Wolseley 16/60 1964
(badge-engineering)

Morris Oxford 1960




Three Wheeler


The classic 'Trotters Independent Traders Co' Van, from the UK BBC TV series 'Only Fools and Horses' a 1971 British Relliant Regal Super Van
 
Ford Anglia 1200 Super

Ford Escort 1300 L
 
Ford Zodiac MK I

Ford Zephyr








(Photo's: The National Motor Museum Beaulieu)
World Landspeed Car
Sunbeam "Golden Arrow" 1000 HP Henry Seagrave

World Landspeed Car
Donald Campbell
De Bluebird-Proteus CN7 in het National Motor Museum
   
 

 


Hillmann Minx 1938
  






Mr.Bean Mini 1979

Line-up

Mini Cooper S

Morris Minor 1949

Jowett Javelin 1949

Austin A40 Sommerset 1953

Austin A90 Atlantic 1952

Coleman's Drive From Buenes Aires to New York in 
this Austin Seven in the years 1959-1960
 
1955 North Cape To Cape Town: Austin A50 Westminster 
 
1970 London to Mexico-city World Cup Rallye:  Austin Maxi 1969

in a Mini twice around the World: 1996 / 1999-2000


 


Ford Anglia 494A 1949

Ford Anglia 105 E 1966
 
Ford Consul MK I Convertible 1955

Ford Cortina MK I 1963

Sunbeam Talbot 90 Convertible 1952



MG PA 1935

The third model in a long line of traditional sports two-seaters made at Abingdon, 
starting with the MG M Type in 1929 and ending with the TF in 1955. 
Gone was the light fabric-covered pointed tail of the M Type;
 in came the slab tank at the rear.
This car had one owner all of its life, and the modifications to 
the dashboard are those of the original owner.
This vehicle is currently on display in the foyer of 
the National Motor Museum Trust Collections Centre.

 
Austin Healey 100/6  1956 - MG MG C GT
 
Microcars: Peel P50 /  BMW Isetta 300 1962  / Reliant three-wheeler

1935 Rytecraft Scoota-Car
Around the World Eastwards in 1965
 
A Classic London Bus

Rover P5 two-tone Saloon Car


Rover Estate
  
Humber


ex-Army Landrover Long Wheel Base


 
Mini Clubman
 
Bedford Van


Foto's: Jan Miltenburg.
Tekst & Fotobewerking: 
Motoring George
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

Foto- & Tekst bewerking:
 Motoring George Spauwen.
SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook



maandag 4 februari 2013

Trip to Beaulieu: Najaarsjumble 2012.

Trip Beaulieu 2012.

Beaulieu promo stand beurs Rosmalen 

      

Beaulieu promo-stand beurs Houten

In 1996 ben ik voor het eerst samen met leden van de toenmalige 
*Ado16 Club *(Club van Austin Gliders en afgeleiden)
 onder leiding van Jan Miltenburg naar Beaulieu geweest. 

Deze eerste trip heeft een onuitwisbare indruk gemaakt, 
voor een classic car liefhebber is dit echt het paradijs.
Nadien nog vele malen geweest, en ook dit jaar 2012 
 weer samen met Jan miltenburg.

Austin Meastro met Eriba caravan

Omdat onze gemiddelde leeftijd inmiddels de 60+ heeft bereikt 
besloten we in plaats van tent met de caravan van Jan te gaan kamperen.
Om de overtocht kosten met de boot naar Engeland aan de lage kant
 te houden boekten we voor een retour met nachtelijke oversteek, 
dit scheelt zeker met caravan behoorlijk.
We vertrokken donderdag uit Utrecht naar Duinkerken 
waar de ferry naar Dover gaat. 

(08-09 Sept 2012 Beaulieujumble)

Ik vind het altijd leuk met de boot over naar Engeland. 
Het geeft een echt vakantiegevoel, en natuurlijk tref je ook 
bekenden aan boord, die dezelfde bestemming hebben.

 "Beaulieuwood"

Bij aankomst in Dover besloten we zoveel mogelijk langs de 
zuidkust naar Beaulieu te rijden, we hadden immers alle tijd. 
Het voordeel van een caravan bij is dat je heel eenvoudig een koffiebreak
of lunchpauze kunt houden, je hebt immers alles bij je.

Dankzij het schitterende weer dat gelukkig tot en met het weekend bleef,
 genoten van de Engelse zuidkust, met bekende plaatsen als Hastings 
en Brighton, jammer van de afgebrande pier.

Op de camping in Brockenhurst, 

waar onze vriend Paul de Leeuwe en zijn vrouw 
inmiddels al aanwezig waren, 

een plekje gezocht en ons geinstalleerd.

Vervolgens direct naar Beaulieu om kaarten voor het evenement te krijgen.
 Je hoeft dan niet in de rij te staan op zaterdag, en je kan al op vrijdag ,
de opbouwdag voor de standhouders, rondsnuffelen.

Het terrein is enorm groot met wel 2700 stands, 
omdat dit evenement al jaren wordt gehouden 
zijn alle faciliteiten goed verzorgd.
 
Omdat het terrein zo groot is dwingt het je wel om met 
overleg te werk te gaan op je jacht naar onderdelen. 

De velden zijn in kleuren ingedeeld zoals een yellow field, green en red.
 
Vele standhouders komen jaarlijks terug, en hebben dan de voorkeur 
om op het oude veld terug te keren, dit is handig als je bepaalde verkopers
 voor jouw onderdelen zoekt, kijk je eerst op deze velden. 
 
Door de jaren heen zijn we een aantal van hen leren kennen, 
en weten we waar ze in gespecialiseerd zijn, zoals bijvoorbeeld uitlaten.




BONHAMS

Zoals ik al eerder schreef was het prachtig weer, 
en dan is het heerlijk shoppen bij de verschillende stands.

Je kijkt echt je ogen uit en niet alleen naar de onderdelen,maar ook 
naar het publiek, wat bij tijd en wijle zeer excentriek kan zijn.

Ook onverwachte dingen kom je tegen, zo was er een stand die 
oude Formule-I promotiekleding verkocht, zoals overhemden shirts
petjes broeken sokken, en dit alles voor prijsjes van 1 a 2 pond.
 
Ik heb samen met Jan meteen ingeslagen.

Wij leken wel twee voetbalvrouwen met een goldcard in de PC. 
Het hele jaar niet zo veel kleding gekocht...




IK zocht voor mijn Allegro een nieuwe hoofdremcylinder of revisieset,
de revisieset had ik snel te pakken, even later zag ik een nieuwe 
hoofdremcilinder, die moest echter 159 pond kosten, dat was me te gortig.
Een paar stands verder op wordt een hoofdremcilinder voor een 
Marine aangeboden voor 50 pond, en aangezien deze ook op de Allegro 
past was ik dus 100 pond goedkoper uit, dat zijn mooie momenten.

 
Er zijn ook stands waar alles voor bijvoorbeeld 1 pond wordt verkocht, 
je moet dan wel zelf uitzoeken en graaien, en weten wat wat is. 
Zo vond ik bij zo een stand verchroomde ruitenwissers en 
twee voorremslangen voor 1 pond per stuk. 
En ook nog ruitenwissers voor mijn Ford Transit camper.

Nu zocht ik alleen nog mistlampen voor de Allegro, 
dit zijn aparte lampen onder de bumper gemonteerd, met het Allegro 
embleem in het glas, ook deze voor een leuk prijsje gevonden.

Jan vond even later een Britax schuifdak voor zijn MGB, 
eigenlijk was dit voor Paul bedoeld, maar die kocht later op de dag 
een MG TF voor iets van 2500 pond wat ik weinig geld vond voor zo een
mooie auto, het probleem was alleen de auto naar nederland 
te krijgen met Engelse platen.(later afgezegd.red)



Het was voor iedereen weer een zeer geslaagd weekend, 
met het vaste voornemen dit jaar weer te gaan.



Met dank aan de Guest-Reporters:

Guestwriter: Nico Sontag
Guestreporter: Jan Miltenburg.
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ


Foto- & Tekst bewerking:
 Motoring George Spauwen.
SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook