Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

vrijdag 20 maart 2020

Jaguar Daimler Club Holland 1991 & Vereniging van RR & Bentley Eigenaren : Zomer 1991


Jaguar Daimler Club Holland 
&
Vereniging van
Rolls-Royce Bentley Eigenaren
Biddinghuizen
Zomermeeting
25 Augustus 1991

(1990)
   
 
HISTORIE :

(1987)
Dr.J.A.van Duren
De J.D.C.H. opgericht op 26 nov 1976 door o.m.
Dr.J.A. van Duren en zijn zoon Piet-Jan van Duren.
(1987)
Jaguar Daimler Club Holland 

Check +> 10 Jaar
Op 25 Augustus 1991 had er de Zomer-meeting 
" onder Amsterdams Peil " plaats 
van de Jaguar-Daimler Club Holland
in het Jacht & Schietsportcentrum Doorhout Mees
te Biddinghuizen.

NOTE: Een samenkomst met de Vereniging van Rolls-Royce en 
Bentley Eigenaren  * afgezant van  RR Enthusiast Club,
 die met ca.55 Leden op 1 januari 1990 was opgericht.

Eerder,we schrijven 1982, heb ik het 25 jarig bestaan 
van die Rolls-Royce Enthusiast Club heel even 
bijgewoond bij Importeur (Arie)Hessing in de Bilt.


Rolls Royce Silver Cloud  I

Rolls Royce Silver Cloud  I

(Rolls-Royce Meeting Hessing te De Bilt 1982)



(AutoRAI 1985)

Bentley S1 Continental Flying Spur

Rolls-Royce Corniche  Convertible
(AutoRAI 1987 video-8 snapshots)
Rolls-Royce Corniche Convertible
(AutoRAI 2007)
Rolls Royce Phantom
1910 Rolls-Royce Silver Ghost 40/50hp
 Roi-de-Belges Tourer 1302
Rolls-Royce Phantom I Torpedo 1928
The ex-Maharaja Bahador of Jammu and Kashmir


Het weer :
Zwakke wind uit het noord-westen.
 De hardste windstoot had een snelheid van 6,2 m/s.
De gemiddelde temperatuur was 17,3 °C en een gevoelstemperatuur van 18,3 °C.
De minimum temperatuur was 10 °C en de maximum temperatuur 24,1 °C.
De zon scheen 4,1 uur.
Er viel geen neerslag.
Het was een half tot zwaar bewolkte dag



Rolls-Royce Silver Shadow

Victrace was erbij als
Hoffotograaf De Gazette, 
SS100

maar schoot ook wat videofilmbeelden als begin 
voor het Video-Jaaroverzicht 1991 dat later zou gaan volgen.
Daaruit zijn nu enkele S-VHS CCD II Video-snapshots 
gemaakt en wat foto's zijn toegevoegd.

Check and Look back...

E-Type Roadster

E-Type Roadster

Bentley 1949

XK 120 Roadster
Evenenmenten Co-ordinator 
Herman & Elsa Arentsen
mooi op tijd ...

XK 150 DHC 1959


Fixed Head XK 120
*de 'FA' XK ..dit keer met fraaie spaakwielen

Jaguar 3.5 Ltr saloon 1947



XJS C

XJ6 4.2 SERIES III SOVEREIGN 1985



XJ 6 4.2 1972

 E-Type 4.2 1968

RR Silver Shadow 1975

XJS 4.2

XJ6 3.4 SERIES 2 AUT 1976



E-type 1969


XK150 1959


XK150 1959 Drophead

XK150 1959 fixed head


Wnd.Voorzitter J.D.C.H. Hans van der Veer.
 verwelkomt de Gasten.


RR Silver Cloud S2  6.0 Ltr V8


MK II

MK I

XK150 1959 fixed head

Daimler V8 250 1963



E-Type V12

E-Type Roadster


S-Type saloon

RR Silver Wraith 1953 * Mulliner Limousine 

Harm de Hey uit Joure: 
Jaguar E-type 4.2 Coupe 1969

Wnd.Voorzitter Hans van der Veer.
verwelkomt Voorzitter J.D.C.H
 Dr. Hans van Duren


(1987)
- ET - Jaguar Mark IX van de toenmalige 
(Oprichter) Voorzitter Dr.J.A.van Duren


RR Silver Cloud II 1949

XK150 Drophead 3.8 1960

Jaguar MK IX 1959

RR Silver Shadow II 1978


XK150 Drophead 1959


E-Type coupe

S-Type saloon

Daimler saloon




Daimler saloon

Jaguar saloon

XK Roadster




MK I Saloon * U.S.A. Import




Eerst maar koffie..

met krentenbrood



MKII Saloon (GB)

XK150 1959 fixed head


RR Silver Wraith 1953 * Mulliner Limousine 


De Jury....











RR Silver Cloud II 1949



MKII Saloon (GB)




XK 150 Drophead

16.00 uur: Op naar de High Tea...waaraan zo'n
200 mensen deelnamen.


Dagje uit met de Dames en Champagne "vast prik"....


en ...

een leuke Jaguar MK IX 1959 !



Brulijzer....



Ex-Bill Mitchell (Famous Automobile Designer as
- Corvette Stingray-) 
E-Type Series III Roadster 1971 U.S.A.Import
Bill Mitchell (auto-ontwerper) .JPEG.jpg
William L. "Bill" Mitchell
 (2 juli 1912 Cleveland, Ohio - 12 september 1988 Royal Oak, Michigan ) 
was een Amerikaanse auto-ontwerper .
Mitchell is verantwoordelijk voor het creëren of het beïnvloeden van het ontwerp van meer dan 72.500.000 auto's geproduceerd door GM, met inbegrip van dergelijke mijlpaal
 voertuigen zoals de 1938 Cadillac Sixty Special ,
 de 1949 Cadillac Coupe deVille , de 1955-1957 Chevrolet Bel Air , 
de 1959-1984 Cadillac DeVille, de 1963-1965 en 1966-1967 Buick Riviera ,
 de 1961-1976 Corvette Stingray , de 1970-1981 Chevrolet Camaro , 
de 1976-1979 Cadillac Seville , en de 1980-1985 Cadillac Seville. 
Mitchell bracht het geheel van zijn 42-jarige carrière in de auto-ontwerp bij 
General Motors, uiteindelijk steeds Vice President of Design,
een positie die hij gedurende 19 jaar tot aan zijn pensionering in 1977.
Zijn ontwerp rentmeesterschap bij General Motors werd bekend

 als de 'Bill Mitchell tijdperk'.
(Bron: Wikipedia)

 Full Leather...


V12


Kom op Bob..gas erop  😎

Just floor it...💨💨💨






V12

XJ6 Roadster




V12





RR Silver Shadow II 1978



De Mascotte is opgericht op 4 november 1990. 
Destijds heette de vereniging nog "Vereniging van Rolls-Royce en Bentley Eigenaren". 
Deze naam is inmiddels gewijzigd in "Vereniging van Rolls-Royce en Bentley liefhebbers
 De Mascotte" omdat de merknamen van beide automerken beschermd zijn. 
Toch geeft de oude naam nog steeds aan wat we in hart en nieren zijn.
De Mascotte telt anno 2020 ruim 500 leden die met elkaar ongeveer 1100 automobielen 
van de merken Rolls-Royce en Bentley in hun bezit hebben.
(Credits: De Mascotte)

RR Silver Shadow II 1978

Jan A.Wagemaker is inmiddels al Erelid  



Rolls Royce Silver Wraith 1948

Rolls Royce Silver Wraith 1951

Rolls Royce Silver Cloud II LWB 1962


(British CARS and Lifestyle 2012)
Rolls Royce Silver Cloud III LWB 1964

(Tocht de 100 2013)
#40 Equipe Den Hartog

Rolls Royce Silver Cloud I 1958


The Spirit of Ecstacy - Rolls Royce Silver Cloud I 1958


#30 Equipe Robert & Inge van Egmond

Bentley Mark VI 1950


Ik heb nog op de deur geklopt..

Helaas...Ze waren niet thuis 😎

#30 Equipe Robert & Inge van Egmond
Bentley Mark VI 1950
(Allerlaatste AutoRAI :16 april 2015)
 

   
 
 
Ghost / Phantom

 


1990 - 2015  =

(2015)


Vice-Voorzitter Mw Janssen-Hilhorst ^^
tevens Secretaris en Erelid . 

" Voor vier geen "bier" ! " 😋

 
- AM -
Rolls Royce Silver Cloud  I 1956
(British CARS and Lifestyle 2015)

- AM -
Rolls-Royce Silver Cloud 1 1956
*in een werkelijke Topstaat ! 


(Athlon Tour of the Century 2016)




Rolls Royce Wraith 2015 v12
   
Rolls Royce Silver Cloud II 1964
"Chinese Eyes"

"Chinese Eyes "


Bentley S3 Continental Drophead Coupe
by Mulliner/Park Ward 1964 
(2019)

Bentley Type R  Continental Coupe 1953

Speed 8 MK VI : 6 Cyl. 4566 cc




Bentley Type R  Continental Coupe 1954



Bentley  8.0 Ltr Weyman Saloon 
by H.J. Mulliner 1931
(2020)

Back to Basic 😉



^^ Voorzitters.....beider Clubs verenigd.


De Clubwinkel J.D.C.H.

(Advert)

Enfin in 1991 Ca. 140 Jaguars -  Daimlers
en 16 Rolls-Royces en Bentleys

Enkele overzichten...


Gezellig..samen picknicken..


de meest sterke Verhalen...
Herman Jureert en Corrigeert

Jaguar 240 1978


Relaxen....



XK150 Roadster

Golf

Picnic - Dames

De Jury overlegt...incl.Ben Kolvenbach

Bentley 

De mannen van Staal...

bewonderen elkaars bezit,

met schrijver/journalist Gerard van Lennep 


en de Jury Jureert



Vanden Plas Princess 1962
* Vreemde eend in de bijt.




Het Kleiduiven schieten...


instruktie...


Pulll ...en aktie...



Bentley MK VI 1949 * Aluminum body

" Selfie "



V12

Technisch overleg

de XK 120 van Herman Arentsen.





Voorzitter Hans van Duren. 
Paul Schraven & Ferry  Ferbrache
De Organisatoren

Austronaut Prof. Dr. Wubbo Ockels 🌕😇 R.I.P.
(Bron : Nasa.org via Wikipedia)
Wubbo Johannes Ockels (Almelo, 28 maart 1946 – Amsterdam, 18 mei 2014) 
was een Nederlands natuurkundige, ruimtevaarder, piloot.
Op 30 oktober 1985 maakte hij als eerste Nederlander een vlucht door de ruimte.
 Tot aan zijn dood in 2014 was hij hoogleraar 

Aerospace for Sustainable Science and Technology
 aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft


De Krant lezen..

De Tijd vliegt relaxed voorbij...

Ook maar even proberen...

Herman en zijn Mede-Juryleden telden de stemmen...

Wnd. Voorzitter Hans van der Veer met de beker...

geschonken door de Rolls-Bentley Voorzitter

De Prijsuitreiking met nog  meer bekers...

met Adri Ferbrache en Voorzitter Dr.J.A.van Duren
tevens Redacteur De Jaguar-Daimler Gazette

Opstappers...


RR Silver Wraith 1953 * Mulliner Limousine 

GB Import

Barbeknoei...Alsof je "rookworst" lust. 😋


XK150 roadster 

XK150 fixed head 1959


RR Silver Cloud II 1949


Jaguar Souvereign HE 1984

XJS Convertible 


V12 "Brulijzer"


Ex-Bil Mitchell E-Type Roadster 1971
 U.S.A.Import


De Voorzitter gaat huiswaarts


RR Silver Shadow II 1978

XK150 Drophead 1959

Jaguar 3.5 Ltr saloon 1947



Daimler 


E-type


Jaguar 240 1968

Uitgebreid Victrace verslag te lezen in deze Editie...
mocht je al jaren trouw Lid zijn...
De Gazette
TAPENR: S036
 Videofootage: 1.25.00 Min
S-VHS CCD II VIDEOSNAPSHOTS
 

VRM Foto's & Archief foto's:

1982-2019

*en er is nog wel wat meer....

 Teksten & Fotobewerking:

 Motoring George Spauwen
VICTRACE RETRO MEDIA
(COPYRIGHTS MGS'20 )

SO
Steeds Verrassend, Altijd Dichtbij.

Sponsored by

A MOTORING SPIRIT

zaterdag 14 maart 2020

32th TECHNO-CLASSICA ESSEN 2020 : Persbericht


The Automobile World Exhibition from 

24th - 28th June 2020

Gruga Hallen Essen

Voorwoordje:

Victrace Retro Media was er in 1985  & 1988
(*Essen Motor Show) al bij.
(1988)

Ook in 2011 , 2012, 2017, 2019 zijn "Extended Reports" 
gepubliceerd. Victrace Retro Media zal er ook 
in 2020 weer present zijn. 
Motoring George Spauwen.
      

DEZE IS GEANNULEERD !

DIT IS DE NIEUWE DATUM !

32st TECHNO-CLASSICA ESSEN 2020 – the automobile world exhibition 
from 24th* until 28th June 2020

The number 1 of the classic fairs: pioneer and example or a lot 
of vintage-car exhibitions.
World Show for Vintage, Classic and Prestige Automobiles, Motorsport,
 Motorcycles, Spare Parts, Restauration and World Club Meeting
Official historical company presentations:

The most important classic fair: more than 2,700 collector’s cars for purchase,
 more than 1,250 exhibitors, more than 200 clubs and communities of interest.

*24th June 2020: Preview, Happy View Day

From 24th until 28th June 2020 with the Techno-Classica Essen the S.I.H.A.
 organises the classic fair with the greatest success and most visitors of 
the world for the 32th time. Organised as first great German car-salon for
 vintage-cars, connoisseurs- and collector’s-vehicles in February 1989 
it was, and is, an often copied, but never reached, example for a lot of other
 events of this type. With constant model up-keeping measures it has kept its
 pioneer role and even still extended – and, nevertheless, remained the unique 
original. 

Its recipe for success: 
To present to the visitors always the newest of the international 
scene as selection of the best from all fields of the classic hobby.
With more than 1,250 exhibitors from more than 30 nations the Techno-Classica Essen
reinforces at the 32nd edition its significance as number 1 
of the international vintage-car and collector’s vehicles fairs again and
 provides a comprehensive image of the international classic scene.
Also the most important international car manufacturers use the power of ray
 of the automobile world leading fair: They present selected exhibits, 
which are to see at their plant stands at a large part at the Techno-Classica
 Essen exclusively. Car Manufacturers make the automobile world leading fair
 to the greatest history platform of the international car industry and
 demonstrate with their mostly spectacular appearances, 
which importance they attach to the classic world fair.

The classic enthusiasts appreciative the commitment of the industry 
in interaction with the other attraction of the Techno-Classica Essen:
 2017 more than 188,000 visitors from more than 40 nations flocked into 
the full occupied 20 exhibition halls at the Essen Gruga-park.


Also for beginners in the classic scene the Techno-Classica Essen 
provides attractive offers:
 More than 30 percent of the automobiles, offered for purchase,
 are within means “plug and play“-young-timer. 
The overall more than 2.00 offered classic-, 
collector’s- and connoisseur-vehicles, 
young-timers and prestige cars make the Techno-Classica
 also in spring 2020 to the greatest classic market of the world again 
– here the Crème de la Crème of the international classic dealers come together
 with offerers of use-classics and private sellers. 
The last are to find at the four open spaces above all. 




The club appearances are supplemented by the qualitative and quantitative unattained offers of
 top-restorers, supplying enterprises, suppliers of car literature, spare part dealers, accessories
 sellers, clock- and technology dealers, artists and art dealers, publishers, and not at least
 model car suppliers. Because the Techno-Classica Essen is the fair with the greatest profit
 potential. The consequence: The specialist dealers – as well as also the visitors – are not
 coming only from entire Europe, but also from overseas. 
So, among others, exhibitors from North and South America, and in the last years also 
increasingly from Far East, present their range. 
With its great part of offerers and visitors from all over the world, 
the Techno-Classica Essen is the classic fair in Europe, 
which, in the matter of internationality and global fair,
 no other classic can hold a candle to.


To the traditions, maintained at the Techno-Classica, belongs a Concours d’Elégance, 
at which an international jury of experts and specialist journalists elect the most beautiful,
 most elegant and most attractive dealer classics and choose “the Best of Show“. 
In addition there is a “Club Grand Prix“, at which the most attractive club
 presentations are honoured with cash prizes for the club cashes.


Past and Future:


“The ambitioned beginnings were followed by years of consistent extension 
up to the label with worldwide respect 
– today the classic cosmos meets for the start of the season in Essen“, 
it is called in the prospect of the S.I.H.A. and: 
“Protect the spirit of the pioneers with us, yesterday – today – tomorrow. 










Further information:

 www.siha.de

The Techno-Classica Essen is divided into the following exhibition areas:
car industry
motorcycle industry
car mechanics
commercial centre
prestige cars
classic-motor sport
restoration
spare parts, tools and maintenance products
clubs and communities of interest
young timers und tuning
historical commercial vehicles
boats and aeroplanes
model cars
literature
associations and museums
services
clocks
accessories, clothing and lifestyle
art
automobilia
events and auctions
bargain markets at the open area
automobile innovations




SO

Steeds Verrassend, Altijd Dichtbij.
Motoring George Spauwen
Sponsored  by
Victrace Retro Media

A MOTORING SPIRIT.