VICTRACE staat voor VICTORIE & RACE = VICTRACE. Sinds 1986 heb ik mij bezig gehouden met het verfilmen van Historic- & Classic Car & Motorcycle events in binnen- & buitenland. Dat resulteert in een groot(500+ uur)videofilmbeeldenarchief,
en zijn er een aantal videofilms geproduceerd.Nu hou ik me bezig met het inventariseren & digitaliseren van dat VICTRACE videofilmbeeldenarchief = videofootage en bijhouden van o.m. dit weblog & sites. Kortom VICTRACE RETRO MEDIA!
Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !
Hier mijn Volvo 240 "T4-R Victrace Shooting Brake Turbeau Estate"
op weg naar de Eurosport-shooting op de Nurburgring...
Na 15 jaar de Volvo 855 T5 -RR- RTS ..
een hele fijne snelle Estate !
Allemaal snelle ruimeTop-Automobielen,
die mij overal gebracht hebben.
We schrijven inmiddels alweer 2020
Nu weer 15 jaar later werd het nog een keer tijd voor iets anders..
Met hoge instap, automaat, benzine, open dak , leder en wat zuiniger.
Elektriek van 2 systemen valt af dat Hybride geneuzel met opladen
en dan maar hopen dat je het gaat redden... geen tijd voor en niet aan mij besteed. Mini Clubman deurtjes zijn leuk maar een Mini Countryman (Estate) is dan veel beter o.m qua hoge instap...
Ik ben weer wat ouder..hou nog wel van luxe Estates.
En een XC40 vond ik dus best leuk edoch aanvankelijk te saai qua
leverbare uitvoeringen...wit wit en verder grijs en grijs.
Intussen is in dat Volvo segment dus veel veranderd qua kleur én uitvoeringen...T2, T3 ,T4, T5 etc..
Wil ik nu alleengaande nog wel weer in XC 70 rijden ?
Mooie fraaie exemplaren gezien...maar nee toch niet meer.
Of kan ik voor datzelfde geld niet beter in een kleinere
Volvo XC40 investeren nu ik niet meer film etc.
Met Hoge Instap...
Dat was nu de Hamvraag !
Er staan van dat typen genoeg benzineversies met dus automaat,
open dak voor goed en veel geld te koop....
Ook een Mini Cooper Countryman blijft best prijzig.
Tja ...nog eens goed overwegen...
" No need for speed anymore" je mag nog maar 100 hè pft
Wat zuinigeris ok en wat meer kms op de teller ook nog wel
Want zoveel rij ik al tijden niet meer....
Dilemma's
Mini Cooper Countryman is (BMW X1) kwaliteit..
best leuk , spannend en speels...
Augustus 2020
Inmiddels zo'n 6 Volvo & Mini Dealers bezocht !
Op een gegeven moment was ik er ook wel klaar mee...
XC 70 occasion te duur voor zijn Bouwjaar & Kilometrage
en/of grijs en grijs interieur.
XC 40 nog te jong en daarom ook te prijzig nog voor mijn wensen.
XC 40 staat n.b in de top 5 autoverkopen !
Normaliter kocht ik altijd wel wat oudere auto's .
Ik begon af te knappen en het verder zo te laten en maar af te wachten.
Time-Out ...met de vraag wil ik na 43 jaar...
nog wel weer een Volvo ?
of toch...een leuke speelse new Mini Cooper SUV Countryman
met alle toeters en bellen ..die een XC40 ook heeft !
Proefzitten 1 en nog eens... en nog eens...
Hup...manueel die stoel en het stuur versteld..klaar Het zat perfect ook voor mijn lengte !!
Spannend en leuker uitgevoerd dan menig koele Zweedse bolides.
Echter een Mini Cooper Countryman Hybride vond ik ook helemaal niX.
Teveel gedoe dat telkens laden voor een te weinig aan beloofde kms
die je dan kunt maken ...o.m.g.
Maar de range wordt wel groter is gezegd.
Dus toch nog maar goed verder zoeken....
En dat werd uiteindelijk dan ook beloond.
Ik zag en vond een Mini Cooper Countryman (F60) Estate met John Cooper Pakket uit 2019
met eigenlijk alles wat ik zocht (Rebel ) British Racing Green,
Automaat, Benzine, duurzaam Leder, Panorama-dak,
Sports Utility Vehicle met Hoge Instap,
en met slechts bijna 20.000 op de tellert...
bij een JVK Premium te Huizen.
Ik vroeg me meerdere malen af...
1.5 ltr 3 Pittertje 136 Peekaatjes en een Top van 210 km/uur Hoe dan ?
En weer stelde ik die vraag...
Ik kom af van
2.3 Ltr Turbo 5 pitter 225 Pk en Top 240 km/uur
en nu dan...
1,5 Ltr 3 pitter 136 Pk en Top 205 km/uur
Een drie pitter !😃
Tja "Moderne Techniek" was het antwoord
Nou ja...Het zal dan wel....
Even een stukje Historie !
Let wel een NEW MINI heeft weinig met BMC van doen...
maar alla toch een klein beetje dan...
(archiefje 1965)
The Rallye Monte Carlo Winners 1964
#37 33 EJB
(Techno Classica Essen 2011)
1071 cc ca. 92 pk bij 7200
Rpm 160 km/uur
Werkelijk prachtig om toen oog in oog te staan
met deze unieke BMC Rallye Works Car.
(1967)
(Eifel 2013) #177 Faivre-Pierret Christophe Kuengel Jean-Marie F F Mini Cooper S 1967 Rallye Monte Carlo
(Rosmalen 2014) Morris MINI Minor 1963
Rover Mini Cooper S 1998
(2017)
(Persfoto)
(Inter Classics 2014)
VDL NedcarDe Mini reBorn is in 1959 geassembleerd bij Molenaar’s Automobiel Fabrieken in Amersfoort. Hij werd vorig jaar teruggevonden. Vijf medewerkers van VDL Nedcar, die in de fabriek in Born straks nieuwe Mini’s gaan produceren, gingen met de auto aan de slag. Het resultaat is een prachtige in originele staat herstelde klassieker..
Kijken dus !
Austin Cooper S 1071cc 1963
(Sticker-Souvenir: Garage Bollen, Maastricht)
(Techno Essen 2017)
#177 a Recreation
Mini Monte Carlo Concept Car 1996
(Techno Essen 2019)
Mini Remastered
by David Brown Automotive
1275 cc 71 Pk Top 145 Km/hour
*David Browns Mini kost standaard 85.000 euro,
maar deze 'Inspired by Monte Carlo'-uitvoering
moet 112.000 euro opbrengen (exclusief belastingen).
Mini 1275 GT :
Britsh sallon Car Championship 1978/1979
Richard Longman
Austin Mini Mk I Super de Luxe 1966
Teveel Euro's...
MINI 60 YEARS !
(1959-2019)
MINI Thirty
MINI Morris Countryman Woody
MINI 60 YEARS EDITION !
(1959-2019)
(Sticker-Souvenir: Garage Bollen, Maastricht)
Verder zijn er nog de nodige Mini-brochures uit die tijd.
Echter een paar herinneringen zijn gebleven...
Vroeger ging ik als kind met mijn vader naar
vele autoshows en tentoonstellingen.
Voor wat betreft British Sportscars is het bij die
Rallye van Monte Carlo begonnen...
Mijn vader had, als hoofd van de politie een bericht van de KNAC gekregen en was medeverantwoordelijk voor een goede doorkomst van de rallye-caravaan in Maastricht.
Die belevenisssen staan in mijn geheugen gegrift. Het was een echte winter, flink koud, besneeuwde gladde wegen, doch open helder weer.
In de verte zagen wij ze aankomen, die rallyerijders van weleer, o.a. ook Mini Coopertjes en "dikke" healey kwamen vanaf de Belgische grensovergang bij Eijsden aanstuiven om vervolgens over het kruispunt Oranjeplein - Koningsweg, al remmend, glijdend en dan weer volgas door het rode stoplicht hun weg te vervolgen.
Het was echt een fantastisch schouwspel en
natuurlijk genoot ik dan ook met volle teugen evenals mijn vader.
Dat moet 1966 geweest zijn...
Toen verbaasde ik mij dat er geen ongelukken plaatsvonden. Naderhand kon ik in het plaatselijke dagblad lezen dat er wel degenlijk een ongeluk was gebeurd en dat een vriendje van mijn oudere broer
een echt Rallye Monte Carlo schild had kunnen bemachtigen!
Toendertijd, alla niet helemaal jofel, maar toch iets om jaloers op te zijn....
Ik kreeg met St.Nicolaas een heus Rallye Monte Carlo spel...
met plastic autootjes, ook iets om blij en verrast mee te zijn...voor die tijd!
(ik bezit het spel nog steeds 😉 )
Rallye Monte-Carlo Jaar: 1954 Uitgevers:Mulder
1964
BMC - MG MGB Roadster 1964
The Morley Brothers op de beroemde Col de Turini.
Naderhand werden er ook wat corgi autominiaturen aangeschaft
John Cooper Works Countryman 2013 *met hoge instap !😉
Het werd gelanceerd in 2010 en kreeg een facelift in 2014.
De tweede generatie voertuig kwam uit in 2017.
De tweede generatie Countryman werd geïntroduceerd op de LA Auto Show in november 2016 en ging in februari 2017 in Europa en maart elders in de verkoop.
Het werd gelanceerd met drie varianten: Cooper (FWD of ALL4), Cooper S (FWD of ALL4), en in juni 2017, de nieuwe Cooper S E ALL4 plug-in hybride.
De nieuwe Countryman is 203 millimeter langer dan de eerste generatie en 25 millimeter (0,98 in) breder. De Cooper Countryman zal worden aangedreven door een turbo 3-cilinder motor,
terwijl de Cooper S zal gebruik maken van een nieuwe 2.0 liter turbo I4.
De Cooper S E plug-in hybride combineert een 134 pk (100 kW) 3-cilinder benzinemotor en
een 65 kW (88 PS; 87 pk) synchrone elektromotor, het produceren van een gecombineerd systeemvermogen van 221 pk (165 kW) met systeemkoppel van 385 N·m (284 lb-ft).
Het gemiddelde brandstofverbruik van de NEDC-testcyclus is 112 mpg-US (2,10 L/100 km; 135 mpg )
Mini maakt de John Cooper Works editie weer beschikbaar in deze generatie met de getunede versie op basis van de Cooper S. De 2,0-liter viercilinder benzinemotor is opgewaardeerd met een nieuwe hittebestendige turbocompressor en extra interkoeler, resulterend in 228 pk (170 kW; 231 PS), 258 lb⋅ft (350 N⋅m) koppel en een 0-62 mph (100 km/h) tijd van 6,5 seconden. Gelijkaardig aan Countryman S, kan de Countryman VAN JCW aan of een 6-snelheidshandleiding of 8-snelheids automatische transmissie worden gekoppeld (die met de optie wordt geleverd om tussen Normaal, Sport, en Eco wijze te kiezen). De overheid testte brandstofverbruik voor JCW onder handtransmissie is 20MPG voor stad en 29MPG voor weg die automatisch iets beter met 22MPG voor stad en 30MPG voor weg doet]
In de zomer van 2019 lanceerde Mini een bijgewerkte versie van de Countryman JCW, officieus bekend als de Countryman JCW 306. Dit is te danken aan het nu verhoogde vermogen van 306 pk (228 kW; 310 PS), die het voertuig nu een 100 km/u tijd van 5,1 seconden geeft.
De Countryman krijgt in de tweede helft van 2020 een facelift. ]
Productie:
De eerste generatie Countryman werd voornamelijk gebouwd in Graz, Oostenrijk onder contract van Magna Steyr, waardoor het de eerste van het BMW tijdperk Mini's volledig worden vervaardigd buiten het Verenigd Koninkrijk.
In 2013 werd de assemblage van de Countryman uitgebreid naar drie internationale locaties: vanaf april 2013 in de fabriek van BMW in de buurt van Chennai, India, specifiek voor de Indiase markt vanaf juni 2013 in de BMW Group Malaysia Assembly Plant in Kulim, Kedah,en in de BMW Manufacturing Thailand fabriek in Rayong vanaf augustus 2013.
In 2012 bereikte de wereldwijde verkoop van Countryman 102.000 eenheden,21.012 in de VS werden verkocht. In maart 2013 werd de 250.000ste Countryman geproduceerd in Magna Steyr's Graz fabriek.
Koning Willem-Alexander opende officieel Autofabriek VDL Nedcar
Sinds november 2016 is de tweede generatie Countryman geassembleerd
bij VDL Nedcar in Born, Nederland.
VDL - Nedcar Born
Eerst nog wat filmpjes gekeken !!
Credits: Rick Willemsen
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
Leuke geste ! ^^
Mini Cooper Countryman (F60)
Estate automatic met JCW pakket 2019
- XL -
Newborn in Born
Zoek de Verschillen ..
A Mini Cooper Countryman (f60)
1.5 Automatic ``XL`` Sports Utility Vehicle 2019
met de Skoda Yeti..
Mini Cooper Country mannen en hun "Starfighters" :
Ex-Rallye Crosser Fred Kalkhuis heeft de snelste een Cooper S
MGS heeft een Cooper "tonka" en die gaat ook als een -tje
"We zijn er allebij Superblij mee !
* wat een leuke oto's Mooi Genieten
Rooftaillight
met John Cooper Works pakketje...
Dream on....
Who've said You couldn't get the Car in and close the Doors !? 😏