VICTRACE : ACCEPT THE CHALLENGE...SO THAT YOU MAY FEEL THE EXHILARATION OF VICTORY !

zaterdag 22 januari 2011

The Rallye Monte Carlo 100 jaar

Ik heb niet de *pretentie hier een verslag te doen van
100 jaar Rallye Monte Carlo.

*Dat is teveel omvattend...
Een stukje Historie:

De Rallye van Monte Carlo, officieel bekend onder de naam Rallye Automobile de Monte-Carlo, is een rally-evenement, gehouden aan de Franse Riviera in het Vorstendom Monaco. De rally wordt ieder jaar georganiseerd door de Automobile club de Monaco, die ookde Grand Prix Formule 1 van Monaco organiseert, en werd in 1911 voor het eerst verreden.

De rallye was van 1970 tot en met 1972 onderdeel van het internationaal Kampioenschap voor Constructeurs, en werd vervolgens in het inaugurele seizoen in 1973 een ronde van het Wereldkampioenschap Rally; een plek die het deed behouden tot aan het seizoen 2008. Tegenwoordig heeft het evenement een overstap gemaakt naar de Intercontinental Rally Challenge.

(Bron: Wikipedia)

The Rallye Monte Carlo Winners 1964






1071 cc ca. 92 pk bij 7200 Rpm 160 km/uur


Werkelijk prachtig om toen oog in oog te staan
met deze unieke Rallye Works Car

(1967)










(1968)

Mini Cooper S
(1968)

(Sticker-Souvenir: Garage Bollen, Maastricht)

Echter nog een paar herinneringen zijn gebleven...
Reeds eerder schreef ik een stukje voor Healey 14e jaargang nr: 7
het officieel orgaan voor de Austin Healey Owners Club Nederland.

Vroeger ging ik als kind met mijn vader naar 
vele autoshows en tentoonstellingen.

Varierend van Dealershows, Het Staargebouw te Maastricht,
Het Expogebouw in Bunde of de *Dominicanerkerk te Maastricht.
In 1963 trof ik daar de Bugatti van Pa Prick aan rechts in de hoek 
meteen als je binnenkwam.

*Daar is mijn passie voor historisch automobielen begonnen.

Diverse malen werd de "24 Heures de Francorchamps", eerst naar de vroege H.Mis in het kerkje aldaar, terwijl buiten de auto's rondraasden en daarna werd je losgelaten..., en zelfs keer de Rallye van Monte Carlo, die door het zuiden van Nederland kwam, de Heuvelklim, de Nurburgring, Circuit Terleamen te Zolder etc...

Voor wat betreft British Sportscars is het bij die 
Rallye van Monte Carlo begonnen...

Mijn vader had, als hoofd van de politie een bericht van de KNAC gekregen
 en was medeverantwoordelijk voor een goede doorkomst van 
de rallye-caravaan in Maastricht.
Die belevenisssen staan in mijn geheugen gegrift. Het was een echte winter, flink koud, besneeuwde gladde wegen, doch open helder weer. 
In de verte zagen wij ze aankomen, die rallyerijders van weleer, o.a. ook een "dikke" healey kwam vanaf de belgische grensovergang bij Eijsden aanstuiven om vervolgens over het kruispunt Oranjeplein - Koningsweg, al remmend, glijdend en dan weer volgas door het rode stoplicht zijn weg te vervolgen.

Het was echt een fantastisch schouwspel en 
natuurlijk genoot ik dan ook met volle teugen evenals mijn vader.

Toen verbaasde ik mij dat er geen ongelukken plaatsvonden.
 Naderhand kon ik in het plaatselijke dagblad lezen dat er wel degenlijk een ongeluk was gebeurd en dat een vriendje van mijn oudere broer
een echt Rallye Monte Carlo schild had kunnen bemachtigen!

Toendertijd, alla niet helmaal jofel, maar toch iets om jaloers op te zijn....
Ik kreeg met St.Nicolaas een heus Rallye Monte Carlo spel...
met plastic autootjes,
ook iets om blij en verrast mee te zijn...voor die tijd!
(ik bezit het spel nog steeds :) )
Rallye Monte-Carlo
Jaar:1954
Uitgevers:Mulder


MG MG B 1964

The Morley Brothers op de beroemde Col de Turini.
Naderhand werden er ook wat corgi autominiaturen
 aangeschaft en later een
Renault Alpine A110 1600 'Geschoten'.

Note:
Let op de punaise-gaatjes !
Waar o waar zouden die foto's gehangen hebben?
kon ik op de Autorai 1971 de

FOTO'S: MGS'71
40 ème Rallye Automobile de Monte-Carlo 1971 winners :
automobielen de Renault Alpine A110 1600
aanschouwen, fotograferen en bijna aanraken.
128Ove AnderssonSweAlpine-Renault A110 1600416:30.54
David StoneGbr0.00


Ove Andersson (1938-2008):

Successen als rijder, ondermeer met Alpine
Andersson verwierf in eerste instantie faam als rallyrijder. Na eerste activiteiten met Saab in zijn geboorteland Zweden en in 1964 als eerste evenement buiten Zweden in de Acropolisrally reed hij eind jaren zestig ondermeer met Ford en Lancia. Zijn grootste successen als rijder behaalde hij echter in 1971 met de Renault Alpine, waarmee hij in dat jaar de Rally Monte Carlo (met David Stone), de San Remo Rally (met Tony Nash), de Österreichische Alpenfahrt en de Acropolis won, de laatste twee wedstrijden samen met Arne Hertz als navigator. Uiteraard was dit nog voordat het WK Rally in het leven werd geroepen, zodat hij geen aanspraak kon maken op een titel, maar hij behoorde wel tot de beste rijders van dat seizoen. Ook in 1973 eindigde Andersson op het podium in Monte Carlo, ditmaal als tweede, opnieuw met een Alpine en met Jean Todt als navigator. In 1975 behaalde hij zijn laatste internationale zege als rijder door met Arne Hertz in een Peugeot 504 de Safari Rally op zijn naam te schrijven.


Het Heden:

De Rallye Automobile Monte-Carlo vond plaats van woensdag 19
 tot en met vrijdag 21 januari 2011 en beleeft z'n 79ste editie. 
De legende is de oudste en, met onder meer de nachtelijke ritten op de welhaast mythische Col de Turini, meest prestigieuze rally ter wereld.

Voor het derde achtereenvolgende jaar vormt de legendarische Rallye van Monte Carlo de ouverture van de Intercontinental Rally Challenge.

 De rally, powered by Eurosport Events, viert haar 100ste verjaardag en
 is van begin tot eind live te zien op Eurosport en Eurosport HD.

SO


STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Facebook

Motoring George Spauwen


Sponsored by
VICTRACE RETRO MEDIA

woensdag 19 januari 2011

Interclassics - TopMobiel 2011 - VICTRACE 1986-2011


InterClassics & TopMobiel 2011 :


125 JAAR Mercedes Benz

Op 14,15 en 16 januari vond de volgende editie van
InterClassics & TopMobiel plaats,
met het thema 125 jaar Mercedes Benz.


Na de buitengewoon enthousiaste reacties die wij van zowel deelnemers,
 bezoekers als pers ontvingen over de editie van 2010 met 
het thema 100 jaar Alfa Romeo, 
zijn wij vastberaden om van InterClassics & TopMobiel 2011
minimaal hetzelfde succes te maken!



Bertha Mercedes-Benz

Mercedes 1885

Tijdens deze editie was de hoofdrol weggelegd
 voor een unieke verzameling




van modellen uit de rijke Mercedes Benz historie.
Klein overzicht van fraaie topstukken..
Mercedes SSK 30-tiger jaren

Historie:
Benz was de eerste autoproducent ter wereld en begon met de bouw van zijn
 eerste voertuig in 1885. Benz ging in 1926 samenwerken met Daimler. 
De geschiedenis wilde dat de Oostenrijks-Hongaarse Consul in 1900 één van 
de eerste grote klanten werd van Daimler Motor Gesellschaft met een bestelling
 van 36 automobielen. De Consul had een dochter, Mercédès Jellinek, 
waarvan Daimler zodanig gecharmeerd was dat hij zijn automobielen 
de naam Mercedes meegaf. Een grote naam in de autowereld was geboren.

In samenwerking met Mercedes Benz Nederland en
werd een prachtige verzameling van
Mercedes Benz klassiekers in Maastricht geëxposeerd.


De kip met de gouden eieren...

Mercedes 190 SL
"barnfind"

Mercedes 300 SL



Hoewel het thema een belangrijke rol speelde, 
hield InterClassics & TopMobiel 2011 vanzelfsprekend 
meer in dan alleen 125 jaar Mercedes Benz.
MG MGB "baby-blue"
Ford Mustang Fastback GT 1967

De mooiste klassiekers waren terug te vinden op de beursvloer.
Onderdelen, automobilia en alles dat daarmee te maken heeft, 
maakten het aanbod compleet. Ook partijen als FOCWA, KNAC, 
FEHAC, BFOV en LOF waren dit jaar weer te vinden op 
hét oldtimerevenement van de Benelux.


TopMobiel herbergt de meest exclusieve klassiekers en ook Top Shops Holland
 was weer van de partij om dit gedeelte van de beurs de gepaste uitstraling 
te geven en aan te vullen met de nodige dosis lifestyle.


Genoeg redenen dus om weer een bezoek te brengen aan
Maastricht  in het begin van het nieuwe jaar.
 



De Mercedes 300 SLR (Roadster)

 
Sir Stirling Moss in zijn beroemde
"Mille Miglia 1955" Mercedes SLR*.

(Circuit Park Zandvoort 1993 )
* Hier in 1993 tijdens de 8e Historische Grand Prix F1 van Zandvoort
waar de Mercedes 300 SLR, waarmee Stirling Moss in 1955 de beruchte Mille Miglia won, rondreed. Een achtcylinder 3 liter motor met maar liefst 300 pk vermogen zo uit het Mercedes -Benz\Museum van Stuttgart.
Victrace was er wederom bij ...


("Beter een Ster op de motorkap, dan een ster in je voorruit" )



Interclassics & Topmobiel 2011


"Mestreech is neet breid mer Mestreech dat is laank,
do kinst visjes vangen in de maos !"



Victrace bestaat in 2011 dus 25 jaar !

Dat is ook een reden om weer eens wat meer naar buiten treden
en "oude Victrace bekenden" te ontmoeten...

na de laatste jaren bijna alleen actief bezig te zijn geweest

met vintage & klassieke Engelse vliegtui...... eh motorfietsen.


DVMA

(Initiator van de in 2006 opgerichte




   

( Utrecht 1990)

De pre-war Triumph Speed Twin 5T 500 cc uit 1939 en
de Bugatti Ventoux uit 1937 van Jean "showroom" Prick
(Utrecht juni 2005)

Vanuit Utrecht vertrokken op weg naar Maastricht
begon ik bij afslag Eindhoven al spontaan limburgs te praten...
Tegen de oud-Directeur van de lagere school van Ubachsberg
zei ik nog gekscherend, ga Vintage motorrijden...haal uw rijbewijs.
"U bent nooit te oud om te leren!"
Ditmaal, in 2005 waren wij immers ook van de partij.
Op uitnodiging van ex-penningmeester nu pr-man van de 
Volvo Klassieker Vereniging, Jan de Bruijn ,
 besloten wij samen dit grootse internationaal bezochte, limburgse Automobiel-Festijn wederom te bezoeken...
Mercedes 300 SL Gullwing

Allereerst werd, omdat de beurs om 14.00 uur pas zou openen, 
nog wat stukjes limburgse "stinkkies" = De Rommedoe en wat Limburgs roggebrood ingeslagen... heerlijk voor thuis en nog even de locatie met 
mijn geboortehuis bezocht...

Emotie op Emotie...

Vele oude bekende "Victrace" mensen ontmoeten...verhalen alom...

Daarom hier een extra uitgebreider verslag ...
Een korte reis door de "victrace-tijd"

(1992)

Het begon al direct bij de entree van het Mecc,
waar iemand een kortingsbon wilde invullen en naar een pen vroeg...
Jan leverde die aan en ik stond erbij en keek erna... Louis ten Haaf.. schreef ie.
Mijn 'harde schijf' draaide  op volle toeren ! Die ken ik...




Victrace video snapshot IHTR 1992
Ik heb jou 19 jaar geleden ge-interviewd samen met rijder Ton Fick 
en de Volvo PV544 "katterug" 


aan de Start van de International Historic Tulpenrallye 1992
 in de Veluwehal te "Barneville".

Net binnen gekomen kwam ik 
Nico Aaldering tegen van de bekende The Gallery in Brummen , 
ooit eerder ontmoet tijdens een Stichting Club Alfa Romeo 
Bezitters meetings 1991-1992 op Circuit Park Zandvoort ,
destijds met een Alfa Romeo 2600 van de partij... 

en de onder de vlag van Voorzitter Richard Abbink opererende
Jos Jurriens mede-organisator van Club Triumph Holland
Triumph Stag V8 Convertible
Oud Rallye rijder: Egon Grabowski - Lotus Elan
(Victrace videoshots ECR 1992 Eurocircuit)
op het Eurocircuit te Valkenswaard.


Weer verder genieten kom je, naaste oude bekenden,
 natuurlijk ook heel veel bekende fraaie automobielen tegen...
 zoals de schitterende welbekende,

"Sponsored by my Wife",
deelnemer aan vele internationale
historische rallies  & races !
Scuderia M.O.


Bugatti kenner Hughes Conway 
was er ook aanwezig
en Dhr. van Ramshorst & Michel Oprey
(Victrace fotoscans BCN Rally 1980)
(Bugatti Club Nederland , De Duivelsberg:
Opgrimbie - Maasmechelen 1980)

Historic Tulpenrallye (1992,1993)
& internationale historische races o.m.
le Grand Prix de l' age d'or (1989)
Autodrome de Linas-Montlhery en



Equipe Oprey - Dutoy van Hees
hier aan de start in Padova
(Victrace fotoscans Coppa 1989)
de 5A Coppa d'Italia Autostoriche 1989... 
en van Op bezoek bij Michel Oprey (1988) etc..

Liepen ex-Historische Auto Ren Club = HARC Voorzitter
Anthony Mak van Waay en Ferrarist Guus Bierman,
Equipe: Bierman-Hoffman Ferrari 275 GTB

eveneens 5a Coppa d' Italia deelnemer 1989
 en deeluitmakend van het Racing Team Holland, in mijn vizier.
Kwam ik schrijvend journalist & 
technisch vertaler Frans Wetzels na jaren weer eens tegen..
Voor mij de tipgever, terugkomend van een Ferrari Club Meeting,
"Ferrari Alla Limburgia" 1988
Organisator: Emile Claessens


Dries van der Lof : Ferrari 250 SWB

op doorreis naar huis :Utrecht,
langs Eindhoven voor een 1e try-out H.A.F.E 1988,
Historisch Automobiel Festival Eindhoven.

Verderop trof ik Oud-Volvo Topman &

Volvo 480 Designer Rob Koch aan bij de
 Sonax Car Care stand van zijn zoon Robert Koch (jr).

Rob Koch Rob Koch, de man die sinds 1988
op een wonderlijke manier heb leren kennen...


- Ik reed namelijk achter, wat later bleek,

zijn autotrailer aan en stopte bij een tankstation...

"U gaat zeker ook naar Eindhoven" vroeg ik.

Jazeker zei ie rij maar achter mij aan!.

Prima... hij wist immers de weg er naartoe.

Ik dacht nog zo waar ken ik die man toch van..zijn gezicht..zo bekend.

Bij de bewuste P-garage , waar de briefing werd gehouden, 
stapte hij uit en ik ook.

Ik reikte hem spontaan de hand en hij zei wonderlijk :

Rob Koch aangenaam organisator van dit evenement!

Ja toen viel het kwartje...

De Volvo 480 designer, Volvo topman van Nederland...
en Teamleider van het Formule Daf Tecno Racing Team 
in de zestiger jaren & teammanager van


de London-Sidney Marathons 1968 & 1993

Equipe No 15: Van Doorne-Van Lennep




Equipe no 54: Vermeer-Vermeer.
(Victrace video snapshots London-Sydney Marathon 1993)
Stage: Tihange (B)
Copyrights: MGS'93

- Nu dus als initiatiefnemer/organisator van de 
1988, 1989, 1990 H.A.F.E.
= Historische Automobiel Festivals te Eindhoven,
een schitterende "stratenrace" te Eindhoven met onder meer,
Dries van der Lof & meervoudig Le Mans
en Targa Florio winnaar Gijs van Lennep.

Ferrrari 375 Grand Prix 4,5 Ltr

De eerste Nederlandste F1 Coureur Dries van der Lof
(overleden mei 1990) met zijn Ferrari GP,
Gijs van Lennep aan de start en in latere versies
(Victrace fotoscans Hafe 1988)
de Le Mans Jaguars 
(ex Jan Lammers Winnaar 1988) &
Ford GT 40

Lola T70
(Yester Year Racing - Ben Huisman)

en vooroorlogse racewagens als
 Alfa Romeo, Amilcar,
Bugatti Type 37 uit 1925 - Bart Rosman
E.R.A.
Bugatti/ERA rijder & Coachbuilder Dudley Gahagan 
die jammergenoeg 1997 te vroeg overleed, 
MG PA 847 cc met cyclewings uit 1935; 
hier in de jaren '70
Sinds 1959 Eigenaar. 
(Foto: Rob Koch)
Verder waren toendertijd daar o.m. ook de
DAF Tecno F3 1968 met Gijs van Lennep
De Familie Koch... nagenietend.

Formule Daf & London-Sydney Marathon 1968/1993 Deelnemers Daf ,
David van Lennep & Paul van Doorne, en
de Rover P5 , Go Wammes & Willem van Koningsveld,
te bewonderen...
Als Wedstrijdleider trad oud-coureur Frans Lubin op van
het vroegere Frami racing team uit Maasticht,
Nota bene mijn oud-buurman te Ambij.
Jaha..een bakermat van autosport met historie met o.m. naast

Frans Lubin met zijn Ford Escort Twin Cam en
(bron): Racehistorie.nl
de befaamde Kent Ford Capri, Escort, BMW,
en Porsches 911 in de 24 Heures du Francorchamps,
Pino Ortmans, Frank van der Mast met NSU TT 
en de Rasberg op richting...


.

  Opel Ascona-Kadett-Monza Rallye-Legende 
Man Bergsteijn 
uit Berg & Terblijt,
en de plek van Garage Jan-Jakob.
die mijn vader hier opent...
Bergerstraat Amby in 1952.

Verder trad destijds ook Pierre Cnoops op als Buutreedner
om de gasten te verwelkomen.
Rob sr. geniet nu als MG Automobilist en Aviateur-instructeur en
treedt op als Jurylid bij diverse Concoursen.
Bugatti Atlantic (rebodied car).
(Victrace video snapshots HAFE'93)


Bugatti Type 57 SC Electron Atlantic Coupe
 was een van Ettore's meest extravagante modellen. 
Hij bleef maat een jaar inn produktie.

De motor was een achtcylinder en had een inhoud van 3,2 liter.
Nog weer verderop de stand van Bugattist en Fine Automobiles Jaap Braam Ruben...
de man van de Bugatti Atlantic rebodied/repro te bewonderen tijdens ook 
weer een eerder genoemd Historisch Automobiel Festival te Eindhoven 
en menig andere event... als de Bugatti Club Nederland Rally's 
o.m. 1980 :Valkenburg ,
1986:Rolduc - Circuit "De Duivelsberg" Opgrimbie Maasmechelen (B), 
1991: Wolfheze-Lelystad) en
 de Nationale Concoursen Het Loo te Apeldoorn
(2000, 2001) 2004 , met
Journalist/Autoboekenschrijver

Lancia-fanaat, Wim Oude-Weernink
en Rob Koch in de Jury, 
dat weer georganiseerd werd door niemand minder dan,
Classic Events, evenals de Wintertrial Organisator
& voormalig rally-crosser en
nu zelf ook rallye rijder, Bart Rietbergen en zijn Team.

Ook nog even gedag gezegd tegen
Automobielenspecialist Peter Janssen
en enthousiast verzamelaar
Paul Kaller...met zijn Jaguar Mark VI
tijdens het Concours van de aankomst
1e European Veteran Rally 1991.
Voor onze Volvo PR-man
 Jan de Bruijn &
ondergetekende als 24 jaar oud-V44 Lid 
& filmmaker 
( 20 jaar V44 Jubileum 1990), 
werd de Volvo Klassieker Vereniging
 stand nog even aangedaan 
met o.m. een prachtig
U.S.Import exemplaar
Volvo P1800 Jensen - uitvoering,
met de kenmerkende "koehoornbumpers",
Produktie door Jensen GB 
in opdracht van Volvo Zweden.

Een fraaie 
6-persoons Mostard caravan,
uiterste luxe voor die tijd.
Ook de zweedse tegenhanger,
 de Saab Club Nederland werd aangedaan.


Zij pakten wel heel speciaal uit met op de stand

een heus historisch Saab vliegtuig.

Door de huidige eigenaar,
"scheermesjes uitsparend"
om deze grote aankoop te kunnen doen,
en is twee jaar geleden naar nederland gehaald.
Bij restaurateur Classic Jaap was een bijzonder automobiel te zien.

Namelijk een pre-war sportscar de Riley TT Sprite 12/14 special van 
Dutch Vintage Sportscar Club -racer, Circuit Assen 1998, Han Brouwers. 
Veel leden van deze club nemen ook actief deel aan de Vredestein
 Sprintwedstrijden gehouden tijdens de eerder genoemde "Apeldoorn Concoursen" (2000, 2001 & 2004).
Createur : Jaap Sinke
De Austin Healey Owners Club Holland 
(o.m. 3e Lustrum 1990 "Klein Vink") en
 "De Luttenbergrally" 1991 met als Gast
met hier de presenttie vazijn boek:
"Race zonder Finish"
Speaker: Hans Ribbens uit Almelo


de onfortuinlijke Vokko Otto



met name de uiterst fraaie alla Michel Vaillant uitgevoerde Dutch Healey Competitions "Le Mans start-stand" werd bezocht en met als welkom hetende de inmiddels "wereldberoemd" historic rallyerijder en big healey - racer Rinus Sinke, kennend van veel... Historische Zandvoort Trophy, European Historic Grand Prix te Zolder en Zandvoort, Le Jog: John o'Groats - Lands' End, The Spa Six hours, Le Mans Classic,
Equipe: Sinke - van de Kerkhof
(Victrace fotoscans IHTR 1993)
Finish: Rinus & Hans

Vele malen kwam ik die club rijders tegen
op mijn pad tijdens het verfilmen van (inter)nationale races...
Healey racer Ben konst was ook van de partij..
Tja bij die stand was ook mini cooper-s historisch rallye en racer
Mike van Thiel, van de gebroeders Mike & Randall,
en zijn vader Henri van Thiel.
Hierboven rijden ze in de "speciaal geprepareerde" MG TD
 van vader Henri van Thiel
die ze voor deze gelegenheid mochten lenen
nadat ze effe gaten geboord 
hadden door de bodem 


om de veiligheidsriemen te kunnen bevestigen...



Met de speciaal "geprepareerde" MG TD van Pa
bij de Finish Tulpenrallye 1993.
Vervolgens ook nog
 even op audientie
bij niemand minder dan...
Presse Bugatti International, Autovriend, Jean Prick , wiens ex-vrouw Patricia bij mij op de middelbare school in de klas zat en in de straat woonde, en zijn uitnodigende "huiskamer Bugatti-stand",

met naast eigen automobielen,

als van bijzondere "gasten"


als van bijzondere "gasten"
The "Baby" Bugatti type 13 Brescia

1991
o.m. de wereld-historic-rallye-reiziger en
avonturier Bentley /Bugattist, de Deen Kjeld Jessen, die ik al ken van de Bugatti Club Nederland meeting "De Duivelsberg" 1986 en die vervolgens voor mij vanuit het verre Azie.. achter de grenspaal van Circuit Park Zandvoort de "perskaart" had klaargelegd voor de Ferrari BeNeLux club races Circuit Park Zandvoort 1988 aldaar, waar naderhand het huidige fraaie event
"Italia a Zandvoort '' 1991-1992-1993 weer uit ontsproten is.
Op de stand van Jean Prick ontmoette wij ook weer de Heer Smits
Victrace video snaphot BCN 1991 Wolfheze
"Delage-Bugattist" Bugatti club Nederland rally deelnemer in 1991 Wolfheze/Circuit Lelystad...

Dhr Smits, samen met de samenwonende levensgenieters, de gebroeders van den Boom, uit Belgie, Bugattisten en Delage liefhebbers, samen goed voor 225 jaar autohistorie, waaraan zij nog steeds internationaal gezamelijk deelnemen en events bezoeken...

Zo tegen zessen dachten wij te kunnen vertrekken.
Zwaaide ik nog net even naar snelle Henkie van der Wilt, Alfa Squadra Bianca kampioen en van op bezoek bij Henk van der Wilt...
in Wijk bij Duurstede (juni 1988) en kreeg ik bij de uitgang nog even de gelegenheid de handen te schudden met
(Scuderia M.O. 1993)
Bugatti Type 51 Grand Prix

Collectioneur Gentleman rallye / historische races rijder bugattist etc.
 Michel Oprey, van o.m. op bezoek bij Michel Oprey april 1988

"Oh jij bent van *Holland he ..."


 Michel maar nog steeds een geboren Mestreechteneer...
(*voor werk naar Utrecht verhuisd destijds)

Tenslotte Auto Motor Klassiek 
scribent-rallye- rijder en 
racer Peter Ecury,
 nog even gesproken die ik al jaren niet meer ontmoet heb.. 
gezien mijn wijkende interesse.. 
nu ook vintage en klassieke motorfietsen...
(Wij zijn rijdend met louter vintage motorcycles
en zijn o.m. in 2009 naar 
The Manx Grand Prix Isle of Man geweest)

Tenslotte...
Daarna zijn wij richting De Vrijthof gereden
om bij Grand Cafe Nieuw Bruijn aldaar nog even een paar overheerlijke bokalen Wittems Gerardus bier te nuttigen en een heerlijke limburgse "Zoervleisch" maaltijd met toetje... op een verwarmd buiten terras aan "de hoeskamer vaan Mestreech" de Vrijhof dus. Effe op verhaal komen en sfeervol nagenieten zo begin januari om daarna tenslotte de terugreis te aanvaarden ri. huiswaarts Utrecht & Amersfoort.

Tot volgend jaar... 

We gaan zien wat er dan weer te beleven valt.
Voorlopig ben ik heel druk doende mijn ca. eigen 520 + victrace archief
(ex. tv beelden-archief) te digitaliseren...met victrace.blogspot.com.  en mogelijk wat victrace videoclips op mijn eigen Victrace YouTube channel te zetten. Kortom meer dan genoeg te doen..
A Hell of a Job...dacht ik zo...maar ik ga ervoor!
Accept the Challenge so that You may feel the Exhilaration of Victory!
"Mestreech is neet breid mer Mestreech dat is laank.
Do kinst visjes vangen in de maos !"

Foto's: Jan de Bruijn & MGS

Tekst : Motoring George Spauwen
Victrace Archives
Victrace Video Snapshots

Reactie van: Dr.Tiger Roelofski.


Hoi Speedman George,
Heb niet altijd tijd om uitgebreid blogs te bekijken.
Bij het bekijken van jouw "Maastricht" blog had ik ook niet genoeg tijd
om het echt goed te bekijken.
Maar na enige tijd kwam ik tot de conclusie dat ik echt tijd
moest nemen om er eens goed naar te kijken.
Maar goed, ik ben er nu echt mee bezig en
kom tot de conclusie,dat het
een prachtig DOCUMENT is geworden.
Hoe je alles waarneemt en beschrijft.
Echt de moeite waard.
Je bent een echte vakman.
Roelofski

Hoi George,
Ik kijk er al naar uit ,alles,tot en met de afsluiting op het Vrijthof :-) 

Ik heb net je blog weer eens zitten bekijken van de vorige keer en je hebt
echt talent voor het schrijven van copy !
Groetjes,
Jan

(Pr-Man Volvo Klassieker Vereniging)

SO


Sponsored by
Facebook