Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

vrijdag 3 mei 2013

VINTAGE REVIVAL MONTLHERY 2013

VINTAGE REVIVAL MONTLHERY 2013
Op 20-21 april werd op de oude kombaan
van Autodrome de Linas-Montlhéry
VINTAGE REVIVAL MONTLHERY 2013
georganiseerd.

Even een stukje Historie:

Victrace Retro Media anno 1930 😊

Autodrome de Linas-Montlhéry
L'autodrome de Linas-Montlhéry
Locatie Bruyères-le-Châtel


Geopend 1924
Voormalige namen:
Autodrome Parisien
Portaal Autosport

Het Autodrome de Linas-Monthléry is een racecircuit gelegen 
in de Franse gemeente Bruyères-le-Châtel.
Createur Alexandre Lamblin 1924

Het circuit werd geopend in 1924, en lijkt enigszins op het oorspronkelijke
circuit in Monza dat rond dezelfde tijd werd gebouwd. 
Aanvankelijk omvatte het circuit alleen een ovale kombaan,
 in 1925 werd het circuit uitgebreid met een gedeelte openbare weg.

MG C-Type Montlhery:

The MG C-type was produced by the MG Car company from 1931 to 1932. It was designed for competition use and based on the M-Type Midget. A special car, EX120 had been developed from the M-Type for George Eyston to make an attempt on the 750 cc class 24 hour record at Autodrome de Montlhéry in France. The attempt was successful and a series of replica cars were made which became the C-Type.


In 2001 ontving het circuit een nieuwe racelicentie, 
al zijn er alleen nog kleine raceklasses actief op het circuit.
Grand Prix:
De eerste officiële race die plaatsvond op het circuit 
was de Grand Prix van Frankrijk in 1925. 
De race werd gewonnen door Romain Benoist in een Delage. 
Tijdens deze race overleed Antonio Ascari.
De Grand Prix keerde hierna in 1927 terug op het circuit, 
en ook tussen 1931 en 1937 werd de Franse Grand Prix hier verreden.


 


*Victrace Retro Media bracht in 1989 al een bezoek aan 
L'autodrome de Linas-Montlhéry en maakten destijds de videofilmopnamen
  van de Le Grand Prix de L'age d'Or Autodrome de Linas-Montlhery
 25-26 Juin 1989.


 
 MG K1 Magnette Monoposto 1933 / David Piper - Ferrari 365 P2 1965
 
Maserati 6 CM 1937 / Bernard Peruch - AC Cobra 1964

*(Slechts een hele kleine selektie video-8 snapshots van de 
ca. 3600 snapshots uit ca. 4 uren VICTRACE videofilmbeelden uit 1989 at 
Le Grand Prix de L'age d'Or Autodrome de Linas-Montlhery 25-26 Juin 1989).




Victrace Retro Media
Guest-Photographers :

Marc Pallier : Imagerie Mécanique

&

 Indian Motorcycle Club France

 
en fraaie Line-up van Sandford Tricycles...
 
 
 
 
Morgan Tricycle Flatrad

Matchless motorcycle engined Morgan



 
"Met een propeller ga je sneller !"
- l'Hélica de Marcel Leyat
A 1921 Leyat Helica. Only 2 complete Helicas are known
to exist out of a total of two dozen made.
They were designed bu Marcel Leyat, an airplanebuilder. 
  
 ^ Maserati's ^


De Prachtige Talbot 105, de Dr.Husband *Special, 
uit 1931 van de Nederlandse Eigenaar Han Brouwers.

*Deze door Dr.Georges Roesch (CH/GB) designed 

Talbot 105, de dr.Husband Special, uit 1931 
en in 1951 equipped met een grote compressor
levert nu maar liefst 257 pk op de testbank.

Talbot 105:
The Talbot 105 was a high powered sports car de
veloped by Talbot designer Georges Roesch.



 It was famously fast, described by one authority as the fastest
 four-seater ever to race at Brooklands.
The car made its first appearance at the London Motor Show in 1926.
 At this stage it was formally named according to its fiscal and actual
 horsepower as the Talbot 14-45.
 The six-cylinder engine displaced a volume of 1,665 cc and was 
the basis for all Talbot engines until the Rootes takeover in 1935.

The engine was repeatedly bored out further, giving rise to a succession of

 performance improvements. Throughout these developments, the exterior
 dimensions of the original 14-45 engine block remained unchanged, however.

The 1930 London Motor Show saw the debut of the 20-70 model, bore and

 stroke both being increased to give an engine capacity increased to 2,276 cc.
 In this form the car was later called simply the Talbot 70 or 75.
 Higher compression ratios and power increases followed.
An increase in the engine capacity, still without any change to the exterior
 dimensions of the engine block, yielded a cylinder displacement of 
2,969 cc for the iconic Talbot 105 model.
 In 1931 four 105s were tuned to provide a reported 119 bhp, at 4,800 rpm.
 In "Brooklands trim" further tuning and in increased compression ratio 
of 10:1 gave rise to a claimed 125 bhp.

Talbot 105 Works Brooklands at Silverstone:
(Brooklands banking)

The Talbot acquired its fame on the racing circuits, featuring prominently at

 Brooklands on the south-western fringes of London. In 1932 Talbot pulled out
 of racing, but a major Talbot dealer named Warwick Wright successfully ran 
a team of three 105s that year, and other teams operated by dealers and
 enthusiasts continued to race the cars at least till 1938. 


 
Lagonda / Bugatti / Riley

MG / Riley
 
 
Mors



 


Fraaie pre-war MG's...

Tja...

Bugatti 


Bugatti Type 13 Brescia's
Raymond Mays
(2012)
Autovriend Kjeld Cornelis Jessen hier in zijn 
Bugatti Brescia Type 13  1496 cc 1925
Chassis No. 2442. Top 150 km/uur.


 
De Jensen 541 
 
Prize Giving...
 
de Neuzen...
Avion Voisin




Maar er waren ook Motorfietsen!
(Matchless G3)

Hr."Alex von Schmittenhoven"😉😎
and the P&M's 1916 (left) & his 1910 (right)
``Forgot my TamTam but I think there 
we can have a nice Pint or some more !``
Echter "Cake-tins" zijn niet aan mij besteed...

 


Torpedo
nee echt serieuze "brommers" zoals de
 
Koehler Escoffier
Mc Envoy (V-twin)
  
twinport 
Matchless Brooklands Special (twinport) 1935

uitgerust met Brooklands Cans..
  
Triton / Excelsior Manxman
 

Het BROOKLANDS MUSEUM (GB) was er ook 
en had wel heel speciale motorfietsen meegenomen...
Brooklands Record Breakers !


(Brooklands 2008)
"The Ivan Wicksteed Recordbreaker" 👍
The Supercharged Triumph Speed Twin 498 cc 1938

Een fraaie Line-up uit het Brooklands Museum...
 
  
 

 




 
Verder waren er weer de fraaie snelle Triumph Speed Twins 
racers te zien...en te horen !
"Non Standard"...

(2011)

Another one..(earplugs in)
 
The pre-war Triumph Speed Twin Girder Fork...



Courtesy of
Guest-photographers :

Marc Pallier
Imagerie Mécanique

 Indian Motorcycle Club france

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
(2004)
Triumph Speed Twin 5T RTS 500 cc 1939 😎



#14  " Hev-tig "
(2005)



  
TT Circuit Assen 
(2007)

Video-8 snaphots 1989 &
Foto's Victrace Retro Media

Foto- & Tekst bewerking:
 Motoring George Spauwen.
Sponsored by
VICTRACE RETRO MEDIA
Facebook