Great British /
Historic Zandvoort Trophy 2013
Historic Zandvoort Trophy 2013
In het weekende van 11-12 mei 2013 werd Great British/
The Historic Zandvoort Trophy 2013 verreden.
Na een aantal dagen Buienradar "TV" gekeken te hebben,
het viel dus wel maar vooralsnog niet mee,
is er toch maar besloten zondagmorgen vroeg op pad
ri. Zandvoort, oude bekende route via Overveen, te sturen.
Het weer was dreigend weer en het had immers al geregend...
maar gedurende dag klaarde het op en brak de zon ook even door.
Een straffe koude wind bleef er wel staan...
"Donkere wolken boven Circuit Park Zandvoort"
Ik ging dus weer Circuit Park Zandvoort "aandoen",
de plek waar ik af 1980/82 toch "bezig" ben geweest.
Dit keer waren de vertegenwoordigers van o.m.
402 Automotive, Circuit Park Zandvoort,
waarmee ik te maken kreeg, wel aanwezig...
We nemen een kijkje...
Hier volgt een Extended Report
van Zondag 12 mei dus....
van Zondag 12 mei dus....
Triumph Gloria 1935
De Trotse Eigenaar: Bert Mooijekind
won met deze Triumph Gloria uit 1935
de 1e prijs Meguiar's Concours d Élegance 2012.
Tja... een Jaguar XK 140 dus
een MG MGB blijft een tijdloos Design.
Goede "Morgan"
"TreVoR" was dit jaar goed vertegenwoordigd...
TVR Sagaris 2005
aparte kleur BRG/Zwart..
Tja..Ik vind hem Super Mooi !
TVR VIXEN S2 1969
TVR S 1995
Goed lezen...
TVR Tuscan S 2012
TVR Cerbera 1998
Rover B.R.M 200 1999
Britse sportwagens in competitieverband van met name de
modellen van het merk MG:
zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey's.
Natuurlijk ontbreekt deze raceklasse niet tijdens Great British!
In het kader van de Historische Zandvoort Trophy van de HARC wordt
een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.
een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.
Mooi op tijd voor de MG/Triumph Competitions
Race: 2 MG /Triumph / F.I.S.C. Legendary Circuits:
Nog 15 seconden...
MORGAN + 8
MG MGC GTS
de Dantuna NK GT's & Touring Cars
RACE 2:
Tja..
Mooi Spul...
indrukwekkend...
Ford Cortina 1965
Ford Cortina 1600 GT 1968
Te koop : Ford Anglia 1950
MG SV XP POWER V8
Need I say More ?
(Brochure 1965)
Ginetta
Jaguar thema op de paddock
Op 12 mei 2013 stonden diverse types
in de schijnwerpers op de Jaguar Paddock.
for Sale : Jaguar
Jaguars XK 150 DHC 1959 & XK 140 DHC 1957
Black or White ?
Black or White ?
Jaguar XK 140 DHC 1957
Jaguar SS 1 1934
Jaguar XK 180 (replica)
Ook de sponsor JEPE Specials was tijdens het evenement aanwezig .
Ook de sponsor JEPE Specials was tijdens het evenement aanwezig .
Volgens Jaguar liefhebbers en kenners is de XK180 één van de mooiste
conceptcars van Jaguar. Deze bloedsnelle Jaguar met prachtige lijnen is
helaas nooit in serieproductie gegaan. Gelukkig is het dankzij JEPE Special
toch mogelijk om iets uiterst unieks en exclusiefs te rijden!
Het prototype XK180 wordt geshowd op de paddock.
Het blok is een 3.6, 6 cilinder lijn met een aantal upgrades.
De auto weegt slechts 1100 KG. Deze XK180 was het eerste prototype en
is bedoeld als showmodel. Naar de wens van de klant maakt JEPE Specials
de ideale, unieke en prachtige auto voor elke klant op basis van een
Jaguar XK8 of XKR en geheel handgeknoopt uit aluminium.
(bron: Great British)
Wie kent hem nog?
De Bond Equipe 1963-1970
De Bond Equipe 1963-1970
Mini Pick-up
Mini Mooi omgebouwd...
Donkervoortssssss...
Te Koop : Donkervoort
(2012) eh.. niet te koop ! 😎
)
een "dikke"MG MGB GT *(V8 Lookalike)
British Bulldog
What Next ??
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
Let wel onder meer "Zijkar-racen" wel te verstaan...
Komt niet zo vaak meer voor vandaar wat Extra aandacht !
(Assen 1955)
The Classic Side Cars race 2:
(1971)
Zandvoort Jos Modder & Jan Strijbis
(foto: KNMV)
(2000)
Zijspan-Coureur: Jos Modder & Bakkenist: Piet Woudstra
" Barneville City Racing "
Triumph Trident 750 cc 1971
Op naar de Start...
(Victrace DVC-Pro CCD III Videosnapshots)
Historische Zijspan-races
"De Harselaar" Barneveld
(2000)
(2013)
#*62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
(*Bovenste twee mooie Foto's zijn van zaterdag 11 mei en Dankzij Hans Sneep !)
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
Triumph Trident 750 cc 1971
^ #13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#4 Peter de Jong /Frits Bikkers
Kawasaki 750 cc 1972
#21 Richard Pouwels /Kim van Loon Harley Davidson XR 1000 cc 1971
^#5 Bert van Lier / Edwin van Lier BMW 750 cc 1972
#33 Geert Knevelman / Gary Knevelman
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#111 Peter Pruim/Rob Menger Schmid/Honda 1976
#28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier
Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#4 Peter de Jong /Frits Bikkers Kawasaki 750 cc 1972
#28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
Triumph Trident 750 cc 1971
#11 Jan Braas / Hans Bergsmans BMW 700 ls 700 cc 1963
#51 Kobus Bouman/Anja Braas
Weslake 900 cc 1972
The Classic 50 cc + 125 cc Motoren
Jan de Vries (motorcoureur)
Jan de Vries (Sint-Jacobiparochie, 5 januari 1944)
is een voormalig Nederlands motorcoureur.
Eind jaren zestig wordt Jan de Vries gecontracteerd door Van Veen,
de Amsterdamse importeur van Kreidler.
De bedoeling is een gooi naar de wereldtitel in de 50 cc klasse.
De Vries was een van de Nederlanders die eind jaren zestig,
begin jaren zeventig grote successen behaalden in
de lichtste klasse van de motorsport.
Anderen waren Jan Huberts, Cees van Dongen,
Paul Lodewijkx, Jos Schurgers, Henk van Kessel
en de team-genoot van De Vries, Aalt Toersen.
Ook de Brit Barry Sheene reed in die dagen nog in de 'borrelglaasjesklasse'.
Maar de grootste concurrent voor de wereldtitel was de Spanjaard Angel Nieto.
Jan de Vries werd uiteindelijk na Egbert Streuer
de meest succesvolle Nederlandse motorcoureur aller tijden,
met maar liefst 14 GP-overwinningen en twee wereldtitels in de 50 cc,
in 1971 en 1973.
Na zijn successen als coureur werkte De Vries nog een tiental jaren
voor Van Veen, als tuner van racemotoren.
(Bron: Wikipedia)
17000 toeren wordt er gedraaid !
Jan de Vries op de 50 cc Van Veen Kreidler
Spa-Francorchamps 1971
(Foto via Christian Castreman)
Dit exemplaar kwamen we n.b. tegen op
Auto Italia Houten 2012 !
Altijd Leuk om met Jan de Vries op de Foto te mogen ! 😎😎
Hans de Wit maakt zich klaar...
#42 Marco Kemperman Itom GP
#47 Ger Bruin Roton Kreidler
#47 Ger Bruin Roton Kreidler
#4 Nico Claasen Derbi 50 CC
(alla Angel Nieto)
#11 Siegfried merkel MZ RE 125 CC
Honda 125 cc met Handtekening !
Maico's RS 125 CC
#34 Fup Bakker Aermacchi d'Oro 125 CC
Condor 125 CC
#31 Dik Toersen Yamathi 50 CC
#11 Maico RS125 CC
MZ line-up / Mondial
#22 Theo Durenkamp Mondial
#22 Theo Durenkamp Mondial
Gentleman Racer Armin Gering,
MOTO MORINI 125 CC
Jan Braas
en zijn Excelsior Manxman 500 cc
(for sale: Euro 20.000)
Indian
Tja..Motorsport can be Dangerous !
een "dikke"MG MGB GT *(V8 Lookalike)
What Next ??
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
Let wel onder meer "Zijkar-racen" wel te verstaan...
Komt niet zo vaak meer voor vandaar wat Extra aandacht !
(Assen 1955)
The Classic Side Cars race 2:
Zandvoort Jos Modder & Jan Strijbis
(foto: KNMV)
(2000)
Zijspan-Coureur: Jos Modder & Bakkenist: Piet Woudstra
" Barneville City Racing "
Triumph Trident 750 cc 1971
Op naar de Start...
(Victrace DVC-Pro CCD III Videosnapshots)
Historische Zijspan-races
"De Harselaar" Barneveld
(2000)
(2013)
#*62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
(*Bovenste twee mooie Foto's zijn van zaterdag 11 mei en Dankzij Hans Sneep !)
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
Triumph Trident 750 cc 1971
^ #13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#4 Peter de Jong /Frits Bikkers
Kawasaki 750 cc 1972
#21 Richard Pouwels /Kim van Loon Harley Davidson XR 1000 cc 1971
^#5 Bert van Lier / Edwin van Lier BMW 750 cc 1972
#33 Geert Knevelman / Gary Knevelman
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#111 Peter Pruim/Rob Menger Schmid/Honda 1976
#28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
#13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier
Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#4 Peter de Jong /Frits Bikkers Kawasaki 750 cc 1972
#28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
Triumph Trident 750 cc 1971
#11 Jan Braas / Hans Bergsmans BMW 700 ls 700 cc 1963
#51 Kobus Bouman/Anja Braas
Weslake 900 cc 1972
The Classic 50 cc + 125 cc Motoren
Jan de Vries (motorcoureur)
Jan de Vries (Sint-Jacobiparochie, 5 januari 1944)
is een voormalig Nederlands motorcoureur.
Eind jaren zestig wordt Jan de Vries gecontracteerd door Van Veen,
de Amsterdamse importeur van Kreidler.
De bedoeling is een gooi naar de wereldtitel in de 50 cc klasse.
De Vries was een van de Nederlanders die eind jaren zestig,
begin jaren zeventig grote successen behaalden in
de lichtste klasse van de motorsport.
Anderen waren Jan Huberts, Cees van Dongen,
Paul Lodewijkx, Jos Schurgers, Henk van Kessel
en de team-genoot van De Vries, Aalt Toersen.
Ook de Brit Barry Sheene reed in die dagen nog in de 'borrelglaasjesklasse'.
Maar de grootste concurrent voor de wereldtitel was de Spanjaard Angel Nieto.
Jan de Vries werd uiteindelijk na Egbert Streuer
de meest succesvolle Nederlandse motorcoureur aller tijden,
met maar liefst 14 GP-overwinningen en twee wereldtitels in de 50 cc,
in 1971 en 1973.
Na zijn successen als coureur werkte De Vries nog een tiental jaren
voor Van Veen, als tuner van racemotoren.
(Bron: Wikipedia)
Jan de Vries op de 50 cc Van Veen Kreidler
Spa-Francorchamps 1971
(Foto via Christian Castreman)
Auto Italia Houten 2012 !
Altijd Leuk om met Jan de Vries op de Foto te mogen ! 😎😎
Hans de Wit maakt zich klaar...
#11 Hans de Wit Van Veen Kreidler 50 cc
#42 Marco Kemperman Itom GP
#47 Ger Bruin Roton Kreidler
#47 Ger Bruin Roton Kreidler
#4 Nico Claasen Derbi 50 CC
(alla Angel Nieto)
#11 Siegfried merkel MZ RE 125 CC
Honda 125 cc met Handtekening !
Maico's RS 125 CC
#34 Fup Bakker Aermacchi d'Oro 125 CC
Condor 125 CC
#31 Dik Toersen Yamathi 50 CC
#11 Maico RS125 CC
MZ line-up / Mondial
#22 Theo Durenkamp Mondial
#22 Theo Durenkamp Mondial
Gentleman Racer Armin Gering,
(Ducati & Moto Morini)
HMV Champion 2007 & 2008
Moto Morini 125 CC 1960
Moto Morini 125 CC 1960
MOTO MORINI 125 CC
Jan Braas
en zijn Excelsior Manxman 500 cc
(for sale: Euro 20.000)
Indian
Tja..Motorsport can be Dangerous !
Dutch Healey Competitions :
Dutch Healey Competitons is de race- en rally- dochterorganisatie van
de Austin Healey Owners Club Nederland.
DHC is opgericht in 1991 met als doel het sportieve gebruik van auto's
met de naam Healey te bevorderen, zowel in historische races als rally's.
In de praktijk komt het er op neer, dat de meeste leden Austin Healey rijden.
Leuk hoor... voor erbij !
Earl Grey... niks mis mee !
Ginetta G4
British Humour !?
Leuke auto...zo'n Ginetta.
^ " De Witte Paarden "
Breed...
MG MGC GTS
Triumph TR 8 (V8)
Oh nein... kein Rost!
Uitlaatspruitstukmoer weg... even "schroeven".
und Jetzt alles wieder OK... Rennen!
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
MG Competitions Holland is een autorace club van historische Britse
sportwagens in competitie verband van met name de modellen van het merk
MG, zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey's.
Natuurlijk ontbreekt deze raceklasse niet tijdens Great British !
In het kader van de Historische Zandvoort Trophy van de HARC
wordt een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.
sportwagens in competitie verband van met name de modellen van het merk
MG, zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey's.
Natuurlijk ontbreekt deze raceklasse niet tijdens Great British !
In het kader van de Historische Zandvoort Trophy van de HARC
wordt een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.
MG/Triumph Competitions Race 3:
Race: 3 MG /Triumph / F.I.S.C. Legendary Circuits:
#41 Gunther Biener Morgan
"Babydoll" MK VI
"Babydoll" MK VI
MG MGC GTS
MG Connaisseur-Restaurateur , Eigenaar
van de MG 18/80 MK II uit 1930,
Cees Roeleveld en zijn vrouw ,
waren ook van de partij.
Het bestuur van de HARC heeft eind 2009 op verzoek van leden/deelnemers en in overleg met de diverse betrokkenen het initiatief genomen tot het instellen van een nieuw Nederlands Kampioenschap voor GT’s en toerwagens uit de jaren 1966 tot en met 1981 (FIA Annexe K, Periods G1, G2, H1, H2 en I).
De nieuwe klasse “NK voor GT & Touring Cars (NK GTTC) sluit aldus naadloos aan bij het andere reeds langer bestaande en succesvolle kampioenschap van de HARC “NK voor Historische Toerwagens & GT’s” (NK HTGT) voor auto’s uit de jaren 1947 tot en met 1965.
Dantuna NK GT's & Touring Cars
RACE 3:
12 Marcel Frijlink Ford Escort RS 1600 /7 Leonard Stolk Porsche Carrera RSR
Jan-WillemOosterhagen
Ford Escort RS2000 MKI
Ford Escort RS2000 MKI
Thijs van Gammeren op volle vaart...
And the Winner was #12 Marcel Frijlink
2e # 7 Leonard Stolk Porsche Carrera RSR
And the Winner was Marcel Frijlink
Fraaie Supersnelle Ford Escort RS 1600 1972..dus.
NKHTGT - Het Nederlands Kampioenschap voor
Historische Toerwagens en GT's
Delta Lloyd Xclusive NK Historische Toerwagens & GT's
RACE 2:
# Werk
Delta Lloyd Xclusive NK Historische Toerwagens & GT's:
Uitslag race 2:
1. Alexander van der Lof (Bizzarini 5300 GT)
2. Cees Kooij (Porsche 904/6)
3. Rob Bergmans (Iso Rivolta)
4. Armand Adriaans (Mustang Shelby)
5. Roland Zoomers (Jaguar E-type)
6. Frits Campagne (Ford Falcon Sprint)
Lotus Elan
Historische Toerwagens en GT's
Delta Lloyd Xclusive NK Historische Toerwagens & GT's
RACE 2:
# Werk
# Werk
Delta Lloyd Xclusive NK Historische Toerwagens & GT's:
Uitslag race 2:
1. Alexander van der Lof (Bizzarini 5300 GT)
2. Cees Kooij (Porsche 904/6)
3. Rob Bergmans (Iso Rivolta)
4. Armand Adriaans (Mustang Shelby)
5. Roland Zoomers (Jaguar E-type)
6. Frits Campagne (Ford Falcon Sprint)
Lotus Elan
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
(Foto: Martin van der Hulst)
Copyrights MGS'00 &'13