Persbericht:
Wings, Wheels & Goggles
Vliegveld Teuge
Stofbril op tijdens eerste rally voorvooroorlogse auto’s
Op 8 & 9 juni organiseert Classic Events voor de eerste maal
Wings Wheels and Goggles.
Een uniek evenement dat nog nooit eerder in Nederland plaats vond
wellicht zelfs in de Wereld!!
Een rally voor vooroorlogse auto’s en historische vliegtuigen…
Het is geen race, maar een evenement waarbij nauwkeurigheid
en vaardigheid voorop staan in een gezellige ambiance.
Een nieuw evenement,
maar niet van een nieuwkomer;
Organisator Bart Rietbergen
en zijn Team Classic Events organiseert en vaardigheid voorop staan in een gezellige ambiance.
Een nieuw evenement,
maar niet van een nieuwkomer;
Organisator Bart Rietbergen
al jaren evenementen in binnen- en buitenland.
waren we te gast op het Skydeck Vliegveld Teuge.
Victrace Retro Media was erbij en naam vast een kijkje...
De Knox type R 1911
^ De Cockpit met uitzicht ^
en ja...
" je gaat sneller met een propeller(s)"
De "Fly-in" van Piloot Rob de Man met de Antonov AN-2 uit 1956.
*(geschoten met mijn fotocamera)
Deze informatie-bijeenkomst was Top geregeld door Bart Rietbergen
en zijn "Team"...en het was bijzonder leuk om een aantal oude bekenden
weer terug te zien na vele jaren !
Onder meer de Antonov Piloot,
*Rob de Man van Classic Wings uit Uden,
(van *wiens vrouw ik in 1995 mijn MG MGB-tje MK III 1973 kocht)
en wiens droom is uitgekomen !
Chipmunk DHC-1 1950
De Heer Alfons Jans Sr. Sponsor van
het Concours D'élegance Het Loo te Apeldoorn.
Leo Schildkamp, bekend van vele Historische Rallies
en HARC races in binnen- & buitenland.
Verder was het ook een goede gelegenheid kennis te maken met de
nieuwe lichting Organisatoren De Heren Timo Rietbergen
en J.P. Nijmeijers van Classic Events.
aan de Start van de
Vredestein Sprint Concours d'Elegance
Paleis Het Loo 2001 Apeldoorn
(DVC PRO CCD III snapshot)
De Deen Autovriend *Kjeld Cornelius Jessen,
hier in zijn Bugatti Brescia Type 13 1925,
zal ook van de partij zijn !
Bugatti Brescia Type 13
1925
Chassis No. 2442.
Programma:
Vooroorlogse auto’s en historische vliegtuigen zijn mooi,
maar als je er iets mee kunt doen, worden deze geweldig!
Er naar kijken kan immers altijd nog.
Dat is het uitgangspunt van Wings Wheels and Goggles.
Er gaat van alles gebeuren tijdens deze dagen,
maar het middelpunt is de rally.
Deze rally gaat niet om pure snelheid, maar om nauwkeurigheid
en vaardigheid. Bovendien speelt samenwerking een belangrijke rol,
want iedere auto vormt een team met een deelnemend vliegtuig.
Locatie:
De allereerste editie van Wings Wheels and Goggles vindt plaats op een
centrale locatie, namelijk vliegveld Teuge (nabij Apeldoorn).
Het vliegveld is zowel het start- als het eindpunt en er zullen hier
tal van andere activiteiten worden georganiseerd om het publiek
en de sponsoren te amuseren.
Amusement:
Tijdens Wings Wheels and Goggles is er niet alleen plaats voor auto’s
en vliegtuigen, maar ook voor lekker eten, goede verhalen, bijzonder
entertainment en heerlijke muziek en nog veel meer zaken die ervoor
zorgen dat het leven de moeite waard is. Zo is er een airobatics team,
hete luchtballonnen, wing walkers, rondvluchten
in historische vliegtuigen, pistons and props summerfair en
demonstraties van enkele bijzondere vliegtuigen.
De bedoeling is dat Wings Wheels and Goggles
zowel voor bezoekers als voor de deelnemers
het evenement van het jaar zal zijn!
In het het Programma werden ook diverse
historisch events aangetipt als o.m.
de London-Sidney Marathon 1968,
waaruit dit nieuwe event "geboren" is!
Rens Biesma schreef:
Ik heb ze zien starten in Chrystal Palace in 1968,
Zat met Gijs van Lennep in de kist!
(London-Sydney Marathon editie 1968
met Rob Koch als Teammanager)
De Daf Marathon Equipe nr:15
David van Lennep & Paul van Doorne
Stage: Tihange (B)
(S-VHS CCD II snapshots)
(S-VHS CCD II snapshots)
De Daf Marathon Equipe nr:15
David van Lennep & Paul van Doorne
hier aan de Finish Sidney
(London-Sydney Marathon editie 1993)
(Video-8 snapshot)
(Video-8 snapshot)
de Vlucht met de Uiver..
De Uiver DC2
(Aviodrome 1993)
(victrace foto-archief)
(victrace foto-archief)
De Uiver DC2
(Vliegbasis Soesterberg 1999)
(DVC PRO CCD III snapshot)
(DVC PRO CCD III snapshot)
en de Vredestein Sprints op Het Loo.
onder het genot van een borrel en heerlijke verse oesters..
De Knox Type R uit 1911 van Michel Laarman
Deelnemer aan de Peking to Paris Rallye 2007.
De Spyker C4 Tourer 1921
tijdens het Concours d'Elegance
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
(DVC PRO CCD III snapshot)
Deelnemer aan de Peking to Paris Rallye 2007.
De Spyker C4 Tourer 1921
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
(DVC PRO CCD III snapshot)
De Heer Alfons Jans (sr) en zijn Spyker C4 Tourer 1921
De Spyker C4 Tourer 1921, de Antonov 1956 ,
De Christiane Huit 1927
"Doggles hier nog zonder Goggles"
De Christiane Huit 1927
"Doggles hier nog zonder Goggles"
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Motoring George Spauwen
(*Ik had zelf nog nooit gevlogen)