
Locatie:
Park Het Lido,
Vijverlaan te Waalwijk
Datum: 30 juni 2013

Op Zondag 30 Juni 2013 vond in Het Lido Park Waalwijk
voor de 16e keerBritish Autojumble plaats georganiseerd door
de Stichting Federatie NederlandseMG Verenigingen in samenwerking
met de MGATO, MGTTO en MGCC.
Zo'n 1500 Britse Automobielen & vele Bezoekers genoten van dit gebeuren
met dit keer fantastisch weer een een gezellige ongedwongen sfeer.
VICTRACE RETRO MEDIA was er weer bij en maakte een volgend report...

"Mardi Gras" Jazz Band

Austin Seven Opal 1938



De KNAC stand "bemanning"
met o.m. Stephan ten Kley


MG MGB V8 Conversion 1975



MG RV8 1993 190 PK LHD


Chromen spaakjes...

MG TD Mk II Roadster 1952

MG TD Mk II Roadster 1951

Austin Morris Riley Wolseley Register
"De belevenis van het Jaar"

De mannen...


Austin Glider 1300 GT 1971

Austin 1100 19666
* met MG 1300 grille

MG MGB met en zonder winddeflector :) ^^


"Cocrodile Dundee" was er ook "live" aanwezig...


FORD Popular 1953

MG Magnette 1967



De Jenssens waren er ook...Interceptor & FF


TVR Tuscan S 2000





Mini Cooper S works GP 2007





Austin A40 Sommerset 1954

The English Drivers Guild (B)



Triumph TR 2

Triumphs TR 3

Brochure

Triumph TR3 1961

Triumphs TR 4 1966

Triumph Stag 1972 V8

Morgan

Morgan Aero 8 2002




Morgan Aero 8 2002


Morgan +4


Jaguar XK 120 roadster 1954



#141#141



Triumph Gloria 1935

De Trotse Eigenaar: Bert Mooijekind
won met deze Triumph Gloria uit 1935
de 1e prijs Meguiar's Concours d Élegance 2012.

\

Brochure

Convertible

Sunbeam Talbot 90 MK III 1956







\
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Vijverlaan te Waalwijk
Datum: 30 juni 2013

Op Zondag 30 Juni 2013 vond in Het Lido Park Waalwijk
voor de 16e keerBritish Autojumble plaats georganiseerd door
de Stichting Federatie NederlandseMG Verenigingen in samenwerking
met de MGATO, MGTTO en MGCC.
Zo'n 1500 Britse Automobielen & vele Bezoekers genoten van dit gebeuren
met dit keer fantastisch weer een een gezellige ongedwongen sfeer.
VICTRACE RETRO MEDIA was er weer bij en maakte een volgend report...

"Mardi Gras" Jazz Band


Austin Seven Opal 1938





De KNAC stand "bemanning"
met o.m. Stephan ten Kley



MG MGB V8 Conversion 1975






MG RV8 1993 190 PK LHD



Chromen spaakjes...


MG TD Mk II Roadster 1952

MG TD Mk II Roadster 1951

Austin Morris Riley Wolseley Register
"De belevenis van het Jaar"

De mannen...



Austin Glider 1300 GT 1971

Austin 1100 19666
* met MG 1300 grille


MG MGB met en zonder winddeflector :) ^^
MG MGB RTS MK III (MG FRANCE SA)
"Midnight Blue" uit 1973


"Cocrodile Dundee" was er ook "live" aanwezig...




FORD Popular 1953

MG Magnette 1967




De Jenssens waren er ook...Interceptor & FF


TVR Tuscan S 2000






Mini Cooper S works GP 2007





Austin A40 Sommerset 1954

The English Drivers Guild (B)




Triumph TR 2


Triumphs TR 3

Brochure

Triumph TR3 1961

Triumphs TR 4 1966

Triumph Stag 1972 V8

Morgan

Morgan Aero 8 2002





Morgan Aero 8 2002



Morgan +4


Jaguar XK 120 roadster 1954


#141#141




Triumph Gloria 1935

De Trotse Eigenaar: Bert Mooijekind
won met deze Triumph Gloria uit 1935
de 1e prijs Meguiar's Concours d Élegance 2012.


Brochure

Convertible

Sunbeam Talbot 90 MK III 1956







Morgan +8 1995




" Morgana mooi ! "


"Klok kijken & Boekskes"



gezellig...

Oude Bekende Ex-Triumph Spitfire Coureur/Rallyerijders
Arthur Denzler & Ina de Hoop weerzien na zo'n 20 jaar

Denzler Restauraties






Triumph Spitfire Rally 1964





Morris Minor 1933

Austin Seven (rebodied car)


^^Triumph Dolomite Sprint 1977

MG ZT 260 2005 V8 Mustang Power



Austin Healey Sprite 1967



-1935 -


MG Midget Pa 1935


MG Magnette N 1935







MG L1 Magna 1933




Jaguar XK 140 Roadster 1956




MG MGB Diorama ^^


MG MG A Coupe


Jaguar XK 120 Roadster 1952


Triumph Herald 12/50 Cabriolet 1967

Triumph Herald 1200 1965

Tja...



Triumph Stag 1975 V8


The Real one...Lotus Eleven

The Westfield Lotus Replica




"The MG Midgets Sports" 1967 Lotus Replica kit.













Austin Seven Saloon Car 1930


YA ...alweer blauw :)






Singer Roadster A4 1950









Rob Arrijjansen
The Rootes Specialist




Humber Super Snipe Landaulette MK II 1949
For the 1948 Mark II the body was updated, headlights fitted into the wings
and running-boards re-introduced. Transverse-spring independent
suspension, first introduced on the Snipe and Pullman in 1935, continued to
be used. A few drophead coupés were made by Tickford in 1949 and 1950.
The smaller-engined Snipe was discontinued. Early Mark II Super Snipes
can be distinguished by round fog lamps below the head lamps.
These were dropped in 1949 in favour of rectangular side lamps
which were continued in the Mark III.




CARRIER-CAMECOCK 6 cyl 1961

Mooi Setje...


Triumph TR 7

" Twee halen een betalen !? "



TOJEIRO Dax Cobra 2009 V8 / COMMANCHEE ArrowHead 1997 V8



MINI Special 1100 1979


Mini Clubman





Austin Ten Convertible 1934

Custom Car Show Leiden
15 okt 1983




Lotus Europa S2 1973

Autorai: Lotus stand 1973



Triumph Spitfire 1963




Riley Adelphi 1936 1,5 Ltr Saloon car 4 cyl

The Morris Minor Club Nederland



Swallow Doretti 1955
The Swallow Doretti was a two-seater sports car built on Tube chassis
utilizing Triumph TR2,mechanicals, made between 1954 and 1955.
The marque came from Swallow Coachbuilding Co. (1935) Ltd. which was sold
in 1945 by Jaguar (formerly SS Cars Ltd) to the Helliwell Group which was
taken over in 1946 by the British conglomerate, the Tube Investments Group
(TI). The Dorreti name was derived from Dorothy Deen, who Managed the
Western US distributorship Cal Sales.
The first and only model produced by Swallow under TI ownership was the
Doretti, which had a tubular Reynolds 531 Cromolly chassis with a body made
of a steel inner structural skin and aluminium outer. Most cars were supplied
with overdrive and they were capable of 100 mph. 276 MKI cars were made,
including a single fixed head coupe version.
Also two MK II cars The car was designed by in-house engineer
Frank Rainbow, and produced in the TI factory at The Airport, Walsall, Staffordshire, England.
Production stopped in 1955 when the parent company TI changed policy.
Allegedly, pressure from the British motor industry, most notably Jaguar itself,
led to the cessation of production of the Doretti. It is thought that the
directors of TI were pressured in that in the production of the Doretti sports
car placed TI at an advantage over their customers buying raw materials,
creating a serious conflict of interest.
Performance :
A car with overdrive tested by the British magazine The Motor in 1954 had a
top speed of 100.2 mph (161.3 km/h) and could accelerate from 0-60 mph
(97 km/h) in 12.3 seconds. A fuel consumption of 27.9 miles per imperial
gallon (10.1 L/100 km; 23.2 mpg-US) was recorded.
The test car cost £1,158 including taxes.
The standard version without overdrive cost £1102.
At the time a Triumph TR2 cost £887.



Swallow Doretti 1955



Triumph TR 2


MG MG B versus Triumph TR 6

Nu met Jos Jurriens & Theo Ouborg
English Car Rallye Eurocircuit Valkenswaard



Austin Ten 30-tiger jaren...


Austin Ten Saloon car





MG RV 8 1995 LHD




MG T Type 1947 (US found))

Finally Restored !






MG TC Midget 1947 "Jos Car"



De samenwerkende MG Car Clubs
hadden heel wat te bieden...
onder meer de MG T-Type Owners Club
die dit jaar 45 bestaat !


Er was veel belangstelling voor deze net gerestaureerde MG 6cylinder in lijn:
om precies te zijn een uiterst fraaie MG 18/80 MK II uit 1930
van Cees Roeleveld
4 Seater Open Tourer
6 cyl. 2468 cc Chain-Driven OHC 60@ BHP 3200 RPM
2 SU Carburettors 11/4 with two flaots
Dubble Points Ignition, 4 Speed Gearbox with lock, Drum Brakes.

MG 1300


Bobtail Pepper & MG 1300 MK II 1969 van Fam.Marjolein van Gessel

Riley RMA 1952









Armstrong Siddeley Hurricane 1946





Armstrong Siddeley Whitley 1950


A.S. Lancaster 1947 / A.M. Star Sapphire 1950

MG Midget 1948





Inpakken...




Austin A35 "en route"


Jaguar/ London Black Cab

Lotus Eclat Excel S.E.1987
De Prijswinnaar bij de Lotus Club


Mertien de Bie heeft altijd wel weer iets aparts..



Een orginele vacuum richtingaanwijzer nieuw in de doos !




Austin A35 Saloon Car 1957

Morris Minor Traveller 1968


Kip caravan 1964 type: Kuiken dus..





" MG 6 "

MG 18/80 Mark II 1930
4 Seater Open Tourer
6 cyl. 2468 cc Chain-Driven OHC 60@ BHP 3200 RPM
2 SU Carburettors 11/4 with two flaots
Dubble Points Ignition, 4 Speed Gearbox with lock, Drum Brakes.








British Cars & Lifestyle 2013

Eigenbouw: CHM






"Spyker Techniek"




Eigenbouw: CHM Ford 1200cc 1957


Gezellig zo...

MG L2 1933 Painted Wire Wheels !

MG MGB Tourer 1980 Brooklands Green


Met Dank aan Pim van derVeer
voor zijn fotobijdrage.

voor zijn fotobijdrage.

Foto- Video- &
Tekst bewerking:
Tekst bewerking:
Motoring George Spauwen.



STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ




Geen opmerkingen:
Een reactie posten