In februari van dat jaar werd traditioneel de AutoRAI gehouden.
(credits: AutoRAI)
Wegdromen bij exclusieve modellen.
Proefzitten in je volgende auto.
Je laten meevoeren naar de toekomst door conceptcars
Op de AutoRai kon het allemaal.
Maar dat is sinds 2015 allemaal geschiedenis !
2015
In bijna 120 jaar tijd is de AutoRai uitgegroeid tot een begrip
Victrace Retro Media was er onder meer in 1985 ook al even bij
en maakte hier destijds enkele plaatjes
van waaruit nu scans......
en maakte hier destijds enkele plaatjes
van waaruit nu scans......
Kijk en Geniet nog maar even mee...
Porsche Carrera 959 "parelmoer " Gruppe B
(Video-8 snapshots 1987)
#12 Jaguar XJ-S TWR 1985
Tom Walkingshaw Racing Jaguar XJR V12
Aston Martin DB Volante V8 Convertible
De Donkervoort S8A
Donkervoort stand op AutoRAI met Joop Donkervoort ↑
(Tekst: Donkervoort Heritage)
Renault Alpine A310 V6
Peugeot 205 T16 Groep B 1985
230.000-280.000 Euro
Peugeot 205 Turbo 16 1985
Hispano Suiza Boattail
Tatra
Bentley S1 Continental Flying Spur
Rolls-Royce Corniche Convertible
Saab 9000
Saab 900 Turbo Red Arrow
Porsche Carrera 959 "parelmoer " Gruppe B
(Video-8 snapshots 1987)
#12 Jaguar XJ-S TWR 1985
Tom Walkingshaw Racing Jaguar XJR V12
Aston Martin DB Volante V8 Convertible
De Donkervoort S8A
Donkervoort stand op AutoRAI met Joop Donkervoort ↑
Donkervoort S8A
In 1985 verscheen de S8A op de markt. De auto werd geleverd als aanvulling op het S8 gamma, dat tot 1989 zou doorlopen. De auto was in veel opzichten vernieuwd. Het chassis was breder en tegelijkertijd lichter en voorzien van aluminium panelen die waren verlijmd en met popnagels vastgezet. Een revolutionaire methode die nooit eerder was toegepast in de automobielindustrie. Bijzonder waren ook de onafhankelijke achterwielophanging en de elektronische brandstofinspuiting. Qua styling werd de S8A ook opgefrist. De neus en de zijspatborden kregen een eleganter, meer gestroomlijnde vormgeving. De S8A is tot 1993 in productie geweest.
(Tekst: Donkervoort Heritage)
Renault Alpine A310 V6
Peugeot 205 T16 Groep B 1985
230.000-280.000 Euro
Peugeot 205 Turbo 16 1985
(Techno)
De Peugeot 205 Turbo 16 is een rallyauto die door Peugeot werd ingezet tijdens
het Groep B-segment in het Wereldkampioenschap Rally, vanaf het seizoen
1984 tot en met het seizoen 1986. Met de 205 T16 won Peugeot in 1985 en 1986
beide het rijders- en constructeurskampioenschap. Later werd de auto ingezet
in langeafstandsevenementen, waaronder in de Parijs-Dakar Rally.
De Peugeot 205 Turbo 16 is een rallyauto die door Peugeot werd ingezet tijdens
het Groep B-segment in het Wereldkampioenschap Rally, vanaf het seizoen
1984 tot en met het seizoen 1986. Met de 205 T16 won Peugeot in 1985 en 1986
beide het rijders- en constructeurskampioenschap. Later werd de auto ingezet
in langeafstandsevenementen, waaronder in de Parijs-Dakar Rally.
Peugeot 205 Turbo 16 1985
Een van de 200 geproduceerde straatversies van de 205 T16,
bedoeld voor homologatie van het model
bedoeld voor homologatie van het model
n
Peugeot 205 Turbo 16 1985
2(2017)
( Credits : Berno de Jong
Hispano Suiza Boattail
Tatra
Bentley S1 Continental Flying Spur
Rolls-Royce Corniche Convertible
Saab 9000
Saab 900 Turbo Red Arrow
Nissan
Fotoscans & Tekstbewerking,
Motoring George Spauwen.
SO