39th * 1st Historic Edition
International Historic Tulpenrallye
1992
International Historic Tulpenrallye
1992
Part I
Een stukje Historie...
Maurice Gatsonides ( Maus) was een van de mede-oprichters van de Tulpemrallye
Namelijk in 1948 spreekt Nederlands meest bekende rallyrijder op dat moment,
na afloop van een Alpen Tour Rally de Franse Simcarijder Marc Angelvin.
Onder het drinken van een glas goede wijn wordt er besproken waarom er
in Nederland nog geen internationale rally’s worden verreden.
Gatso brengt op dat er in de Lage Landen geen bergen zijn om rally’s te rijden.
Angelvin heeft toen gezegd dat je vanuit Nederland overal naar toe kunt rijden
en dat de Tulpen een mooi symbool zouden kunnen voor een rally.
In 1949 wordt door de Regionale Automobiel Club West (R.A.C.-WEST)
een Rallye des Tulipes georganiseerd.
De grondslag van de rally lag dus in Frankrijk en vandaar de naamTulpenrallye met
een e aan het einde. Met 159 equipes aan de start werd dit evenement direct een succes en
een rijke traditie was geboren. Gatso was uiteraard bij de organisatie betrokken
maar het grote werk werd gedaan door Lex van Strien, Jos van Calsteren,
Jaques Lioni en door “Mr. Tulpenrallye” Piet Nortier.
(AangepasteTekst via: Millers Oil)
(1939)
#038 Maus met zijn Gatford aan de start in 1939
(2000) Het Loo Apeldoorn
(2011) Techno Essen
(2014) Zandvoort
De "Kwik" Mercury "GatFord" V8 motor 1938 van Rallye-crack
Mercury Kwik 1938 ( ex-Maus Gatsonides)
(1991)
Rallyecrack Maus Gatsonides arriveert
en wordt verwelkomt...
(De Luttenberg 1991)
Rallyecrack Maus Gatsonides
tijdens de presentatie van zijn boek
"Race zonder Finish" aangereikt
door speaker Hans Ribbens uit Almelo.
Rallyecrack Maus Gatsonides
tijdens de presentatie van zijn boek
"Race zonder Finish" aangereikt
door speaker Hans Ribbens uit Almelo.
(1992)
Scheveningen
Maus Gatsonides hier met
met Rallye Crack Anne Hall
met Rallye Crack Anne Hall
Maus Gatsonides / Michel Opreij:
overleg op het Startschavot.
1953
In een Ford Zephyr Six wonnen de Nederlander Maurice Gatsonides
en de Engelsman Peter Worledge in 1953 de Rally van Monte Carlo
1993
Zandvoort
Ford Zephyr Six 1953
Ford Zephyr six 1953
Maus Gatsonides 1998 R.I.P
Zandvoort
Ford Zephyr Six 1953
1996
#1 Maus Gatsonides - Bob DickhoutFord Zephyr six 1953
Maus Gatsonides 1998 R.I.P
De TULP 1992
(Foto's uit 1992 )
"Barnevile city Veluwehal "
Maus Gatsonides en zijn Vrouw Cis in gesprek met een Tulp Delegatie
onder meer de toenmalig Voorzitter De Heer Cees Stoel .
Van 3 t/m 4 April 1992 werd de 29e International Historic Tulpenrallye verreden *1st Historic
Welnu uit die destijds geschoten videofilmbeelden zijn videosnapshots
geproduceerd van waar uit hier nu een ruime selektie is gemaakt en
samen met de geschoten foto's het volgende
6-delig VRM Blogreport ! gepubliceerd...
Kijk maar even...:)
Kijk maar even...:)
Scruteneering :
#5 Italo Sedran I - Axel Schmid D
:Lotus Elan 1965
#41 Macko Laqueur-Paul Zwaans
Lagonda 2 litre LC 1931
#41 Macko Laqueur-Paul Zwaans
Lagonda 2 litre LC 1931
In de Veilinghal vonden onder meer
de technische keuringen plaats.
Lagonda 2 litre LC 1931
In de Veilinghal vonden onder meer
de technische keuringen plaats.
Triumph TR 3A 1959
#55 Hugo v.d. Berg -John Wasserman: Triumph TR 3A 1959
#0 Wagen : Henry Schouwink Jaguar XK 120
#7 :Michael Meadel -Michael Strasoldo
Jaguar E-Type roadster 1961
#23 Jaap & Elly v.d. Ende
Ford Mustang cabrio 1965
Scruteneering betekent ook weer samen
gezellig stickers plakken..
#53 Douwe Heida-Wim Deys
Alfa Romeo 2500 Super Sport
“VILLA D’ESTE” 1951
#48 Bob & Barbara Meijer-Meijer
Riley MPH 1933
ik ben de Bob...
met#28 Ton Fick-Louis ten Haaf :
Volvo PV 544 1965
#50 René Boswinkel -Willem van Loon
Volvo PV 544 1965
#43 Jan v.d. Heijden-John Bekker:
Peugeot 404 KF 1965
met Jan v.d. Heijden-John Bekker:
Klaar voor de keuring....
Volvo Amazon 121 1965
Vierhouten Pallets: "Ed Palletje " 😇
Eddy van den Hoorn-Rene Smeets :
Volvo Amazon 122S 1965
met Eddy van den Hoorn
#8 Eddy van den Hoorn-Rene Smeets :
Volvo Amazon 122S 1965
met #15 Eric Leerdam-Hans Gordijn NL
Ford lotus Cortina MK I 1965
met #25 Geoffrey Finch-Irma Nijenhuis
Ford Cortina GT 1962
#49 Morsink-Rietbergen
Porsche 912 1967
Tja...keuzes maken...
#49 Morsink-Rietbergen
Porsche 912 1967
Marius du Toy van Hees
en onder andere Jan Lammerse
en zijn TC Team doen de Technisch keuring.
en zijn TC Team doen de Technisch keuring.
en....Goedgekeurd....
overleg...
met TC Man Atte Roskam
"Over het algemeen zijn er weinig problemen....
En als ze er zijn worden die opgelost ".
" Barneville City Parking "
Door de Keuring !
#24 Bart Rosman -Tubien van Doorn
Ferrari 275 GTB 1965
- SP -
met Bart Rosman en Tubien van Doorn
"Krachtige motor , maar smalle weggetjes".
#24 Bart Rosman -Tubien van Doorn
Ferrari 275 GTB 1965
- SP -
met Bart Rosman en Tubien van Doorn
"Krachtige motor , maar smalle weggetjes".
Tubien had er zin in en zelfs
speciaal een kaartleescursus voor gedaan..
speciaal een kaartleescursus voor gedaan..
met #11 Ton Roks - Dick Waaijenberg
Alfa Romeo Giulia Super 1965
Dick Waaijenberg.... sjauffeert
Dick Waaijenberg lacht : Voorzitter erbij
en het kwam dus goed..
met Paul Maaskant
#1 Paul Maaskant-Ben Huisman: Ford Shelby Mustang 350 GT 1965
#3 Peter van Merksteijn-Hans van Beek :
Porsche 911 1965
#14 Eiso Bergsma-Rob v.d. Beek
Ford Mustang GT 350 1965
“There is no substitute for cubic inches”
Hertz livery..350 GT
met #14 Eiso Bergsma-Rob v.d. Beek
Ford Mustang GT 350 1965
Triumph TR 3A 1959
Alfa Romeo Giulia Super 1965
Dick Waaijenberg.... sjauffeert
Dick Waaijenberg lacht : Voorzitter erbij
en het kwam dus goed..
met Paul Maaskant
#1 Paul Maaskant-Ben Huisman: Ford Shelby Mustang 350 GT 1965
#3 Peter van Merksteijn-Hans van Beek :
Porsche 911 1965
#14 Eiso Bergsma-Rob v.d. Beek
Ford Mustang GT 350 1965
“There is no substitute for cubic inches”
Hertz livery..350 GT
met #14 Eiso Bergsma-Rob v.d. Beek
Ford Mustang GT 350 1965
Triumph TR 3A 1959
Copyrights MGS'019 SO
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
VOLVO 245 RTS "Shooting" Break Turbeau
Turbo Estate Sportswagon 1982