The British Motor Museum 2022
Jaguar XJ13 1966 ^^
(1993)
XJ 13 Replica 1968
#95 TVR Tuscan T400R 2001
Le Mans Racing Car
(2005)
TVR Sagaris 2005
aparte kleur BRG/Zwart..
#1 March Ford 701 Tyrrell 1970
(2015)
Jacky Stewart's March 701 and and original Tyrell from 1970
Jacky Stewart put the first of the three 701s delivered to the Ken Tyrell Team,
chassis 701/2, in pole position in March's first Grand Prix in South Africa.
He followed this up with a victory in the Race of the Champions at
Brands Hatch. At Jarama in Spain, Stewart drove the 701/2 to March's
first Grand Prix victory ever. After that, the reigning world champion
took it to a few more pole positions before switching to chassis 701/4.
March Triumph 783 Unipart F3 1978
Issigonis Special 1938
(2015)
#1 Jaguar XJ12C Broadspeed 1975
500 PK V12 1977
(2014)
Aston Martin DBR 1 1959
(2014)
(2019)
(2019)
Lady Susie Moss with the Duke of Norfolk in an Aston Martin DBR1
celebrating the 90th birthday of Stirling Moss
ART
(Techno Classica Essen 2011)
1071 cc ca. 92 pk bij 7200
Rpm 160 km/uur
Austin Cooper S 1071cc 1963
(1968)
(Sticker-Souvenir: Garage Bollen, Maastricht)
Sir William Lyons (4 September 1901 – 8 February 1985), known as "Mr. Jaguar",
was with fellow motorcycle enthusiast William Walmsley,
the co-founder in 1922 of the Swallow Sidecar Company,
which became Jaguar Cars Limited after the Second World War.
Swallow Sidecar
(2006)
Brough Superiors SS 80
George "Brough Superior" Sp op de machtige
Brough Superior SS 80 V-Twin 1000 cc uit 1939...
Foto: A.van den Breul te Utrecht.
(2012)
Brough Superiors
Brough Superior SS 100
(2013)
Swallow Doretti 1955
Performance :
A car with overdrive tested by the British magazine The Motor in 1954 had a
top speed of 100.2 mph (161.3 km/h) and could accelerate from 0-60 mph
(97 km/h) in 12.3 seconds. A fuel consumption of 27.9 miles per imperial
gallon (10.1 L/100 km; 23.2 mpg-US) was recorded.
The test car cost £1,158 including taxes.
The standard version without overdrive cost £1102.
At the time a Triumph TR2 cost £887.
Swallow Doretti 1955
Post-war version of the Jaguar SS Saloon.
Jaguar Mk IV 1,5 ltr Saloon 1948
Post-war version of the Jaguar SS Saloon.
(1988)
Jaguar MK IV 3.5 Ltr DHC 1948
3485 cc 125 bhp
Jaguar SS1 16hp Tourer 1933
(1987)
(2015)
Jaguar SSII Coupe uit 1934
Jaguar SS90 1935
Daimler 2½ litre V8 Saloon 1965
Jaguar Sovereign Last Series 3 4.2 Litre XJ6 1987
Jaguar XJ6 3.2 Sport Saloon
Last AJ16 Engined X300 R300 1997
Jaguar Mark II 3.8 litre saloon.
One of the last 3.8 litre Mark II's built in August 1967.
Jaguar XK120 Roadster 1953
Jaguar XK120 Fixed Head Coupe 1952
Jaguar XK8 "Austin Powers " replica 2001
Jaguar E-type 4.2 V12
( 2015 )
E-type V12 Serie II
Jaguar XKR 'James Bond Car' 1998
The villain's car from the 2002 James Bond film
'Die Another Day'
complete with Gatling gun on the back.
Jaguar F-TYPE
Project 7 Pre-Production Version 2015
(2013)
Waar-o-waar hebben we zo'n auto
eerder kunnen bewonderen?
eerder kunnen bewonderen?
(2014)
Jaguar F-type S Coupe 2014
(2013)
Rondje Gilze-Rijen 💨💨💨
Met Zoonlief René👱
Classic Wings & Wheels Gala 2013
Vliegbasis Gilze-Rijen
"CITO Toets" van Jan Lammers en de Jaguar F-Type
*Jan Lammers met zijn zoon René
in de F-type Convertible 2013
in de F-type Convertible 2013
(Classic Wings Wheels Gala 2013)
de F-type Convertible 2013
Big Smile
en een leuke Cabrio
(1985)
(2015)
The 1970s saw the launch of the Jaguar V12,
and the Tom Walkinshaw Racing team
won the 24 Hours of Le Mans in that car in 1986.
(Le Mans 1988)
and the Tom Walkinshaw Racing team
won the 24 Hours of Le Mans in that car in 1986.
(Le Mans 1988)
AndyWallace /John Dumfries/Jan Lammers
(All Credits: Skysport)
Niet langer bereid om met een slechte auto in de Formule 1 te rijden, stapte Lammers in 1983 over op de Sportcars.Op Le Mans schrijft hij 1988 samen met Andy Wallace en Johnny Dumfries racehistorie: hij zit 13 van de 24 uur achter het stuur, verslaat de sinds 1982 ongeslagen Porsches en weet de SilkCut
Jaguar ondanks een kapotte versnellingsbak als eerste over de finish te brengen. Het is de eerste overwinning voor Jaguar sinds 1957. Lammers wordt in Engeland dan ook ontvangen op het paleis en krijgt, net als Enzo Ferrari en Juan Manuel Fangio, de zelden aan buitenlanders uitgereikte titel Honorary Member of the BRDC.
(bron: Wikipedia)
• Jaguar Silk Cut XJR9, which Jan Lammers drove to victory at the 1988 Le Mans race – In 1988 Jaguar went full force at Le Mans, entering five participating XJR9 cars, each with a 7-litre Jaguar V12 engine that generated 760 horsepower. The winning Jaguar – driven by Jan Lammers, Johnny Dumfries, and Andy Wallace – drove 394 laps and covered a distance of 5,332.79 kilometres. By comparison, the winning 1957 D-Type covered only 4,397 kilometres.Le Mans 1988
(Historisch Automobiel Festival Eindhoven 1989)
Video-8 Filmbeelden uit 1989 van een soortgelijke
Jaguar XJR-9 LM tijdens de een stratenrace
3e Historisch Automobiel Festival Eindhoven 1989.
Note:
The XK120 'NUB 120', the C-Type, and the Silk Cut XJR9 are on loan from Jaguar Daimler Heritage Trust in the United Kingdom. The D-Type XKD 606 was graciously loaned out by the Louwman Museum in The Hague.
Jaguar XJR5 (Group 44) 1983
5955cc V12 SOHC
Lime Rock and Road Atlanta winner
Some of the most illustrious rally Jaguars
of all time on display in Maastricht:
The Famous "NUB 120"
Ze won ook een begeerde Coupe des Alpes 1951 Alpine Rally:
NUB 120 en de Appleyards herhaald hun vorige jaar succes.
Tulip Rally: De Appleyards nam eerste plaats in de Tulip Rally,
met Zwitserse gevechtspiloot Rolf Habisreutinger
als tweede man.
Jaguar XK120 'NUB 120', open tweezitter uit 1950
- De XK120 was meer dan elk ander exemplaar dé auto waarmee Jaguar
zijn sporen in de rallysport heeft verdiend met Ian Appleyard en zijn
vrouw Patricia (dochter van William Lyons) als bemanning.
De twee pakten met de NUB 120 een Coupes des Alpes in de Alpine Rally
van 1950 en wonnen er de RAC Rally en de Tulpenrally mee.
Het geheim van het wedstrijdsucces was zijn uiterst stijve chassis,
de uitzonderlijke betrouwbaarheid van zijn toen nieuwe 3,4 liter motor
met dubbele nokkenas, en het lage gewicht van zijn volledig aluminium
carrosserie (voor de latere productiewagens stapte men over op staal).
• 1950 Jaguar XK120 'NUB 120' open two-seater
– More than any other rally car, the NUB 120 was the car that landed Jaguar
on the rally racing map, crewed by Ian Appleyard and his wife Patricia,
the daughter of William Lyons. The duo was awarded a Coupes des Alpes
in the 1950 Alpine Rally and won the RAC Rally and the Tulip Rally in their
NUB 120. The secret to the car’s competition success was its extremely
rugged chassis, the extraordinary reliability of its then-new 3.4-litre
twin-cam engine, and the light weight of its all-alloy bodywork
(later production cars were made of steel).
of all time on display in Maastricht:
The Famous "NUB 120"
Ze won ook een begeerde Coupe des Alpes 1951 Alpine Rally:
NUB 120 en de Appleyards herhaald hun vorige jaar succes.
Tulip Rally: De Appleyards nam eerste plaats in de Tulip Rally,
met Zwitserse gevechtspiloot Rolf Habisreutinger
als tweede man.
Jaguar XK120 'NUB 120', open tweezitter uit 1950
- De XK120 was meer dan elk ander exemplaar dé auto waarmee Jaguar
zijn sporen in de rallysport heeft verdiend met Ian Appleyard en zijn
vrouw Patricia (dochter van William Lyons) als bemanning.
De twee pakten met de NUB 120 een Coupes des Alpes in de Alpine Rally
van 1950 en wonnen er de RAC Rally en de Tulpenrally mee.
Het geheim van het wedstrijdsucces was zijn uiterst stijve chassis,
de uitzonderlijke betrouwbaarheid van zijn toen nieuwe 3,4 liter motor
met dubbele nokkenas, en het lage gewicht van zijn volledig aluminium
carrosserie (voor de latere productiewagens stapte men over op staal).
• 1950 Jaguar XK120 'NUB 120' open two-seater
– More than any other rally car, the NUB 120 was the car that landed Jaguar
on the rally racing map, crewed by Ian Appleyard and his wife Patricia,
the daughter of William Lyons. The duo was awarded a Coupes des Alpes
in the 1950 Alpine Rally and won the RAC Rally and the Tulip Rally in their
NUB 120. The secret to the car’s competition success was its extremely
rugged chassis, the extraordinary reliability of its then-new 3.4-litre
twin-cam engine, and the light weight of its all-alloy bodywork
(later production cars were made of steel).
#31 Rover BRM Le Mans gas turbine 1963
(2014)
Healey SR Climax Le Mans (replica)
Healey SR Climax Le Mans (replica)
Rover P6 BS (mid engine) prototype 1967
Alvis TE 21 1965
Austin Pedal J40 car
Austin Pedal J40 car
Range Rover First of Line 1969
(2015)
and Rover Series I 80 Tickford station wagon 1949
Landrover Serie IIa 109" Pink Panther SAS 1968
Land Rover Series II Cuthbertson's Conversion 1958
Landrover 101 FWD = Voorwaartse besturing 1975
Land Rover Shaun the Sheep 2007
Land Rover Shaun the Sheep 2007
Land Rover Defender 110 HCPU Tomb Raider 2001
Land Rover Series III 109 station wagon 1986
Land Rover Series III 109 station wagon 1986
Morris Minor fire engine 1953
Reliant Regal Supervan 3 Royal Mail 1970
Reliant Regal Supervan 3 1972
Ford Capri MK III 1980
Ford FAB 1 2004
THE THUNDERBIRDS MOVIE CAR
Ford FAB 1 2004
Land Rover Judge Dredd 1994
Vauxhall SRV Concept 1970
Land Rover Defender 110 DCPU Skyfall 2012
Lagonda Rapier 1935
(2017)
Lagonda Rapier 1935
(2018)
Lagonda Rapier 1935
(2017)
Jaguar XJL Duke and Duchess of Cambridge 2013
Range Rover P38a armoured police car 1997
Land Rover Discovery Camel Trophy car 1989
Hutchings Royal Winchester Caravan 1935
Rover 114 GTa (last of line) 1998
Vauxhalls line-up
Vauxhall Cavalier Mk 1 2000 1980
Vauxhall Chevette
Bedford CA van 1968
Ensign 1963
Road Rover Series ll prototype 1958
Austin / MG body
Art
#37- 33 EJB - Morris Mini Cooper S 1963
Jaguar XK8 coupe
DeLorean DMC-12 1981
Jags...
Triumph vitesse cabrio
Morgan roadster
(AutoRAI 1987)
(2013)
Morgan +4
Rolls-Royce Phantom uit 2002
(2015)
Address:
Banbury Road,
Gaydon,
Warwickshire CV35 0BJ
England
Website: britishmotormuseum.co.uk
" The Star is the Car ! " in Britain
Photo's by:
Victrace Guest-Photographer
Jan de Bruijn
&
Motoring George Spauwen
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ