Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

vrijdag 7 oktober 2022

The British Motor Museum 2022 : Gaydon PART II

 The British Motor Museum 2022 



 





 
Jaguar XJ13 1966 ^^


There’s only one Jaguar XJ13 in the world 
and you’re looking at it!

(2015)


XJR 13 

(1993) 



XJ 13 Replica 1968



(1988) 





Invicta XJ 13



#95 TVR Tuscan T400R 2001 
Le Mans Racing Car

(2005)
 
TVR Sagaris 2005
aparte kleur BRG/Zwart..
 



#1 March Ford 701 Tyrrell  1970

(2015)



 


Jacky Stewart's March 701 and and original Tyrell from 1970
Jacky Stewart put the first of the three 701s delivered to the Ken Tyrell Team,
chassis 701/2, in pole position in March's first Grand Prix in South Africa. 
He followed this up with a victory in the Race of the Champions at 
Brands Hatch. At Jarama in Spain, Stewart drove the 701/2 to March's 
first Grand Prix victory ever. After that, the reigning world champion 
took it to a few more pole positions before switching to chassis 701/4.



March Triumph 783 Unipart F3 1978


Issigonis Special 1938

(2015)



#1 Jaguar XJ12C Broadspeed 1975 
500 PK V12 1977


 (2014)
  
 

 (2000)

 
Aston Martin DBR 1 1959
 
(2014)




(Credits: Unknown) 😏


(2019)





(2019)

Lady Susie Moss with the Duke of Norfolk in an Aston Martin DBR1 
celebrating the 90th birthday of Stirling Moss



ART 






(Techno Classica Essen 2011)



(Techno Classica Essen 2011)
1071 cc ca. 92 pk bij 7200 
Rpm 160 km/uur




 

 

 
 
Austin Cooper S 1071cc 1963

(1968)

(Sticker-Souvenir: Garage Bollen, Maastricht)







Sir William Lyons (4 September 1901 – 8 February 1985), known as "Mr. Jaguar",
 was with fellow motorcycle enthusiast William Walmsley, 
the co-founder in 1922 of the Swallow Sidecar Company, 
which became Jaguar Cars Limited after the Second World War.



Swallow Sidecar

(2006)

  
Brough Superiors SS 80

George "Brough Superior" Sp op de machtige 
Brough Superior SS 80 V-Twin 1000 cc uit 1939... 

Foto: A.van den Breul te Utrecht.



(2012)

 
Brough Superiors



    
Brough Superior SS 100


(2013)
 

 Swallow Doretti 1955

Performance :

A car with overdrive tested by the British magazine The Motor in 1954 had a
 top speed of 100.2 mph (161.3 km/h) and could accelerate from 0-60 mph 
(97 km/h) in 12.3 seconds. A fuel consumption of 27.9 miles per imperial 
gallon (10.1 L/100 km; 23.2 mpg-US) was recorded. 
The test car cost £1,158 including taxes.
The standard version without overdrive cost £1102. 
At the time a Triumph TR2 cost £887.


 
 Swallow Doretti 1955


Jaguar Mk IV 1,5 ltr Saloon 1948
 Post-war version of the Jaguar SS Saloon.



Jaguar Mk IV 1,5 ltr Saloon 1948
 Post-war version of the Jaguar SS Saloon.

(1988)





Jaguar  MK IV 3.5 Ltr DHC 1948
3485 cc 125 bhp


Jaguar SS1 16hp Tourer 1933

(1987)

 

De Jaguar SS 1  Roadster 1933 



 

De Jaguar SS1 Tourer 2663 cc 
coach uit 1934



Jaguar SS I Tourer 1932


(2015)



 
Jaguar SSII Coupe uit 1934






 

 Jaguar SS90 1935

 


 Daimler 2½ litre V8 Saloon 1965



Jaguar Sovereign Last Series 3 4.2 Litre XJ6 1987


Jaguar XJ6 3.2 Sport Saloon 
Last AJ16 Engined X300 R300 1997


Jaguar Mark II 3.8 litre saloon.
One of the last 3.8 litre Mark II's built in August 1967.



 Jaguar XK120 Roadster 1953


Jaguar XK120 Fixed Head Coupe 1952


Jaguar E-types..




Jaguar XK8 "Austin Powers " replica 2001 


( 2014 )
 

Jaguar E-type  4.2 V12
 
 

( 2015 )

 

E-type V12 Serie II






Jaguar XKR 'James Bond Car' 1998 
The villain's car from the 2002 James Bond film 
'Die Another Day' 
complete with Gatling gun on the back.








 Jaguar F-TYPE 
Project 7 Pre-Production Version 2015


 (2013)


 



Jaguar F-type  2013




Jaguar F-type  2013



Waar-o-waar hebben we  zo'n auto 
eerder kunnen bewonderen?

(2014)


Jaguar F-type  S Coupe 2014
 


(2013)
Rondje Gilze-Rijen 💨💨💨

Met Zoonlief  René👱


Classic Wings & Wheels Gala 2013
Vliegbasis Gilze-Rijen "CITO Toets" van Jan Lammers en de Jaguar F-Type
*Jan Lammers met zijn zoon René 
 in de F-type Convertible 2013
(Classic Wings Wheels Gala 2013)
de F-type Convertible 2013
 
Big Smile
en een leuke Cabrio


(1985)

XJS TWR Jag.
 
Tom Walkingshaw Racing  Jaguar XJS  V12
(Autorai 1985)

(Advert)





(2015)

The 1970s saw the launch of the Jaguar V12, 
and the Tom Walkinshaw Racing team
 won the 24 Hours of Le Mans in that car in 1986. 






(Le Mans 1988)



Jan Lammers😇


1e : #2 TWR- XJR-9 12C 1988
v.l.n.r.
AndyWallace /John Dumfries/Jan Lammers

(All Credits: Skysport)



  

Niet langer bereid om met een slechte auto in de Formule 1 te rijden, stapte Lammers in 1983 over op de Sportcars.Op Le Mans schrijft hij 1988 samen met Andy Wallace en Johnny Dumfries racehistorie: hij zit 13 van de 24 uur achter het stuur, verslaat de sinds 1982 ongeslagen Porsches en weet de SilkCut 


Jaguar ondanks een kapotte versnellingsbak als eerste over de finish te brengen. Het is de eerste overwinning voor Jaguar sinds 1957. Lammers wordt in Engeland dan ook ontvangen op het paleis en krijgt, net als Enzo Ferrari en Juan Manuel Fangio, de zelden aan buitenlanders uitgereikte titel Honorary Member of the BRDC.


(bron: Wikipedia)
• Jaguar Silk Cut XJR9, which Jan Lammers drove to victory at the 1988 Le Mans race – In 1988 Jaguar went full force at Le Mans, entering five participating XJR9 cars, each with a 7-litre Jaguar V12 engine that generated 760 horsepower. The winning Jaguar – driven by Jan Lammers, Johnny Dumfries, and Andy Wallace – drove 394 laps and covered a distance of 5,332.79 kilometres. By comparison, the winning 1957 D-Type covered only 4,397 kilometres.
 
 





Le Mans 1988


(Historisch Automobiel Festival Eindhoven 1989)



Video-8 Filmbeelden uit 1989 van een soortgelijke 
Jaguar XJR-9 LM tijdens de een stratenrace 
3e Historisch Automobiel Festival Eindhoven 1989.



 

Note:
The XK120 'NUB 120', the C-Type, and the Silk Cut XJR9 are on loan from Jaguar Daimler Heritage Trust in the United Kingdom. The D-Type XKD 606 was graciously loaned out by the Louwman Museum in The Hague.

Jaguar XJR5 (Group 44) 1983 
5955cc V12 SOHC
Lime Rock and Road Atlanta winner







 (2015)


Jaguar C-Type - NDU 289 1953 

  




Some of the most illustrious rally Jaguars 
of all time on display in Maastricht:





The Famous "NUB 120"



Ze won ook een begeerde Coupe des Alpes 1951 Alpine Rally: 

NUB 120 en de Appleyards herhaald hun vorige jaar succes.
Tulip Rally: De Appleyards nam eerste plaats in de Tulip Rally,

 met Zwitserse gevechtspiloot Rolf Habisreutinger
  als tweede man.

   




Jaguar XK120 'NUB 120', open tweezitter uit 1950

   


 - De XK120 was meer dan elk ander exemplaar dé auto waarmee Jaguar 

zijn sporen in de rallysport heeft verdiend met Ian Appleyard en zijn 
vrouw Patricia (dochter van William Lyons) als bemanning. 
De twee pakten met de NUB 120 een Coupes des Alpes in de Alpine Rally
 van 1950 en wonnen er de RAC Rally en de Tulpenrally mee. 
Het geheim van het wedstrijdsucces was zijn uiterst stijve chassis, 
de uitzonderlijke betrouwbaarheid van zijn toen nieuwe 3,4 liter motor 
met dubbele nokkenas, en het lage gewicht van zijn volledig aluminium
 carrosserie (voor de latere productiewagens stapte men over op staal). 





• 1950 Jaguar XK120 'NUB 120' open two-seater 
– More than any other rally car, the NUB 120 was the car that landed Jaguar 
on the rally racing map, crewed by Ian Appleyard and his wife Patricia, 
the daughter of William Lyons. The duo was awarded a Coupes des Alpes 
in the 1950 Alpine Rally and won the RAC Rally and the Tulip Rally in their
 NUB 120. The secret to the car’s competition success was its extremely 
rugged chassis, the extraordinary reliability of its then-new 3.4-litre 
twin-cam engine, and the light weight of its all-alloy bodywork 
(later production cars were made of steel).



#31 Rover BRM Le Mans gas turbine 1963


(2014)

Healey SR  Climax Le Mans (replica)
 

 
Healey SR  Climax Le Mans (replica)


Rover P6 BS (mid engine) prototype 1967



Vauxhall Viva HA de Luxe 1964


Alvis TE 21 1965



Austin Pedal J40 car



Austin Pedal J40 car




Range Rover First of Line 1969





(2015)


and Rover Series I 80 Tickford station wagon 1949



Landrover Serie IIa 109" Pink Panther SAS 1968


Land Rover Series II Cuthbertson's Conversion 1958


Landrover 101 FWD = Voorwaartse besturing 1975


Land Rover Shaun the Sheep 2007



Land Rover Shaun the Sheep 2007




Land Rover Defender 110 HCPU Tomb Raider  2001




Land Rover Series III 88 half ton military 1983


Land Rover Series III 109 station wagon 1986


Land Rover Series III 109 station wagon 1986


Morris Minor fire engine 1953


Reliant Regal Supervan 3  Royal Mail 1970


Reliant Regal Supervan 3 1972


Ford Capri MK III 1980


Ford FAB 1  2004


THE THUNDERBIRDS MOVIE CAR


Ford FAB 1  2004



Land Rover Judge Dredd 1994


Vauxhall SRV Concept 1970


Land Rover Defender 110 DCPU Skyfall 2012


  
Lagonda Rapier 1935

(2017)



Lagonda Rapier 1935

(2018)








Lagonda Rapier 1935

(2017)


Jaguar XJL Duke and Duchess of Cambridge 2013



Range Rover P38a armoured police car 1997


Land Rover Discovery Camel Trophy car 1989 



Hutchings Royal Winchester Caravan 1935






Rover 114 GTa (last of line) 1998


Vauxhalls line-up


Vauxhall Cavalier Mk 1 2000 1980 


Vauxhall Chevette


Bedford CA van 1968  


Ensign 1963


Road Rover Series ll prototype 1958


Austin / MG body




Art  


#37- 33 EJB - Morris Mini Cooper S 1963





Jaguar XK8 coupe 


DeLorean DMC-12 1981


Jags...


Triumph vitesse cabrio


Morgan roadster 

(AutoRAI 1987)

Morgan 4/4 1600 two seater



(2013)

 

Morgan +4









Rolls-Royce Phantom uit 2002

(2015)


Rolls-Royce Phantom drophead coupe 2015








Address:

Banbury Road,
Gaydon,
Warwickshire CV35 0BJ
England

Website: britishmotormuseum.co.uk


  
 " The Star is the Car ! " in Britain  


Photo's  by:  

Victrace Guest-Photographer
Jan de Bruijn
&
Motoring George Spauwen
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

Foto- & Tekst bewerking / 
Foto's VRM-Archief
VIDEO CLIPS / Scans
 Motoring George Spauwen.
SO
Sponsored by

 A MOTORING SPIRIT