Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

vrijdag 17 mei 2013

Great British / Historic Zandvoort Trophy 2013


Great British /
Historic Zandvoort Trophy 2013

In het weekende van 11-12 mei 2013 werd Great British/ 
The  Historic Zandvoort Trophy 2013 verreden.
Victrace was er in 2012 bij 
maar zondag 12 mei 2013 wederom... 


Na een aantal dagen Buienradar "TV" gekeken te hebben,
 het viel dus wel  maar vooralsnog  niet mee, 
is er toch maar besloten zondagmorgen vroeg op pad 
ri. Zandvoort, oude bekende route via Overveen, te sturen.
Het weer was dreigend weer en het had immers al geregend...
maar gedurende dag klaarde het op en brak de zon ook even door.
Een straffe koude wind bleef er wel staan...


"Donkere wolken boven Circuit Park Zandvoort"



Ik ging dus weer Circuit Park Zandvoort "aandoen",
de plek waar ik af 1980/82 toch "bezig" ben geweest.


 Dit keer waren de vertegenwoordigers van o.m. 
402 Automotive, Circuit Park Zandvoort, 
waarmee ik te maken kreeg, wel aanwezig...

 
FIA Appendix J & K Appendix J & K

We nemen een kijkje...
Hier volgt een Extended Report
 van Zondag 12 mei dus....

 
Fraaie AC Ace

(2011)
The Pre-1940 Triumph Motor Club
http://victrace.blogspot.nl/2011/10/the-pre-1940-triumph-motor-club.html 
Triumph Gloria 1935

De Trotse Eigenaar: Bert Mooijekind 
won met deze Triumph Gloria uit 1935
de 1e prijs Meguiar's Concours d Élegance 2012.

 

 
Tja... een Jaguar XK 140 dus

 
een MG MGB blijft een tijdloos Design.

Goede "Morgan"


"TreVoR" was dit jaar goed vertegenwoordigd...
 
TVR Sagaris 2005
aparte kleur BRG/Zwart..
 
Tja..Ik vind hem Super Mooi !

 
TVR Cerbera 1998

HOT ROD...
 
TVR VIXEN S2 1969
 

 
TVR S 1995
Goed lezen...
 
TVR Tuscan S 2012

TVR Cerbera 1998

ook best leuk..
 
Rover B.R.M 200 1999



MG Competitions Holland is een autorace club van historische 
Britse sportwagens in competitieverband van met name de 
modellen van het merk MG: 
zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey's. 
Natuurlijk ontbreekt deze raceklasse niet tijdens Great British!

 In het kader van de Historische Zandvoort Trophy van de HARC wordt 
een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.


Mooi op tijd  voor de MG/Triumph Competitions 

Race: 2 MG /Triumph / F.I.S.C. Legendary Circuits:


Nog 15 seconden...

 
 
 
 



MORGAN + 8
 
 
 
MG MGC GTS 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


de Dantuna NK GT's & Touring Cars  

RACE 2:

 
 
 

 
 

 

 
 
 
 
 

 
 


  
 

Tja..
 

  
Mooi Spul...


indrukwekkend...
 
Ford Cortina 1965
 
Ford Cortina 1600 GT 1968

Te koop : Ford Anglia 1950
  

 
MG SV XP POWER V8


Need I say More ?

 



(Brochure 1965)
 


Ginetta


Jaguar thema op de paddock
Op 12 mei 2013 stonden diverse types
 in de schijnwerpers op de Jaguar Paddock. 
 
for Sale : Jaguar
Jaguars XK 150 DHC 1959 & XK 140 DHC 1957
Black or White ?
 
Jaguar XK 140 DHC 1957

  

 
Jaguar SS 1 1934




 
Jaguar XK 180 (replica)


Ook de sponsor JEPE Specials was tijdens het evenement aanwezig .

 Volgens Jaguar liefhebbers en kenners is de XK180 één van de mooiste
 conceptcars van Jaguar. Deze bloedsnelle Jaguar met prachtige lijnen is
 helaas nooit in serieproductie gegaan. Gelukkig is het dankzij JEPE Special
 toch mogelijk om iets uiterst unieks en exclusiefs te rijden! 
Het prototype XK180 wordt geshowd op de paddock. 
Het blok is een 3.6, 6 cilinder lijn met een aantal upgrades. 
De auto weegt slechts 1100 KG. Deze XK180 was het eerste prototype en 
is bedoeld als showmodel. Naar de wens van de klant maakt JEPE Specials 
de ideale, unieke en prachtige auto voor elke klant op basis van een 
Jaguar XK8 of XKR en geheel handgeknoopt uit aluminium.

(bron: Great British)

  
Wie kent hem nog? 
De Bond Equipe 1963-1970
 
Mini Pick-up

 
Mini Mooi omgebouwd...
Donkervoortssssss...
 
Te Koop : Donkervoort

(2012) eh.. niet te koop ! 😎
) 
een "dikke"MG MGB GT *(V8 Lookalike)


British Bulldog

What Next ??
 
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
Let wel onder meer "Zijkar-racen" wel te verstaan...
Komt niet zo vaak meer voor vandaar wat Extra aandacht !

(Assen 1955)

The Classic Side Cars race 2:


(1971) 
Zandvoort Jos Modder & Jan Strijbis

(foto: KNMV)

  
(2000)
Zijspan-Coureur: Jos Modder & Bakkenist: Piet Woudstra
" Barneville City Racing "

Triumph Trident 750 cc 1971


Op naar de Start...

(Victrace DVC-Pro CCD III Videosnapshots)
Historische Zijspan-races 
"De Harselaar" Barneveld 

(2000)

(2013)




#*62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
(*Bovenste twee mooie Foto's zijn van zaterdag 11 mei en Dankzij Hans Sneep !)




#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971


 


 
^ #13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
 
 ^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
 

 

 




#4 Peter de Jong /Frits Bikkers 
Kawasaki 750 cc 1972


 
#21 Richard Pouwels /Kim van Loon Harley Davidson XR 1000 cc 1971

 
^#5 Bert van Lier / Edwin van Lier BMW 750 cc 1972


 

  #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman 
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
 
 #111 Peter Pruim/Rob Menger Schmid/Honda 1976


 
 
  #28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
 
 #13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
 

 

 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971



 
 #13 Hendrik Jonker/Michel Lugtmeier 
Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
  
 
 ^ #33 Geert Knevelman / Gary Knevelman 
BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
 
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971

 
 
#4 Peter de Jong /Frits Bikkers Kawasaki 750 cc 1972

 
 
 #28 Willem Arends / Jan Zwiers BMW Kneeler 750 cc 1960
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971


 
 

#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
 Triumph Trident 750 cc 1971
 
#11 Jan Braas / Hans Bergsmans BMW 700 ls 700 cc 1963

#51 Kobus Bouman/Anja Braas 
 Weslake 900 cc 1972




The Classic 50 cc + 125 cc Motoren 

  
Jan de Vries (motorcoureur)

Jan de Vries (Sint-Jacobiparochie, 5 januari 1944) 
is een voormalig Nederlands motorcoureur.
Eind jaren zestig wordt Jan de Vries gecontracteerd door Van Veen, 
de Amsterdamse importeur van Kreidler. 
De bedoeling is een gooi naar de wereldtitel in de 50 cc klasse. 
De Vries was een van de Nederlanders die eind jaren zestig, 
begin jaren zeventig grote successen behaalden in 
de lichtste klasse van de motorsport. 
Anderen waren Jan Huberts, Cees van Dongen, 
Paul Lodewijkx, Jos Schurgers, Henk van Kessel
 en de team-genoot van De Vries, Aalt Toersen. 
Ook de Brit Barry Sheene reed in die dagen nog in de 'borrelglaasjesklasse'. 
Maar de grootste concurrent voor de wereldtitel was de Spanjaard Angel Nieto.
Jan de Vries werd uiteindelijk na Egbert Streuer
 de meest succesvolle Nederlandse motorcoureur aller tijden, 
met maar liefst 14 GP-overwinningen en twee wereldtitels in de 50 cc, 
in 1971 en 1973.
Na zijn successen als coureur werkte De Vries nog een tiental jaren 
voor Van Veen, als tuner van racemotoren.
(Bron: Wikipedia)
17000 toeren wordt er gedraaid !
 







 




Jan de Vries op de 50 cc Van Veen Kreidler

Spa-Francorchamps 1971
(Foto via Christian Castreman)


Dit exemplaar kwamen we n.b. tegen op
Auto Italia Houten 2012 !

 
Altijd Leuk om met Jan de Vries op de Foto te mogen ! 😎😎 


 

   
Hans de Wit maakt zich klaar...


 
#11 Hans de Wit Van Veen Kreidler 50 cc
 
#42 Marco Kemperman Itom GP



#47 Ger Bruin Roton Kreidler

#47 Ger Bruin Roton Kreidler


 
#4 Nico Claasen Derbi 50 CC 
(alla Angel Nieto)
 
#11 Siegfried merkel MZ RE 125 CC



Honda 125 cc met Handtekening !



Maico's RS 125 CC

  


 
#34 Fup Bakker Aermacchi d'Oro 125 CC
 
Condor 125 CC
 


 
#31 Dik Toersen Yamathi 50 CC
 
#11 Maico RS125 CC
 
MZ line-up / Mondial 

#22 Theo Durenkamp Mondial 
 
#22 Theo Durenkamp Mondial 




Gentleman Racer Armin Gering,
(Ducati & Moto Morini) 
HMV Champion 2007 & 2008
Moto Morini 125 CC 1960




MOTO MORINI 125 CC 

  
Jan Braas

en zijn Excelsior Manxman 500 cc
(for sale: Euro 20.000)

Indian

Tja..Motorsport can be Dangerous !

 

Dutch Healey Competitions :
Dutch Healey Competitons is de race- en rally- dochterorganisatie van 
de Austin Healey Owners Club Nederland.
 DHC is opgericht in 1991 met als doel het sportieve gebruik van auto's 
met de naam Healey te bevorderen, zowel in historische races als rally's. 
In de praktijk komt het er op neer, dat de meeste leden Austin Healey rijden.
  

Leuk hoor... voor erbij ! 
 
Earl Grey... niks mis mee ! 

Ginetta G4
 
British Humour !?


Leuke auto...zo'n Ginetta.
 
 
 
^ " De Witte Paarden "
  
TRIUMPHS TR 4

De beroemde MG MGC GTS MBL 564E 1967 

  
Breed...

 
MG MGC GTS 
 

 
Triumph TR 8 (V8)

 Oh nein... kein Rost!
 
 
Uitlaatspruitstukmoer weg... even "schroeven".
 
und Jetzt alles wieder OK... Rennen!
 
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
   
MG Competitions Holland is een autorace club van historische Britse
 sportwagens in competitie verband van met name de modellen van het merk
 MG, zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey's. 
Natuurlijk ontbreekt deze raceklasse niet tijdens Great British !
 In het kader van de Historische Zandvoort Trophy van de HARC 
wordt een officieel trainings- en raceschema afgewikkeld.




 MG/Triumph Competitions Race 3:

Race: 3 MG /Triumph / F.I.S.C. Legendary Circuits:

  
 
 
 
 
 



 
 
 
 
 


 
 
 
 
  
 
 

#41 Gunther Biener Morgan 
"Babydoll" MK VI 
 
  
MG MGC GTS 
  




 





 MG Connaisseur-Restaurateur , Eigenaar
van de MG 18/80 MK II uit 1930,
Cees Roeleveld en zijn vrouw ,
waren ook van de partij.
  
 
 
 
 



Het bestuur van de HARC heeft eind 2009 op verzoek van leden/deelnemers en in overleg met de diverse betrokkenen het initiatief genomen tot het instellen van een nieuw Nederlands Kampioenschap voor GT’s en toerwagens uit de jaren 1966 tot en met 1981 (FIA Annexe K, Periods G1, G2, H1, H2 en I).
De nieuwe klasse “NK voor GT & Touring Cars (NK GTTC) sluit aldus naadloos aan bij het andere reeds langer bestaande en succesvolle kampioenschap van de HARC “NK voor Historische Toerwagens & GT’s” (NK HTGT) voor auto’s uit de jaren 1947 tot en met 1965.


 Dantuna NK GT's & Touring Cars 

RACE 3:

 
12 Marcel Frijlink Ford Escort RS 1600 /Leonard Stolk Porsche Carrera RSR
Jan-WillemOosterhagen
Ford Escort RS2000 MKI

 

 
 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
Thijs van Gammeren op volle vaart...
  
  

Driftend de bocht door...
 

 
 
 
 
 
 
 
 

And the Winner was #12 Marcel Frijlink

2e # 7 Leonard Stolk Porsche Carrera RSR



 
And the Winner was Marcel Frijlink

Fraaie Supersnelle Ford Escort RS 1600 1972..dus.


NKHTGT - Het Nederlands Kampioenschap voor 
Historische Toerwagens en GT's
 Delta Lloyd  Xclusive NK  Historische Toerwagens & GT's 

 RACE 2:

 
 
 
 


# Werk 

# Werk



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 

 
Delta Lloyd  Xclusive NK  Historische Toerwagens & GT's:


Uitslag race 2:

1. Alexander van der Lof (Bizzarini 5300 GT)

 2. Cees Kooij (Porsche 904/6) 
3. Rob Bergmans (Iso Rivolta)
 4. Armand Adriaans (Mustang Shelby)
 5. Roland Zoomers (Jaguar E-type) 
6. Frits Campagne (Ford Falcon Sprint)


Lotus Elan
lch-logo-small
Lotus Europa
 
 
de Jensen Interceptor
 
Het zit en staat er weer op...

*Met Dank aan Hans Sneep 
voor zijn Fotobijdragen!
 

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ


(Foto: Martin van der Hulst) 

FOTO's / DVC CCD III VIDEO- SNAPSHOTS 
Copyrights MGS'00 &'13
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook

donderdag 9 mei 2013

Healey-Jensen-Volvo Meeting 1982

Healey-Jensen-Volvo Meeting
29 augustus 1982
Loenen aan de Vecht

Op een lekkere warme zomerdag, zondag 29 augustus 1982,
 vond een gezamelijke meeting van 
Austin-Healey, Jensen, en Volvo P1800 Jensen 
plaats te Loenen aan de Vecht.
 
Diverse Austin Healy Owners Club Nederland leden 
waren natuurlijk ook van de partij
(1982)
 
VICTRACE was er destijds bij en schoot wat foto's.....

Een stukje Historie...

Jensen Motors was een Brits automerk, opgericht door 
de broers Richard en Allan Jensen. 
Het bedrijf was gevestigd in West Bromwich.
De gebroeders Jensen begonnen in de jaren dertig
 met de bouw van speciale carrosserieën. 
De eerste modellen van dit merk kwamen in 1935 op de markt. 
 
 Nash-Healey Convertible 1953 *(slechts 150 st. ooit gebouwd
Interclassics- Topmobiel 2013

Vlak voor de Tweede Wereldoorlog bouwde Jensen een eigen auto,
 aangedreven door een Amerikaanse Nash en een 3.6 liter Ford V8-motor.

Volvo P1800 Jensen met de 
kenmerkende "Koehoornbumpers".


 Korte tijd na de oorlog bouwde Jensen sportieve modellen.
 Daarnaast assembleerde Jensen korte tijd de Volvo P1800.




 
Volvo P1800 Jensen 1962
*Volvo P1800 (Jensen) bestond 
in in 2011 50 Jaar !


(Photo's: Marc Pallier (F)


Een fraaie Jensen 541 
Vintage Revival Montlhery 2013


  
(Lijkt m.i. ook een beetje op Aston Martin DB4 & de Volvo P1800 Jensen)
 
Jensen 541S  6cyl in lijn Austin Motor 3939cc 130 PK 1960-1963 
British Cars & Lifestyle 2013

(1982)

(Foto: Sjoukske Kuijpers)

 
 
Jensen CV 8 MK I Chrysler Motor 5916 cc 305 PK 1962-1963 
 

British Cars & Lifestyle 2013


 
Jensen FF

Great British Zandvoort 2012

 
Jensen Interceptor

Great British Zandvoort 2013




Na vele modellen met toepassingen als hydraulische remmen, 
schroefveren, bekrachtigde schijfremmen rondom, 
kwam in 1966-1967 de Jensen Interceptor FF uit. 
Deze was voorzien van vierwielaandrijving met automatisch power-Lok
 differentieel, stuurbekrachtiging en schijfremmen rondom. 
Ook was de Interceptor FF voorzien van ABS.

De gebroeders Jensen hadden het bedrijf in 1966 verlaten. 

De Amerikaanse autogroothandelaar Kjell Qvale verwierf in 1970 de
 meerderheid van de aandelen en voegde David Healey toe als bestuurslid.


Jensen-Healey 
(*midden)

Jensen-Healey
(*achterste convertible)

In samenwerking met Healey werd in 

de jaren zeventig de Jensen-Healey gebouwd. 
Verminderde vraag als gevolg van de oliecrisis van 1973 leidde
 ertoe dat Jensen Motors in mei 1976 de verkoop staakte. 
Twee nieuwe bedrijven Jensen Special Products (JSP) en Jensen Parts 
& Service Limited (JP& S) zetten een deel van de activiteiten voort. 


De Jensen Interceptor III convertible.
British Cars & Lifestyle 2012


Het Jensen Genootschap Holland

In 1982 en 2001 werd korte tijd geprobeerd de productie 
van de Interceptor te hervatten.


 (1982 )


 Tekst & Fotobewerking:
  Motoring George Spauwen.




SO





Volvo 122 S  TT ^

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Motoring George Spauwen