InterClassics - TopMobiel
2013
PART III
Voorwoordje:
De Tijden veranderen...
Terwijl tegenwoordig hele drommen mensen het "vliegmachine pakken"
om op de "Canarische Weilanden" tijdelijk de winter te ontvluchten,
een heuse Race-Club,"The Racing Divas", in "the 24 Heures du Dubai"
de race van hun leven rijden, nog weer anderen een verlate
Nieuwjaarspartij bezoeken om aldaar de hopenlijk verse
in welliswaar motorolie traditioneel gebakken oliebollen
naar binnen te slaan, vertrekken wij wederom in alle vroegte
per snelle "Turbeau" besteller naar het
"warme Zuiden des Lands" Mestreech, my former Hometown,
de stad waar het 1963-2013 = exact 50 jaar geleden allemaal begon,
maar ook om die 12e januari de 20th Anniversairy Edition van
2013
PART III
De Tijden veranderen...
Terwijl tegenwoordig hele drommen mensen het "vliegmachine pakken"
om op de "Canarische Weilanden" tijdelijk de winter te ontvluchten,
een heuse Race-Club,"The Racing Divas", in "the 24 Heures du Dubai"
de race van hun leven rijden, nog weer anderen een verlate
Nieuwjaarspartij bezoeken om aldaar de hopenlijk verse
in welliswaar motorolie traditioneel gebakken oliebollen
naar binnen te slaan, vertrekken wij wederom in alle vroegte
per snelle "Turbeau" besteller naar het
"warme Zuiden des Lands" Mestreech, my former Hometown,
de stad waar het 1963-2013 = exact 50 jaar geleden allemaal begon,
maar ook om die 12e januari de 20th Anniversairy Edition van
InterClassics-TopMobiel met als thema's
100 Jaar Aston Martin &
100 Jaar Aston Martin &
Bugatti Grand Prix Cars...
te bezoeken!
Victrace Retro Media was sinds 2005 velen malen van de partij
en hierbij dan ook mijn Extended Report van 2013.
en hierbij dan ook mijn Extended Report van 2013.
Voor degenen die niet geweest zijn, laten zien wat ze gemist hebben.
En voor anderen terugkijken en nagenieten...
I hope You'll Enjoy it !
Motoring George.
En voor anderen terugkijken en nagenieten...
I hope You'll Enjoy it !
Motoring George.
Op 11,12 en 13 januari 2013 vond de 20th Anniverserary Edition van
InterClassics-TopMobiel plaats, met als thema's
100 Jaar Aston Martin & Bugatti Grand Prix Cars...
Maar er was nog veel meer te bewonderen
vandaar dit PART III !
100 Jaar Aston Martin & Bugatti Grand Prix Cars...
Maar er was nog veel meer te bewonderen
vandaar dit PART III !
Het is al gezegd...
Al vroeg gingen wij op pad..
Open weer en zeker niet glad...
Als een der eersten kwamen wij dan ook aan..
Wel een gezellige Entree zo...
Jaguar MK I 1958 / Bentley Special 1949
De fraaie Mercedes 190 SL in diverse uitvoeringen en kleuren...
Autoart
Leuke Triumph TR3 1961 / "muisgrijze" Porsche 356 cabrio
Alfa Romeo versus Invicta..
Invicta "S" Type 1930
Delage D6 70 TT Replica 1938
E-Type Center
Jaguar C-Type Replica:
Als het een replica mag zijn gebouwd in 1960 door Brian Winfield,
de eerste van 7 stuks.
Zoals omschreven: een exacte copy van het orginineel.
Heeft bijv "staande" pedalen en technisch bijna identiek aan origineel.
Zeker niet op basis van een XK. Best bijzonder!!!Heeft bijv "staande" pedalen en technisch bijna identiek aan origineel.
Bugatti Veyron
Prachtige Bentley "Recreations" uit Belgie
We hebben het hier overigens wel over een Belgisch bedrijf
Racing Green Engineering Unlimited en
over uiterst fraai recreations van de voor-oorlogse Bentleys
(DVC-PRO CCD III Videosnapshots)
Concours D'Elegance
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
The Blue Train: The Story
Het had de kenmerken van een Hollywood-film. De glamour en de elegantie van de jaren dertig, een diner aan boord van een jacht afgemeerd in de buurt van Cannes en Woolf Barnato het vastleggen van de aandacht van zijn tafelgenoten met verhalen over zijn race exploits. Woolf was de definitie van een Bentley Boy. Hij was een luidruchtig sportman die leiding gaf aan de Surrey cricket team, reed naar honden en blijft de enige coureur met een 100% opname van drie Le Mans start, 3 Le Mans overwinningen. Als diner vorderde gast gespeculeerd of het mogelijk was voor een wegvoertuig van de erkende snelheid van de Blue Train opraken van St Raphael naar Calais.
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen! De race snel voorbij is gegaan in Bentley folklore en werd vereeuwigd in afbeelding Terence Cuneo's van de coupe-bodied Gurney Nutting Bentley duel met Le Train Bleu zoals hierboven weergegeven. Ter gelegenheid van de beroemde overwinning Barnato's meer dan 75 jaar geleden, Racing Green engineering heeft een limited edition van "Blue Train Car" recreaties, die wordt getoond voor het eerst op het Goodwood Festival of Speed in juni 2007.
Bij Albion deze prachtige TVR Griffith 200 uit 1965 voor 110.000 Euri
Ferrari 288 GTO based on 328 GTS 1986
De stand van Classic Days Schloss Dyck
Alvis Speed 20 SB Sport 1934
2511 cc 56 cyl.
De KNAC-stand..met de meiden..
UNIC "Barnfind" 1920
Austin Healey 100/4
Le Mans Special
Hier weer de Tojeiro MG met Handtekening van Stirling Moss.
Zie ook (Stirling Moss Empire Trophy 1951)
(Video-8 Snapshots)
11e Historisch Zandvoort Trophy 1987 / 2nd European Historic GP Zolder 1988
Aston Martin DB 2/4 MK I
2850 cc 1953
^ "Dream on" Jaguar XK 150 ^
Healey Silverstone 1951
(Only 105 produced)
Euri 190.000
Austin Healey 100-4 BN II 1956
Aston Martin DB 2/4 MK II 1957
Aston Martin DB2 1952
AC ACECA 1956
Jaguar XK 140 OTS SE 1955
Fraaie Jaguar E-type van de 1e Serie 3.8 1962
Austin Healey 100-4 BN II 1956
Lagonda M45 T9 1934
In 2011 bestond Mercedes 125 jaar
en is dat uitgebreid gevierd !
en in 2012 60 Jaar Mercedes SL
en hele fraaie Mercedes 300 SL "Gullwing" w 196 1956
6 cyl. lijnmotor met 212 pk.
SOLD
Alvis Speed 25 Cross & Ellis Tourer 1938
Riley RMD 1951 4 cyl lijnmotor 2500 cc 102 pk
MG TC 1947
1250 cc 54 pk
Jaguars XK's Drop Head Coupe of Fixed Head Coupe
Triumph TR 3A 1960
Austin Healey's MK III 1967 - 1966
Wolseley Nine Tourer 1935
Jaguar XJ 220 1996
met slechts 5500 km op de teller ! Euri 205.000
Lagonda 2-litre Low Chassis Continental 1932
Alvis 4.3 Vandenplas Tourer 1937
BMW versus Jaguar
ART
Artist: Nicolas Cancelier
Packard Eight Convertible 1935
8 cyl in lijn 130 pk
ook voor de "kleinere" beurs was er genoeg te vinden..zoals
deze Citroen 2 CV Sahara..
"Four Wheel Drive"
die we op Salon Antwerp 1987
al eens in "het echt" zagen.
Classic Park
was er ook en stand er naast fraaie
Automobielen ....
Rolls Royce Phantom I Henley Roadster 1928
Rolls Royce Phantom I Henley Roadster 1928
ook met een complete GPO =
Grand Prix Originals kleding/schoenenlijn.
Austin 3000 MK II 1962
Porsche 911 2.4 T 1973 / Mercedes-Benz 230 SL Automatic 1969
Mercedes-Benz 170 S Cabriolet A 1951/ Mercedes 170 Cabriolet 1950
Alfa Romeo Spider 1750 veloce 1968
DE CLUBSTANDS:
De Austin Healey Owners Club Nederland
was ook weer present met hun Stand...
"Big Healeys"
Evenals ook de
Volvo Klassieker Vereniging...
Volvo P1800 Jensen 1962
Volvo 244 Turbo 1982 / Volvo 144S 1967
Mercedes Benz S-klasse Club
Cadillac convertible 1950
Aston Martin / Lancia Aurelia
De FEHAC
De IVAC
Fiat Topolino 1954
Dagrada Lancia Formula junior 1959
Sgt.Wilson Army Show
Ford Popular
Ton Ramaekers en de mannen van de Saab Club Nederland
zonder Vliegtuig dit keer..
maar wel met...
onder meer deze fraaie ongerestaureerde Saab V4 Monte Carlo 1967
4 cyl. 1498 cc 68 pk
Maastrichtse Oldtimer Club
Renault cv 4 Taxi
Bentley
Bij het MOC was het dit keer nog rustig :)
de Jaguar Daimler Club Holland stand.
* wil hun eigen historie niet echt kennen.
Jaguar two-tone MK
Jaguar XK 140 Fixed Head Coupe
BMW Club
BMW 700 Cabrio 1961 dus..
BMW 2002 Cabrio
Volkswagen Kever Club
Mooie Magnette-grille
voor aan de muur...
Ja deze zou ook kunnen...
Amphicar 770 1962
Chevrolette Corvette 1957
RTL Autowereld Crew
MG MGA Cabriolet 1958
MG MGB "Lepeldeurtje" 1964
MG MG B / Triumph TR3
"Barnfind" Porsche 356 / Porsche 356 Speedster "kitcar"
Mercedes 190 SL range...
VW Karmann Ghia 1973
a real Swedish Beauty:
a Volvo P1800 E 1971 (USA Import)
Bentley S1 Continental Coupe 1951
(*prototype met vleugeltjes)
Alvis 20/70 1940
Gezellig..... Effe bijtanken.
AC Cobra Shelby S/C 427
Gentry 650 PK
Cadillac Coupe de Ville 1949
"Old Chevies Never Die " / Ford Thunderbird
Amilcar C 1921
Citroen Traction Avant / Peugeot 203
Als je haar maar goed zit...
Dit...
Aston Martin DB 4 GT Zagato Replica
with Jaguar or Aston Martin engine.
(Choice of the engine is endless)
Aston Martin DB4 GT Zagato
REPLICA
One of my favourite pictures...
Jim Clark and the famous 2VEV
Aston Martin DB4 GT Zagato 1961
Jim Clark
The Real Thing !
The Famous 2 VEV Aston Martin DB4 GT 1961 Zagato
Aston Martin DB4
Porsche 911 varianten
McLaughlin-Buick Runabout 1906
ART
ROODART
FACEL VEGA's HK 500 V8 1960
ISO GRIFO / Daimler Conquest Roadster
Een fraaie Jaguar SS1 Tourer 1934
Not My Cup of Tea = 24 inch "Bling-Bling"
Lon Du Chateau (For Insiders) was ook weer paraat.
Fiat 1200 TV Spider 1959
*waar-o-waar heb ik er meer gezien ?
Autobleu 70 Mille Miglia
Streamliner 750 cc 1954
Alfa Romeo Giullia Sprint 1963
Alfa Romeo 6C 2500 SS 1947
Jaguar XK 120 Drophead Coupe 1953
(Aston Martin Ulster)
We kunnen er toch eigenlijk
niet genoeg van krijgen...
Deze Aston Martin 18/98 2 litres 1939
stond bij Nico Aaldering op zijn stand.
*Let je ook op de achtergrond...
Het "platje" van Maus Gatsonides.
Lancia Aurelia
Bij Meguiars werden zijn auto's gepoetst...jaja dat wil ik ook wel !
Maserati 3500 GT uit 1961
Mercedes Benz 220 SE Cabrio
ART
MG MGB /Austin Healy
de winnende Mille Miglia 722
Mercedes Benz 300 SLR 1955
Fangio
EXLUSIVE MODEL CARS
Citroen 2CV AKA 1974
Volkswagen Transporters
Fiat 124 Abarth Sport Rallye
Presse Bugatti International => Jean "Showroom" Prick
& Bugatti Type 57 Ventoux uit 1937
Riley / *D'yrsan
*The D’yrsan was manufactured from 1923 in France. It was powered by a 1000cc four-cylinder Ruby engine which drove the rear wheel by a shaft. The D’yrsan had a steel body with independent front suspension and despite its weight it performed very well in competitions and time trials. A sports model was also introduced that was lower to the ground than the conventional models. Manufacture ceased in 1928.
Delahaye
Barfind Spyker met de huidige Eigenaar...Stijnus Schotte
"Older Restoration"...
"Needs some Attention!"
Ben Konst en de Goochelaar...
MG MG TC 1949
Nash-Healey Convertible 1953
*(slechts 150 st. ooit gebouwd)
Talbot 105 1939
DKW F89 2 cyl 2 takt 1951 / en een latere Auto Union 1000 versie 1965
Jan Steutel
Boeken... Boeken...en
Memories ophalen met oude bekenden
de ex-Coureur Olivier & Walther Tielemans.
(anno 2013).
4e Historisch Automobiel Festival Eindhoven
(S-VHS video snapshot anno 1993)
Morgan *Threewheeler
*There ain't nothing but the real thing ?
Exotisch..
Wederom de Prachtig mooie Ferrari 250 GT Tour de France 1957
Het was even Gezellig Thuiskomen...
daar op het Vrijthof.
Foto's: Jan de Bruijn
Foto's/Videosnapschots & Fotobewerking:
Motoring George Spauwen
We laten nu deze voor mij
Historische plek...
achter ons...
en gaan weer voldaan op huis aan.
END of PART III
COPYRIGHTS MGS'013
My Name is George...
Motoring George 😇