Interclassics - Topmobiel 2015
Part IV
Standhouders
We gaan maar eens verder kijken...
MERCEDES SL
"Super Leicht"
Sportwagen Legende
Bijna op de dag nauwkeurig, 60 jaar na zijn openbare première op 12 maart 1952 viert de toen vooreerst voor de racesport ontwikkelde eerste SL sportwagen van Mercedes-Benz op de TECHNO-CLASSICA een verdere première: De klassieker wereldbeurs in Essen is de openingsmanifestatie voor een reeks officiële verjaardagsvieringen voor de sportwagenlegende 300 SL. De grote Mercedes-Benz fabrieksstand in hal 1 staat onder het motto „60 jaar SL“. Net zoals verleden jaar, toen de sterstand zich voor het eerst in plaats van met meerdere thema’s slechts met één enkele hoofdgedachte bezighield, gaat het dit jaar op het Mercedes-Benz areaal eveneens slechts om één motief: de Mercedes-Benz SL – „Super Licht“.
Perfect, a gold digger touching... gold? (Jan Steutel)
We gaan maar eens verder kijken...
MERCEDES SL
"Super Leicht"
Sportwagen Legende
Bijna op de dag nauwkeurig, 60 jaar na zijn openbare première op 12 maart 1952 viert de toen vooreerst voor de racesport ontwikkelde eerste SL sportwagen van Mercedes-Benz op de TECHNO-CLASSICA een verdere première: De klassieker wereldbeurs in Essen is de openingsmanifestatie voor een reeks officiële verjaardagsvieringen voor de sportwagenlegende 300 SL. De grote Mercedes-Benz fabrieksstand in hal 1 staat onder het motto „60 jaar SL“. Net zoals verleden jaar, toen de sterstand zich voor het eerst in plaats van met meerdere thema’s slechts met één enkele hoofdgedachte bezighield, gaat het dit jaar op het Mercedes-Benz areaal eveneens slechts om één motief: de Mercedes-Benz SL – „Super Licht“.
Perfect, a gold digger touching... gold? (Jan Steutel)
Mercedes-Benz 300 SL Gull Wings
*Je zou het bijna denken...
*Maar nee... bij een pak Persil krijg je ze echt niet !
The Bentley 6,5 Ltr Speed Six Blue Train
snapshots
Concours D'Elegance
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
The Blue Train: The Story
Het had de kenmerken van een Hollywood-film. De glamour en de elegantie van de jaren dertig, een diner aan boord van een jacht afgemeerd in de buurt van Cannes en Woolf Barnato het vastleggen van de aandacht van zijn tafelgenoten met verhalen over zijn race exploits. Woolf was de definitie van een Bentley Boy. Hij was een luidruchtig sportman die leiding gaf aan de Surrey cricket team, reed naar honden en blijft de enige coureur met een 100% opname van drie Le Mans start, 3 Le Mans overwinningen. Als diner vorderde gast gespeculeerd of het mogelijk was voor een wegvoertuig van de erkende snelheid van de Blue Train opraken van St Raphael naar Calais.
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen! De race snel voorbij is gegaan in Bentley folklore en werd vereeuwigd in afbeelding Terence Cuneo's van de coupe-bodied Gurney Nutting Bentley duel met Le Train Bleu zoals hierboven weergegeven. Ter gelegenheid van de beroemde overwinning Barnato's meer dan 75 jaar geleden, Racing Green engineering heeft een limited edition van "Blue Train Car" recreaties, die wordt getoond voor het eerst op het Goodwood Festival of Speed in juni 2007.
"The fastest Lorries ever Made" : Ettore Bugatti
BIG & BEAUTIFUL
The Bentley 6,5 Ltr Speed Six Blue Train
snapshots
Concours D'Elegance
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
The Blue Train: The Story
Het had de kenmerken van een Hollywood-film. De glamour en de elegantie van de jaren dertig, een diner aan boord van een jacht afgemeerd in de buurt van Cannes en Woolf Barnato het vastleggen van de aandacht van zijn tafelgenoten met verhalen over zijn race exploits. Woolf was de definitie van een Bentley Boy. Hij was een luidruchtig sportman die leiding gaf aan de Surrey cricket team, reed naar honden en blijft de enige coureur met een 100% opname van drie Le Mans start, 3 Le Mans overwinningen. Als diner vorderde gast gespeculeerd of het mogelijk was voor een wegvoertuig van de erkende snelheid van de Blue Train opraken van St Raphael naar Calais.
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen! De race snel voorbij is gegaan in Bentley folklore en werd vereeuwigd in afbeelding Terence Cuneo's van de coupe-bodied Gurney Nutting Bentley duel met Le Train Bleu zoals hierboven weergegeven. Ter gelegenheid van de beroemde overwinning Barnato's meer dan 75 jaar geleden, Racing Green engineering heeft een limited edition van "Blue Train Car" recreaties, die wordt getoond voor het eerst op het Goodwood Festival of Speed in juni 2007.
"The fastest Lorries ever Made" : Ettore Bugatti
BIG & BEAUTIFUL
"Wijn is de melk voor de Grijsaard"
Kwam ik na 38 jaar nog een
Limburgse vriend van vroeger tegen.
Tja..en als we het over Bugatti hebben...
dan hebben we het over Jean "Showroom" Prick.
Ook dit jaar gingen we op "audientie".
dat is vaste "prick".
aanvankelijk was hij nogal druk met " de Zaak".
Voormalig F1 Bandenspecialist
Kees van der Grint en zijn Vrouw
Jean had veel Bezoek...
Dus besloten we gezellig bij de Buren, Wessel
& Martine Bedankt , koffie te
gaan drinken en wat op verhaal te komen...
Fase:2 Onroesten in een zuurbad bij ca. 50 graden.
En was de Bugatti van Jean ook weer
in volle glorie ook weer te bewonderen...
Delage
Bugatti Type 57 Ventoux uit 1937
(1990)
De pre-war Triumph Speed Twin 500 uit 1939
en de Bugatti Ventoux uit 1937
van Jean "Showroom" Prick op bezoek in Utrecht.
(2005)
(Victrace-archief)
Bugatti T37
Peugeot Bebe 1913 Design Ettore Bugatti
prachtige pre-war Riley !
(Foto: Schloss Dyck => C.Rank-Shaft)
Result of caption competition:
1. Red Bug to Blower Bentley: “
……….don’t mind we overtook you on the straight,eh?”
2. Runner up: Red Bug crew Canzler and Jessen to Blower:
“Why all this noise?, Electric propulsion is silent!”
3. Kjeld to Blower navigator:
“When I was younger I thought size matters; now I know better!”
(Text : Kjeld C. Rank-Shaft)
It shows Ettore Bugatti with Leopold of Belgium
seated on the same car, an Auto Red Bug.
The picture was found in a book on the Belgian royal family.
" Bij Jean is het alle dagen Feest ! "
e
Even aan Erik Panis uitleggen...
Hoe het ooit allemaal begon !
*(Ik was zo ziek als een hond Mollen en Mallen)
Barnfind: Historic F3 1958 2cyl 500 cc
De Lorean
Mercedes-Benz 190 SL
Auburn 8 cyl. Boattail Speedster 1931
Imperia Ulster (Rudge engine) 500 cc 1 cyl 4T
Beaulieu
Auto-art Holsheimer
Spares
Duidelijk... Aston
Tja bij Nico Aaldering was het ook weer feest !
Maserati
1e Prijs Best Car of the Sixties
MG Arnolt TD Bertone 1953
MG Arnolt TD Bertone 1953
The Arnolt MG was the result of American, Italian, and English collaboration.
At the 1952 Turin Auto Show, Mr. Arnolt saw a special Bertone body on an MG chassis
and arranged to buy bodies to place on MG TD chassis and sell as complete cars.
These Arnolts were available as convertibles (36 examples built) and coupés (67 examples built).
The doors, hood, and engine lid were made of aluminium, and the body welded
to the chassis rather than being bolted.The cars were generally fitted with the standard
1.250 cc engines, though a small number of cars were fitted with the 1.500 cc MG TF
engine. This beautiful MG is a four-seater Bertone bodied car based on a MG TD and
is from 1953. It is fitted with a 1.250 cc engine and has been well optioned with xpag engine
(54 hp), heater, radio, and fresh air ventilation system. It has been in long-term ownership
since 1992, and has been restored some years ago.
(Bron: Classic2drive)
Porsche 356C 1964
Austin Healey
Alfa Romeo 2600 Sprint Zagato 1965
Siata Daina Trasformabile 1952
Superformance Cobra 427 SC (Replica)
Chevrolet Corvette Stingray Convertible
Hill Climb Racer 1964
Aston Martin DB5 1964
Bristol 2.0
Duidelijk niet te koop !
Austin Seven A30 SP 1938
Triumph TR250
Kleinschnittger F125 1953
*Verkocht naar het Louwman Museum,
Mercedes Benz 220 SE 1960 (6 cyl.) 30.700 KM
Ferrari 250 GT-E 2+2
Buick Skylark 1953
Ford Fairlane 500 Skyliner
"The Thunderbirds"
Chevrolet Corvette Sting Ray C2 1967 7 Ltr. Big Block 390 PK
Chevrolet Corvette Sting Ray C3 1969 7 Ltr. Big Block 390 PK
VOLVO P1800 ES US Specs. 1973 met Overdrive.
Porsches..veel Porsches...
"Older Restoration" Sold
`Luchtgkoelde ` VW T1 Samba 1963
VW Transporter T1 (Bunker) 1967
Porsche 356A Coupe 1600 cc
(Carrera Panamericana) 1953
4th Gijs van Lennep Legend
24 augustus 2014
Bilthoven
#32 Jan Lammers - Mark Koense Porsche 356 1953
Eline heeft grootse plannen !
Even bijpraten met Frans Frederik "Nash"Amsing..
Iso Grifo 5.7 LTR IR8 1973
Te Laat....
Te Vroeg...
Renault Primaquatre 1931
Oldtimerclub Lanaken
Jaguar XK 120 1954
Alfa Romeo Montreal
Rolls Royce Woody
Vakwerk
^^ Ik heb het niet elke dag liggen..
Austin Healey MKIII
Maserati Mistral
Jaguar XK 120 SE Roadster 1953
Leuk setje Jags....
Facel Vega Coupe 1958
Alfa Romeo GTC
De prachtige Lamborghini Miura 1966-1973
Lamborghini Miura P400 1967
Lancia Aurelia B20 GT V6 2500 cc 1954
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
Jan Steutel
Jaguar E-Types
Ford Mercury Cougar Tiffany 1988
MG MGB 1965
Jaguar XK120 OTS 1950
Triumph TR3 1960 met 2.0 Ltr.Ford motor !
Renault Alpine 1300 cc 1976
HK 500
Facel Vega
HK500 1961
Alvis Special Roadster
Alvis Special 12/70 6 cyl 1939
Amphicar 772 1963
Messerschmidt 1958
Hanomag Kommissbrot 1928 499 cc 10 PK
" Zoek de verschillen "
"Deurtjes Verkeerd"
Fiat 500 D Giardiniera 1970
Autobianchi Bianchina Spider 1962
Honda S800 Coupe 1969
Dat is duidelijke taal...
Even bijpraten met Frans Frederik "Nash"Amsing..
Iso Grifo 5.7 LTR IR8 1973
Te Laat....
Te Vroeg...
Renault Primaquatre 1931
Oldtimerclub Lanaken
Jaguar XK 120 1954
Alfa Romeo Montreal
Rolls Royce Woody
Vakwerk
^^ Ik heb het niet elke dag liggen..
Austin Healey MKIII
Maserati Mistral
Jaguar XK 120 SE Roadster 1953
Leuk setje Jags....
Facel Vega Coupe 1958
Alfa Romeo GTC
De prachtige Lamborghini Miura 1966-1973
Lamborghini Miura P400 1967
Lancia Aurelia B20 GT V6 2500 cc 1954
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
Jan Steutel
Jaguar E-Types
Ford Mercury Cougar Tiffany 1988
Zeer mooie en vakkundig gerestaureerde MG B, in een exclusieve kleur groen
gecombineerd met een zwart lederen sport interieur.
Deze auto vormt absoluut de betere kwaliteit, er zijn kosten noch moeite gespaard
om deze auto in de huidige staat te brengen. Een echte liefhebbers auto!
gecombineerd met een zwart lederen sport interieur.
Deze auto vormt absoluut de betere kwaliteit, er zijn kosten noch moeite gespaard
om deze auto in de huidige staat te brengen. Een echte liefhebbers auto!
De auto is voorzien van de volgende opties:
Minlite wielen, Michelin banden, Chromen vleugelmoeren, Luxe kentekenplaten,
1 buitenspiegel, 2 verstralers aan voorzijde, Aluminium kleppendeksel, Hoodcover Vinyl, Radio met USB / SD lezer, Lederen motolita sportstuur, Sportstoelen, Racegordels, Massaschakelaar met sleutel, Schokbreker modificatie voorzijde,
Schokbreker modificatie achterzijde en een Tankdop met slot.
1 buitenspiegel, 2 verstralers aan voorzijde, Aluminium kleppendeksel, Hoodcover Vinyl, Radio met USB / SD lezer, Lederen motolita sportstuur, Sportstoelen, Racegordels, Massaschakelaar met sleutel, Schokbreker modificatie voorzijde,
Schokbreker modificatie achterzijde en een Tankdop met slot.
(Bron:lexclassics)
MG MGB 1965
Jaguar XK120 OTS 1950
Triumph TR3 1960 met 2.0 Ltr.Ford motor !
Renault Alpine 1300 cc 1976
Die "Monte Carlo" Renault Alpine A110 1600
kon ik op de Autorai 1971 aanschouwen,
fotograferen en bijna aanraken.
40 ème Rallye Automobile de Monte-Carlo
1971 winners.
HK 500
Facel Vega
HK500 1961
Alvis Special Roadster
Alvis Special 12/70 6 cyl 1939
Amphicar 772 1963
Messerschmidt 1958
Hanomag Kommissbrot 1928 499 cc 10 PK
" Zoek de verschillen "
"Deurtjes Verkeerd"
Fiat 500 D Giardiniera 1970
Autobianchi Bianchina Spider 1962
Honda S800 Coupe 1969
Dat is duidelijke taal...
Motoring George Spauwen