Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

woensdag 18 november 2015

InterClassics Brussels 2015 Part I : Bugatti


InterClassics Brussels


30 Bugatti’s op InterClassics Brussels
 De historie van Bugatti was het hoofdthema van 
de eerste editie van InterClassics Brussels.
 Aan de hand van maar liefst bijna 30 Bugatti’s werd de geschiedenis 
van dit befaamde merk gepresenteerd in Brussels Expo. 
De eerste editie van InterClassics Brussels vond dit jaar plaats
 van 6  t/m 8 november. 
Bruxelles Palais 7 & 11

De organisatie van de oldtimerbeurs heeft echter al ruime ervaring:
 InterClassics Maastricht  vindt in januari 2016 voor de 23ste keer 
plaats in MECC Maastricht.
Victrace  was er in 20112012 ,2013 ,2014, en 2015
Edities IC-TM, en was ook op
 InterClassics Brussels 2015 van de partij. 
Ziehier een Extended Report 
in maar liefst drie delen !
Vive La Marque...
Fraaie Entree..
 Bugatti T35 Grand Prix 1925 top 170 km/uur
(#4449) 35 AAA 59 (F), Luc Slijpen (NL)


Le Patron : Ettore Bugatti
Bugatti T44 Faux Cabriolet by D'Ieteren 1928 
(#44637) Roland D’ieteren (B)

 

*Motorblok 
Bugatti T41 Royale Coupe Napoleon 1941
*205 Km/uur , Francois D’Huart


Starti di motori...

 
Bugatti T101C Antem 1951 (#101504) BUGATTI (B) Erwin Beerens (B), )


Ziehier de wel heel speciale 
Bugatti Type-101C Coupé by-Van-Antem
T101C Antem 1951 (#101504) 
Bugatti (B), Erwin Beerens (B)
1950 8cyl. in lijn 188 pk km-stand 11.700
Chasisnr#101504 
Stand: Presse Bugatti International
Jean "Showroon" Prick.

    
Een stukje autogeschiedenis van het hoogste niveau.
Ooit heb ik er eerder een gezien edoch 
dit is een pracht two-tone exemplaar. 
 
Van het Type 101C zijn er maar zes gebouwd -

Deze auto heeft daarom alleen bij verzamelaars in de collectie gezeten.
(Jean de Dobbeleer, Bill Harrah, Jacques Harguindeguy, 
Nicolas Cage, Gene Ponder)
De laatst gebouwde Bugatti.
Van het type 101C zijn er maar zes gebouwd. 
maar dit is een one-off Van Antem Coachwork



 
Bugatti Type T57 Coach Coupe Special 
"Aerodynamique" 1938 
(#57335-2), Erwin Beerens (B)
 Ex-Ettore  
 

Bugatti Type T57 Coach Coupe Special 
"Aerodynamique" 1938 
(#57335-2), Erwin Beerens (B)
 Ex-Ettore  

 
Bugatti Type T57 Coach Coupe Special 
"Aerodynamique" 1938 
(#57335-2), Erwin Beerens (B)
 Ex-Ettore  
 
Bugattii T57 Coupé by D'Ieteren 1938 
(#57655)  Roland D’ieteren (B)


  
The Brown Bugatti 1954
James Brown Streamline (unknown [2) 
ex-57645 body, Autoworld (B)





Bugatti type 57C Aravis cabriolet
 Letourneur et Marchand 1938 
(#57826) WH.230 (B)
 Albert Lemaire (B)
  

 
Bugatti type 57C Aravis cabriolet
 Letourneur et Marchand 1938 
(#57826) WH.230 (B)
 Albert Lemaire (B)
 


 
Bugatii T38  Torpedo 1926 (#38248) 
Top 121 km/uur
038-OBU (B), Stephan Orban (B)

 
Bugatti Type 30 Torpedo Sport 1928 (CN 4180)
Philippe Brebant
 
Bugatti T38 Cabriolet by Figoni 1927 
(#38345) 3547 NM 41 (F), Luc Slijpen (NL)
 
Bugatti T57 Stelvio 1934 (#57219) OAJ-259 (B), André Plasch (B)
Deze Bugatti Type 46 1930...
heeft destijds de Rally Milaan-Moskou-Leningrad gereden
met een taal van ca. 5200 km.
(video-8 snapshots 
HistoCAR 1988)

  

 
Stond op Histocar 1988 en heel veel later ook in InterClassics Brussels 2015.
Bugatti Type 46 with Talbot Pacific Cabriolet body since 1966, 1930 (CN 46355) HLC-799 (B), London Peking Rally 1992. Now with 1-OAG-577 (B).
Owner: Macko Laqueur (B) since 1988


Deze Bugatti Type 46 1930...

heeft destijds de Rally Milaan-Moskou-Leningrad gereden met een
totaal van ca. 5200 km. In 1997-2000 40.000 km rond de Wereld.

*1997-2000 40.000 km rond de Wereld


Bugatti  T40 Roadster Jean Bugatti 1930 
(#40848) OAK-334 (B), Stephan Ghys (B)
     

 
Bugatti T44 - Faux Cabriolet by D'Ieteren 1928 
(#44637) Roland D’ieteren (B)




Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur
Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur
  
Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur
 


Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur

Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur


Bugatti  T23 Brescia Modifiée 1926 (#2898) 
ZD-46-11 (NL), Tjerk Stapel (NL)
Bugatti T23 1926

Bugatti T44 Grand Sport 1929 (#44994) 
285921 (B) and I-OAA-688 (B), Stephan Ghys (B)
*re-bodied by Gamette in 1935
 8 cyl 3000 cc 1928 Liege-Rome Liege
Bugatti T44 Grand Sport 1929 (#44994) 
285921 (B) and I-OAA-688 (B), Stephan Ghys (B)
*re-bodied by Gamette in 1935
 8 cyl 3000 cc 1928 Liege-Rome Liege
Bugatti T44 Grand Sport 1929 (#44994) 
285921 (B) and I-OAA-688 (B), Stephan Ghys (B)
*re-bodied by Gamette in 1935
 8 cyl 3000 cc 1928 Liege-Rome Liege
Bugatti T44 Grand Sport 1929 (#44994) 
285921 (B) and I-OAA-688 (B), Stephan Ghys (B)
 8 cyl 3000 cc 1928 Liege-Rome Liege

  
 

Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur

Bugatti T50 Coach Profilé ‘1932’ 
by Auto Classique Touraine 2004 
(#'50157'), Roland D’ieteren (B)
1932 160 km/uur

a real toy.
  
Bugatti T52 GP Baby 1928 
(327A), Olav Glasius (NL)
* met elektromotor top 20 km/uur

 Bugatti T43 Grand Sport 1929 (43303) ^^
 PX-51-RG (NL), Bart Rosman (NL)
 ^^ Bugatti T51 Grand Prix 1933 
(51145), Michel Oprey (NL)

Bugatti T37 1927 ex-Elisabeth Junek
Minstens even bijzonder is de  Bugatti 
T37 (#CN37246) uit 1927. 
Hij was toen bestemd voor Elisabeth Junek.
T37 Sport 1927 (37246) OAR-771 (B), Guy Mahy (B)


Elisabeth Junek.

Zij was een van de allereerste vrouwelijke autocoureurs en gebruikte
de Bugatti als een soort testwagen voor de Targa Florio 1927 op Sicilië, 
ze reed er dagelijks een of meerdere 'rondjes' van 108 kilometer mee. 
De 37146 was dan ook speciaal 'uitgerust' voor hoge(re) snelheden.
Elisabeth Junek  in de Targa Florio 1928


Bugatti T37 Sport 1927 (37246) 
OAR-771 (B), Guy Mahy (B)
 Bugatti 35B R Grand Prix 1928 
('4924'-R) JEF-047 (B), Jozef Leyssens (B)


Michel Oprey
Bugatti T51 Grand Prix  1933 (#51145) 
 8 cyl 2300 cc DL-67-GD Scuderia M.O. (NL)
Bugatti T51 Grand Prix  1933 (#51145) 
 8 cyl 2300 cc DL-67-GD 
Scuderia M.O. (NL)


Michel Oprey
Bugatti T51 Grand Prix  1933 (#51145) 
 8 cyl 2300 cc DL-67-GD 
Scuderia M.O. (NL)

(video-8 snapshots)

The 2nd Historic Zandvoort Grand Prix 1987



Gentleman Racer Michel, dat jaar net 50 
geworden, reed met zijn Bugatti Type 51 Grand Prix (#51145),
(video-8 snapshots)


(The 14th European Historic Grand Prix Circuit Zolder 1988)

Op 18 september 1989 vond de 2e Editie van 
Michel Opreij was er ook weer bij... 
 met zijn Bugatti Type 51 Grand Prix uit 1932
(video-8 snapshots)

Scuderia.M.O.

#11 *Michel Oprey Bugatti Type 51 GP (#51145), 
(*Michel Oprey in zijn snelle Bugatti Grand Prix Type 51 2300 cc uit 1932
racete..graag aan de Victrace camera voorbij...)

 
Scuderia.M.O.

#11 *Michel Oprey Bugatti Type 51 GP (#51145),



 
Bugatti T54 Grand Prix  4972 cc 8cyl 
*met Compressor 1932
(#54201) Olav Glasius (NL)
 
Bugatti T54 Grand Prix  4972 cc 8cyl 
*met Compressor 1932
(#54201) Olav Glasius (NL)
*Chasisnr:  1  slechts 9 geproduceerd.
*Fabrieksracer gebouwd voor Archille Varzi
4.9 Ltr dus  300 PK Top 240 km/uur
Victrace Retro Media Presenteert..
Classic Wings & Wheels Gala 2013 
Demo 6+9 Historic GP & GT Cars


  
Bugatti T35 C Grand Prix 1929 
(#4920) 6397 AM 69 (F), 
Bart Rosman (NL)
 8cyl 1991 cc met compressor 1929
Top 200 km/uur
(#51145),

 Bugatti Type 43 Grand Sport 1929
Chassis no. 43303
Engine no. 130
Colour: Blue
Cylinders: 8; 2,262cc
Gears: 4 + reverse
Power: 120bhp (approximately)
Produced: 1927-32
Production: 160 (including Type 43A)
(Bron: Bonhams)
 

 Bugatti Type 43 Grand Sport 1929
Chassis no. 43303
Engine no. 130
Colour: Blue
Cylinders: 8; 2,262cc
Gears: 4 + reverse
Power: 120bhp (approximately)
Produced: 1927-32
Production: 160 (including Type 43A)
(Bron: Bonhams)


The Bugatti Type 43 Grand Sport 1929

 Bugatti Type 43 Grand Sport 1929
Chassis no. 43303
7th Edition 
Classic Wings & Wheels Gala  
22 Augustus 2015
Vliegbasis Gilze-Rijen


7th Edition Classic Wings & Wheels Gala
22 augustus 2015 Vliegbasis Gilze-Rijen
 
 Bugatti Type 43 Grand Sport 1929
Chassis no. 43303
Engine no. 130
Colour: Blue
Cylinders: 8; 2,262cc
Gears: 4 + reverse
Power: 120bhp (approximately)
Produced: 1927-32
Production: 160 (including Type 43A)
(Bron: Bonhams)
Ecurie Azzurro
 
 
Bugatti Veyron 2006 
BUGATTI VEYRON 1001 PK
Chasisnr : 9  Top 407 km/uur
Bugatti Type-101C Coupé by-Van-Antem
1951 8cyl. in lijn 188 pk km-stand 11.700
(CN#101504) Erwin Beerens (B)
  
Bugatti Veyron 2006 
BUGATTI VEYRON 1001 PK
Chasisnr : 9  Top 407 km/uur

Bugatti Veyron 2006 
BUGATTI VEYRON 1001 PK
Chasisnr : 9  Top 407 km/uur
VYR-011
 Bugatti T35 Grand Prix 1925 top 170 km/uur
(#4449) 35 AAA 59 (F), Luc Slijpen (NL)

Verder op de beurs...
Bugatti T49 Roadster
 

  

Ik heb alles erbij...
Bugatti T49 Roadster by Janssens

Projektje...
Bugatti T57 Atalante Chassis 1938 
(#57618)
 
Bugatti T23 Brescia ???




SO


 Bugatti Type 43 Grand Sport 1929
Chassis no. 43303
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
*Atomiun Wereldtentoonstelling 1958

Het Atomium is een monument in het Heizelpark in Brussel.
 Het is een stalen constructie die bestaat uit negen bollen met elk een diameter van 18 meter. De bollen vormen samen het kubisch ruimtelijk gecentreerde kristalstructuur van ijzer, 165 miljard maal vergroot. Het gebouw werd ontworpen door ingenieur André Waterkeyn en is sinds de restauratie bekleed met roestvrij staal. Vijf van de negen bollen zijn toegankelijk voor het publiek.Het is een stalen constructie die bestaat uit negen bollen met elk een diameter van 18 meter. De bollen vormen samen het kubisch ruimtelijk gecentreerde kristalstructuur van ijzer, 165 miljard maal vergroot. Het gebouw werd ontworpen door ingenieur André Waterkeyn en is sinds de restauratie bekleed met roestvrij staal. Vijf van de negen bollen zijn toegankelijk voor het publiek.russelse Wereldtentoonstelling in 1958, de zogenaamde Expo 58. Het stelt één elementaire cel zuiver ijzer voor dat sterk in ontwikkeling was en een belangrijke rol speelde in de optimistische kijk op ontwikkeling in de jaren vijftig.Het heeft de kubisch ruimtelijk gecentreerde structuur, zoals zuiver ijzer bij kamertemperatuur en onder atmosferische druk. Vreemd genoeg werd bij de bouw besloten dat de bollen niet van staal, maar van aluminium moesten worden gemaakt. Dit materiaal was indertijd een materiaal in opkomst. Het is niet precies bekend waarom dit besluit werd genomen, maar waarschijnlijk was de reden dat aluminium op dat ogenblik aanmerkelijk beter bestand was tegen corrosie dan staal. Het gebouw zou volgens het oorspronkelijke plan niet langer dan zes maanden blijven staan. Aan het eind van de wereldtentoonstelling werd echter besloten om het gebouw, dat inmiddels erg populair en bekend was geworden, toch maar te laten staan.

Het zit en staat er allemaal op...
Wij gaan huiswaarts💨💨💨

SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook