InterClassics Brussels 2015
Part III : Standhouders
Lights on..
We Kijken terug...
Enjoy It...
Sold ! ^
Aston Martin Vaquish S 2005
Talbot Lago T120 Baby Sport 1935
*3 ton All-in
DeLage D6 #L Competition 1946
1 of 5 Produced
Ex-ecurie Watney Spa & Le Mans 24 heures
Alfa Romeo 8C 2300 Zagato Mille Miglia
Ferrari Tipo 166 Inter Coupe
Superleggera - Touring Body
4 Times Mille Miglia
2000 cc V12 - 100 pk
ROLLS-ROYCE GHOST
40/50 HP SILVERGHOST TORPEDO 1921Saab Sport
Jan met Saab Kenner Jan- Eric Koch. Broer van Volvo Designer Rob Koch.
Saab Sonett III 1973
"Leeuwenkopje"
Jan-Eric Koch
Saab Sonett III 1973
Monte Carlo geel
de fraaie ongerestaureerde Saab V4 Monte Carlo 1967
4 cyl. 1498 cc 68 pk
(InterClassics Mecc Editie 2013)
Met niemand minder dan Oud -Coureur Jacques Cleutjens
mocht ik ook even op de Foto.
Foto: Jacques Cleutjens
Ford Capri 1980.
Altijd plezier met Bert Moritz. Keiharde en eerlijke autosport!
Zonder elkaar te raken zij aan zij een bocht induiken en elkaar laten leven.
mocht ik ook even op de Foto.
Ford Capri 1980.
Altijd plezier met Bert Moritz. Keiharde en eerlijke autosport!
Zonder elkaar te raken zij aan zij een bocht induiken en elkaar laten leven.
#19 Hudson
"Recreation"
Lagonda 2 LTR open Tourer 1930
Verderop....
Volvo Klassieker Vereniging P.R,Man Jan
met de Voorzitter Brussels Car Club
*Diorama met Automodellen op schaal Leden van de Club
RENAULT CV 4
^ Peugeot 203 1953 / Sabra (Israel) Sport Cabriolet 1967 ^
RENAULT CV 4
Simca 1000 Rallye 2
Simca 1200 S coupé
Fiat 500 D 1963 17,5 PK Top 95 km/uur
"deurtjes verkeerd"
Fiat Giardiniera
"Deurtjes ok ! "
Fiat Giardiniera
Er zijn er nog genoeg...
FIAT 1900B Granluce 1956-1958
Fiat Lombardi Grand Prix 850 special
1968-1972
RE
Amphicar
Citroen Maserati 1971
Mercedes Benz 300 CE-24 1993
Triumph TR3 "breedbek"
Ferrari Din0 GT
Lotus Super Sevens
BRG MG MG B 1975
Stoomtreintjes Check Hier !!
Bezoek Beaulieu !
Mercedes - Benz 300
Mercedes - Benz 300
Mercedes Benz 300 SL Gullwing
Jaguar XK 150 Roadster
CADILLAC Convertible DE Leuxe Series 62 1941
5700 CC V8 150 BHP
Ford GT 40 *(New Edition)
#40 Ford GT 40
^ Electric Powersteering
Aston Martin DB5 voor een "snelle" 8 Ton...
Hoeveel heb jij bij ? :)
100 Years Aston Martin
Weerzien sinds 1993 met Ex-Mirage Piloot
Collega / Cameraman Roland Mullender,
Circuit Terleamen Zolder
(Video-8 snapshot) FCN 1986 ^
Ontmoeting met de Franse Autoboeken Schrijver: Jean-Paul Delsaux
*More than 700 photos (Ferrari's GTO, Ben Pon, Jim Clark, Jack Brabham...)
Bugatti 1928
Tja... *Porsche met Historie dat dan weer wel !
Rolls Royce Silver Cloud I DHC Muliner 1959
Alfa Romeo 2600 Spider
190 SL
230 SL 1967
230 SL 1967
Mercedes Benz 300 SL Roadster
(Video Snapshot)
Porsche 356 1952
Osca Maserati Sport 1000 Barchetta 1961
De prachtige Lamborghini Miura 1966-1973
Mercedes 290B Spezial Roadster 1936
Aston Martin Le Mans MK II 1934 supercharged
Blower Bentley 1930 Straight Four
4500 cc Supercharged
Een echte !
Frazer Nash Le Mans Replica 1954
Alvis 4.3 VandenPlas Sport Tourer 1937
Talbot Lago T26C Louis Chiron GP 1951 France
Talbot Lago T26C Louis Rosier Grand Prix 1950
Talbot Lago T26C 4482cc 1950 Tricia Pilkington (GB)
(video-8 snapshots)
2nd Historic Grand Prix 1987
Circuit Zandvoortthe Talbot Lago T26C 1950.
(2015)
Autobianchi Stellina 800
"The fastest Lorries ever Made" : Ettore Bugatti
BIG & amp; BEAUTIFUL British
Recreations
The Bentley 6,5 Ltr Speed Six Blue Train
(DVC PRO CCD III Videosnapshots)
Concours D'Elegance
Paleis Het Loo 2004 Apeldoorn
The Blue Train: The real Story
Het had de kenmerken van een Hollywood-film. De glamour en de elegantie van de jaren dertig, een diner aan boord van een jacht afgemeerd in de buurt van Cannes en Woolf Barnato het vastleggen van de aandacht van zijn tafelgenoten met verhalen over zijn race exploits. Woolf was de definitie van een Bentley Boy. Hij was een luidruchtig sportman die leiding gaf aan de Surrey cricket team, reed naar honden en blijft de enige coureur met een 100% opname van drie Le Mans start, 3 Le Mans overwinningen. Als diner vorderde gast gespeculeerd of het mogelijk was voor een wegvoertuig van de erkende snelheid van de Blue Train opraken van St Raphael naar Calais.
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen! De race snel voorbij is gegaan in Bentley folklore en werd vereeuwigd in afbeelding Terence Cuneo's van de coupe-bodied Gurney Nutting Bentley duel met Le Train Bleu zoals hierboven weergegeven. Ter gelegenheid van de beroemde overwinning Barnato's meer dan 75 jaar geleden, Racing Green engineering heeft een limited edition van "Blue Train Car" recreaties, die wordt getoond voor het eerst op het Goodwood Festival of Speed in juni 2007.
^ Shelby Cobra CSX 7000
Shelby Cobra Daytona CSX 9000
Organisator Martin De Vries
Elders...op de beurs...
Jaguar E Type Roadter met fraaie Hardtop
Talbot Open Tourer
Ford 1928
BMW ISETTA
Porsches veel Porsches in kleuren en maten...
Volkswagen Cabrio Club (B)
Aston Martin DB 2/4 MK III 1958
Aston Martin DB 2/4 1956
Alfa Romeo 6C Pescara Monza 1934
Nardi
Lancia Appia Zagato GTE 1961
lancia aprilia *(By Langenthal) 1948
Maserati Mistral
Maserati Sebring
Iso Rivolta GR IR300 5.3 ltr V8 1968
Iso Rivolta
Facel Vega FVS 1956
2CV "Ribbeleend" 1956
Delahaye Chapron "factory"- bodied 235 1951
Delahaye 135 M 20 CV Chapron Grand Luxe 1938
MG TA 1936
BRG MG MGC Roadster 1968
Benz Patentwagen 1866 (replica)
(Techno Classica 2011)
Mercedes Benz 170 DA 1951
Mercedes Benz 300
Prachtige 190 SL met open dak
300SL 1957 ^
(Techno Classica 2011)
Mercedes Benz 170 DA 1951
Mercedes Benz 300
Prachtige 190 SL met open dak
300SL 1957 ^
Porsche 911 1966
Borgward Isabella Coupe
Mini Marcos MK IV 1973
MG MGA Coupe (sold)
Lotus Eclat S2 1980 *Ex-Colin Chapman
Merlyn MK VI 1964 *Ready to race.
Lotus Europa 1969
Autorai: Lotus stand 1973
(VRM archief)
Lotus Europa S2 1973
(2013)
"Bril Kever" 1952
190 SL 1952
Mercedes-Benz 190 SL / 230 SL Pagode
300 SL Gullwing
(DVC-Pro Video snapshots 2004)
Nationaal Concours D'Elegance Paleis Het Loo Apeldoorn
MERCEDES SL
"Super Leicht"
Sportwagen Legende
Bijna op de dag nauwkeurig, 60 jaar na zijn openbare première op 12 maart 1952 viert de toen vooreerst voor de racesport ontwikkelde eerste SL sportwagen van Mercedes-Benz op de TECHNO-CLASSICA een verdere première: De klassieker wereldbeurs in Essen is de openingsmanifestatie voor een reeks officiële verjaardagsvieringen voor de sportwagenlegende 300 SL. De grote Mercedes-Benz fabrieksstand in hal 1 staat onder het motto „60 jaar SL“. Net zoals verleden jaar, toen de sterstand zich voor het eerst in plaats van met meerdere thema’s slechts met één enkele hoofdgedachte bezighield, gaat het dit jaar op het Mercedes-Benz areaal eveneens slechts om één motief: de Mercedes-Benz SL – „Super Licht“.
Tatra 603 1963 2.5 LTR V8
DB 4
DB 2/4 Convertible
Bizzarini Strada GT 5300 1966
#57 Bizzarini 5300 GT 1965
(HGPZ 2013)
Alvis Roadster
Great Artwork by Artist Paul Smith from Kent (GB)
Lotus Eclat S2 1980 *Ex-Colin Chapman
Merlyn MK VI 1964 *Ready to race.
Lotus Europa 1969
Autorai: Lotus stand 1973
(VRM archief)
Lotus Europa S2 1973
(2013)
"Bril Kever" 1952
190 SL 1952
Mercedes-Benz 190 SL / 230 SL Pagode
300 SL Gullwing
(DVC-Pro Video snapshots 2004)
Nationaal Concours D'Elegance Paleis Het Loo Apeldoorn
MERCEDES SL
"Super Leicht"
Sportwagen Legende
Bijna op de dag nauwkeurig, 60 jaar na zijn openbare première op 12 maart 1952 viert de toen vooreerst voor de racesport ontwikkelde eerste SL sportwagen van Mercedes-Benz op de TECHNO-CLASSICA een verdere première: De klassieker wereldbeurs in Essen is de openingsmanifestatie voor een reeks officiële verjaardagsvieringen voor de sportwagenlegende 300 SL. De grote Mercedes-Benz fabrieksstand in hal 1 staat onder het motto „60 jaar SL“. Net zoals verleden jaar, toen de sterstand zich voor het eerst in plaats van met meerdere thema’s slechts met één enkele hoofdgedachte bezighield, gaat het dit jaar op het Mercedes-Benz areaal eveneens slechts om één motief: de Mercedes-Benz SL – „Super Licht“.
Tatra 603 1963 2.5 LTR V8
DB 4
DB 5 Vantage
DB 2/4 Convertible
Bizzarini Strada GT 5300 1966
#57 Bizzarini 5300 GT 1965
(HGPZ 2013)
Alvis Roadster
Paul Smith
Great Artwork by Artist Paul Smith from Kent (GB)
TVR Griffith 200 4,7 Ltr V8 1965
GO BACK TO PART I
Schat staat de Duvel koud ? 😎
BRUSSEL, 8 november 2015
– Het afgelopen weekend bezochten maar liefst 14.121 kopers,
liefhebbers en dagjesmensen InterClassics Brussels in Brussels Expo.
Een prachtig resultaat voor de oldtimerbeurs die dit jaar voor het eerst in Brussel plaatsvond.
Vele auto’s wisselden bovendien van eigenaar,
een belangrijke maatstaf voor het succes van de klassieke autohandel beurs.
De juiste weg...
Zowel de organisatie uit Maastricht als Brussels Expo zijn zeer tevreden met het resultaat.
Erik Panis, directeur InterClassics: ‘Ons voornaamste doel dit jaar was om een kwalitatief
hoogwaardige beurs neer te zetten, zoals we dat al 23 jaar in Maastricht doen.
Dat zoveel enthousiaste bezoekers en kopers de beurs hebben bezocht,
is een bevestiging dat wij ook in België de juiste weg zijn in geslagen.
De voorbereidingen voor volgend jaar zijn alweer in volle gang.
InterClassics Brussels 2016 vindt plaats van 18 t/m 20 november.'
SO
Met Speciale Dank VRM
Guestphotographer Jan de Bruijn
voor zijn Fotobijdragen.
*Atomiun Wereldtentoonstelling 1958