HARC DEMO-Races 1990
TT Circuit Assen
Op 23 September van dat jaar, 1990,
werden op het TT Circuit van Assen de HARC Demo-races
verreden voor de Licentie- /niet-licentiehouders.
Het weer :
Er viel 1,6 mm neerslag verspreid over 0,8 uur.
Het was een zwaar bewolkte dag.
werden op het TT Circuit van Assen de HARC Demo-races
verreden voor de Licentie- /niet-licentiehouders.
Het weer :
Zwakke wind uit het zuid-zuid-westen.
De hardste windstoot had een snelheid van 10,8 m/s.
De gemiddelde temperatuur was 11,8 °C en
een gevoelstemperatuur van10,6 °C.
De minimum temperatuur was 9 °C en
de maximum temperatuur 16,9 °C.
De zon scheen 2,7 uur. Er viel 1,6 mm neerslag verspreid over 0,8 uur.
Het was een zwaar bewolkte dag.
Uiteraard was Victrace er ook weer bij en
maakte wat op video-opnamen.
maakte wat op video-opnamen.
En daaruit is een selektie van S-VHS CCD II Videosnapshots
*Note:
Because it is a long report,
and they have to scroll too much,
I break it down into 2 parts ...
I'll still hope you will enjoy it
and they have to scroll too much,
I break it down into 2 parts ...
I'll still hope you will enjoy it
Dick van Amsterdam
🎯# 15 Dick van Amsterdam
in zijn Lister Knobly 3800 cc 🇬🇧 uit 1958
Ford Cortina GT / Ford Lotus Cortina
(1990)
#23 Ferrari 250 GTE 1962
(1990)
+Blafhoed G.Beni. 😉
(1991)
(1982)
van Nimwegen
(1990)
(1990)
1982 /1990/ 1990🎯 Aston Martin DB2/4 Saloon (1955) 🇬🇧
DB2/4 saloon
(1953 - 1955)
Introduced to the public at the London Motor Show in 1953, the DB2/4 offered a true first in the motoring world - since then much imitated. It's Aston Martin that we have to thank for bringing the world the 'sporting hatchback' although, unfortunately they failed to patent this innovation. This innovation came about as the DB2/4 was a four seater (really a 2+2) unlike the pure two seat DB2, and rear access was required for the occupants luggage. With the rear seats folded down, the DB2/4 had a colossal luggage capacity. The rear screen was significantly larger than on the DB2 which aids easy identification.
(1953 - 1955)
Introduced to the public at the London Motor Show in 1953, the DB2/4 offered a true first in the motoring world - since then much imitated. It's Aston Martin that we have to thank for bringing the world the 'sporting hatchback' although, unfortunately they failed to patent this innovation. This innovation came about as the DB2/4 was a four seater (really a 2+2) unlike the pure two seat DB2, and rear access was required for the occupants luggage. With the rear seats folded down, the DB2/4 had a colossal luggage capacity. The rear screen was significantly larger than on the DB2 which aids easy identification.
( Info: via Aston Martins com)
LICENTIERIJDERS
#21 Bob Hahn: Porsche 356 B 1959
#61 TVR Grantura MkI (1958-1967)
#61 TVR Grantura MkI (1958-1967)
#16 Ton Fick Volvo PV544 1800 cc 1965
Lotus Elan : Cor van K.
#18 Ben Konst - Austin Healey MK I 1958
#10 Martin Bijleveld Ford Anglia 1200 cc 1961
# Gerard van 't Hoog : Manic Renault Formule Junior Monoplace
#12 Mini Cooper
#17 Bert v.d Born: Ford Cortina GT 1964
#18 Ben Konst : Austin Healey MK I 1958
#12 Mini Cooper
#10 Martin Bijleveld Ford Anglia 1200 cc 1961
#2 Henk Izaks in zijn Fiat Abarth 1000 TC 1965.
#10 Martin Bijleveld Ford Anglia 1200 cc 1961
#19 Bas jan Luijendijk :
Ford Lotus Cortina 1598 cc 1964
#22 Anton Gelissen: MG MGB
#17 Bert v.d Born: Ford Cortina GT 1964
C.Louwen
🎯 AC ACE 1953 -1963 RHD 🇬🇧
VRM S-VHS ccd II videosnapshots/
Tekst & algehele bewerking:
Motoring George Spauwen
TAPENR: S020 60.00 min
Copyrights MGS'019
SO