UPDATED : 26.06.2023
11e editie Nationaal Concours d’élégance Paleis 2010
Het Loo - Apeldoorn
Een stukje Historie
Een Concours d’Elégance, Frans voor een wedstrijd om elegantie,
stamt uit de 17e eeuwse Franse aristocratie,die met door paarden getrokken koetsen doorde Parijse parken paradeerde in de zomer.De koetsen werden langzamerhand paardloos enzo werden de samenkomsten meer dan alleen paraderenmaar een competitie, oftewel concours,tussen auto-eigenaren wie de mooiste had.Hiervoor werd ook toen al een jury samengesteld.Vandaag de dag is een Concours d’Elégance een wedstrijd tussenklassieke auto’s die gejureerd worden op verschillende vlakken.Restauratie, originaliteit, is de auto compleet of is hij in uniekegepreserveerde staat zonder restauratie.Het jureren wordt gedaan door kenners uit het vakgebied zoalsauto-ontwerpers, journalisten, veilingmeesters en verzamelaars.
(BRON: CLASSIC EVENTS)
Erik Moser 👨 trok wat fraaie platen...
Kijkt u gezellig mee / terug, om nog even na te genieten
of om nu eens te zien wat u allemaal gemist heeft.
Ok daar gaan we ...
\
Jaguar MK2 6 cyl 1961
(1991)
Jaguar XJ6 4.2 1970
Jaguar in "Art"
JAGUAR XKR
JAGUAR XKR review
Bizzarini 5300 GT Strada
1964–1968 133 built
Engined by 5,4 Ltr chevrolet 327 V8
sold
(2011)
(2018)
(2019)
(2014)
(2018)
Alfa Romeo 1900 C52 Sport Spider 1952
Alfa Romeo 1900 C52 Sport Spider 1952
Alfa Romeo GT 1300 JUNIOR 1968
( 1982 )
Aston Martin DB2/4 1954
Aston Martin DB 5 1965 Convertible
(2022)
Citroën SM ( Maserati engined) Opera by Chapron 1971
Maserati A6G-2000 1956
By Allemano
(2015)
Maserati A6G-2000 1956
By Allemano
otto vu
Fiat 8V Supersonic 1953-1954
* only 8 supersonics ar build
The international competition was won
by a Fiat 8V Supersonic 1953
Suzuki 500 de Luxe 1970
Veritas/BMW 2000 RS Roadster 1946
(2000)
(2022)
Brutus: Packard Bentley:
12 Cylinder 750 HP 47.000 CC
(2013)
^ Lamborghini Countach 1987
(1989)
Veel Belangstelling toen voor deze toen (1989) allernieuwste
Lamborghini Countach 25th edition.
(1987)
The Lamborghini Countach QV 1987
*This short videoclip is made for the new owner in the UK !
The Lamborghini Countach QV 1987
*This short videoclip is made for the new owner in the UK !
(1989)
Veel Belangstelling toen voor deze toen (1989) allernieuwste
Lamborghini Countach 25th edition.
Lexus IFA
(2015)
Volkswagen kever Cabriolet 1952
Morris eight 1953
Morgan AeroMax roadster 2009
In 2005, Morgan presented the AeroMax based on the Aero 8 Roadster at the Geneva Motor Show for the first time
Already before the start of production, these 100 limited Morgans were sold. Just 10 of these cars from the Touring Coupé were delivered to Germany. The AeroMax impresses with its stunning coachwork design such as the triangular rear window that can be opened. The 4.8-liter BMW V8 with 367 HP provided the elasticity that is traditionally unique to Morgan and very powerful.
(2012)
De Morgan Aeromax GT 2009
(2012)
De Morgan Aeromax GT 2009
Bucciali TAV8-32 "Fleche d'Or"
Citroen 15-six traction avant -roadster 1951
Volvo PV 444 1950
Volvo PV544 C Sport 1962
PV210 Duett
(2015)
Facel Vega
HK500 1961
(2001)
(2016)
Facel Vega was een luxe Frans automerk met Parijs als thuisbasis.
FACEL (Forges et Ateliers de Construction d'Eure et de Loire),
in 1938 opgericht door Jean Daninos, was een staalperserij die koetswerken leverde aan automerken als Delahaye, Panhard en Simca.
In 1953 werd besloten auto's te gaan bouwen waarmee in 1954 werd begonnen.
Na 1178 grote en een 1500 kleine auto's te hebben geproduceerd ging Facel in 1964 failliet.
FACEL VEGA HK 500 1960
Supermooie Facel Vega HK500 1960
De trotse Eigenaar: Willem Gast
Lancia Flavia zagato
MG MGB GT 1973 * British Racing Green
Iso Grifo 1968 by Bertone
(2004)
BENTLY * Bentley Speed Six Nutting Coupe "Recreation" 1951 MK VI 1951
A" Bentley Blue Train " = NOWAY
(2017)
* Bentley Speed Six Nutting Coupe "Recreation" 1951
*This is not the Blue Train.
BENTLEY "Blue train":
Prachtige BENTLEY blue train "special"
Volledig nieuw opgebouwd met de nieuwste technieken ....
zonder het authentieke te wijzigen.
Zeer hoge kwaliteit standaard , zeer unieke wagen met een zeer grote en rijke historie
>>> met een knipoog naar Woolf Barnato .
"Een race tegen een blauwe stoomtrein van Cannes naar Londen
als weddenschap voor 100 pond...anno 1930"
^ The Speed Six : The real Blue Train.
The Blue Train: The Story
Het had de kenmerken van een Hollywood-film.
De glamour en de elegantie van de jaren dertig, een diner aan boord van een jacht afgemeerd in de buurt van Cannes en Woolf Barnato het vastleggen van de aandacht van zijn tafelgenoten met verhalen over zijn race exploits.
Woolf was de definitie van een Bentley Boy.
Hij was een luidruchtig sportman die leiding gaf aan de Surrey cricket team, reed naar honden en blijft de enige coureur met een 100% opname van drie Le Mans start, 3 Le Mans overwinningen. Als diner vorderde gast gespeculeerd of het mogelijk was voor een wegvoertuig van de erkende snelheid
van de Blue Train opraken van St Raphael naar Calais.
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen!
Genoot van de mogelijkheid om de kracht, snelheid en de betrouwbaarheid van zijn geliefde Bentley auto's te tonen, Barnato meteen ingezet 200 pond dat hij niet kon alleen aankomen in Calais voor de trein, maar hij zou in zijn Londense club voordat de trein getrokken in de Franse haven . om 05:45 de volgende dag, zoals Le Train Bleu getrokken uit de buurt van het centraal station in Cannes, Barnato, vergezeld van zijn opluchting-driver amateurgolfer Dale Bourne, op weg in de Bentley Speed Six. Barnato wist dat de trein had om te stoppen in Marseille, zou die hem een voorsprong. Hij heeft ook bedraad vooruit en zorgde ervoor dat brandstof niet meer te zijn klaar en-route, zijn doel voor het uitvoeren van snelle en efficiënte Le Mans-stijl tankstops. Sommige 570 mijl later om 10.30 uur de Bentley bereikt Calais en aan boord van een klein pakketje stoomboot. Aangekomen in Dover, Barnato en Bourne verrekend op de uiteindelijke 80-mijl dashboard naar Londen. Na een rit bijna 700 mijl, het was 15:20 toen Barnato parkeerde de stof bedekt Speed Six buiten de Conservatieve Club in Londen St James ', maar vier minuten voor Le Train Bleu aangekomen op het station van Calais. De weddenschap werd gewonnen!
De race snel voorbij is gegaan in Bentley folklore en werd vereeuwigd in afbeelding Terence Cuneo's van de coupe-bodied Gurney Nutting Bentley duel met Le Train Bleu zoals hierboven weergegeven.
Ter gelegenheid van de beroemde overwinning Barnato's meer dan
75 jaar geleden, Racing Green engineering heeft een limited edition
van "Blue Train Car" recreaties, die wordt getoond voor het eerst op
het Goodwood Festival of Speed in juni 2007.
RECREATION
With its sporting silhouette, enhanced by the use of the straight 8
cylinder B series 5875cc engine and the robust Bentley MKVI chassis,
this high performance car gives effortless continental
travel for today's driver. 💪👀
Volvo PV 544 Sport B18 1960
Ik denk een Talbot T26 Grand Sport 1950 ! 😏😎
(2000)
(DVC PRO CCD III SHOOTING 3rd Camera) ....
VICTRACE RETROMEDIA was er diverse Edities van de partij...
geproduceerd en op video/dvd uitgebracht.
Motoring George Spauwen.
voor zijn fotobijdragen
SO
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
MG MGB MK III RTS ( (Sa France) 1973