Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

maandag 19 november 2012

InterClassics -TopMobiel 2013: Persbericht

Persbericht:
InterClassics - TopMobiel
2013

Victrace  was er in 2011 en 2012 bij heeft
 ook in 2013 een Extended Report gepubliceerd.


 Op 11,12 en 13 januari  2013 vond de 
20th Anniverserary Edition van

InterClassics-TopMobiel

plaats met het thema's :

- 100 Jaar Aston Martin 



 - Bugatti Grand Prix Cars...








In 1913 als ‘Bamford & Martin Ltd’ opgericht door 
Robert Bamford en Lionel Martin, 
is Aston Martin uitgegroeid tot een icoon 


 
(Brooklands 1922)


Dit is toch "Aston Machtig" Prachtig...
Derrick Edwards (GB)  & Judy Hogg (GB) 
= Morntane Engineering.
(Foto Victrace: Historische Zandvoort Trophy 1982)

in de autowereld dat synoniem staat voor luxe en elegantie. 
Tot begin jaren 50 leidde het Britse merk een sluimerend bestaan, 
maar nam in 1928 bijvoorbeeld wel voor de eerste keer deel aan 
de 24 uren van Le Mans. 
Vele races zouden later volgen, 
vooral toen het bedrijf werd overgenomen door David Brown 




(Foto: 2012)
Aston-Martin Lagonda.
en later werd samengevoegd met Lagonda. 

Latest News:


Hier alvast een VICTRACE RETRO MEDIA
 "S-VHS Teaser-Snapshotje " uit 2000

 van het unieke experimentele model van Aston Martin uit 1939, 
dat vlak na de oorlog indirect de noodlijdende fabriek
 van de ondergang redde, komt speciaal vanuit Engeland over voor Interclassics & TopMobiel. 

Deze ‘Atom’ is een van de belangrijkste auto’s uit 
de Aston Martin-historie 
en is zelden in het openbaar te zien.

Astonishing ?  

Bezoek dan het komend weekend IC-Topmobiel in het MECC te Maastricht 
voor o.m. 100 Jaar Aston Martin historie !

 
Met de DB1 en DB2 werd de basis gelegd voor 
een nieuwe generatie sportwagens. 


"Astonishing"
 
Namelijk Aston Martin DB3 Works Team Car
bouwjaar 1952 top 254 km/uur.
(Foto Victrace: IC-Topmobiel 2012)
- De beroemde  Ex-Jim Clark  
Aston Martin DB4 GT Zagato uit 1961-
(Videosnapshot Victrace: Het Loo 2000)

 

(Foto: Essen Motorshow 1988)

Aston Martin kreeg vooral veel bekendheid door de belangrijke bijrol 
die de DB5 in de James Bond films speelde.

(1964)

In samenwerking met o.a. de Aston Martin Owners Club Holland 
wordt op TopMobiel de geschiedenis van Aston Martin 
aan de hand van een 30-tal exclusieve modellen gepresenteerd. 
Een absoluut hoogtepunt van InterClassics & TopMobiel 2013 !


(Foto: 2012)

‎#90 Alan Hudd/David Croft 
 Aston Martin DB4 1961 
(Foto : 2012)

Showpaviljoen:
 Bugatti Grand Prix Cars


Bugatti was eind jaren ’20, begin jaren ’30 het 
meest toonaangevende raceteam. 
De successen waren ongekend groot met 
duizenden overwinningen. 



(Foto  2012)



"Scuderia MO"

#33 Michel Oprey in zijn snelle 
Bugatti Grand Prix Type 51 2300 cc uit 1932
Top 220 km/uur
tijdens de Historic Grand Priz Zandvoort 2012






#37 Marcel Sontrop in zijn Bugatti Type 37 
(Foto: 2012)

In deze vroege racejaren heerste Bugatti. 
Vooral de Bugatti Type 35 was een groot succes. 
Deze auto is waarschijnlijk de meest succesvolle racewagen ooit. 
Het type behaalde meer dan 2.000 overwinningen 
in de periode tussen 1924 en 1931. 

De Bugatti Type 35 zal uiteraard niet ontbreken 
in een uniek showpaviljoen
 waar alleen maar Bugatti Grand Prix  klassiekers
 tentoongesteld zullen worden.

(Bron: IC-Topmobiel)
COPYRIGHTS MGS'012

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook

vrijdag 9 november 2012

An impressive Schloss Bensberg Concours d’Elegance 2012

An impressive Schloss Bensberg 
Concours d’Elegance 2012
By Special Victrace Retro Media Guest-Reporter :
Jos Jurriëns 
(FIVA- Steward 2012)
    

This FIVA–event is held for the 4th time on the beautiful castle 
of Schloss Bensberg in the near of Köln (20km). 
On top of this hill on the courtyard, were the Concours is held, 
you can see the 2 towers of the cathedral of Köln.
 
On saturday the 8th of September there is a great historic car rally 
with 100 classic car of all kind: Bugatti T35, Alvis Silver Eagle SH, 
Porches, Jaguars of all kind and also some Volkswagen T1, 
Karmann-Ghia and Beetles and lots more.




Jury:

As a FIVA Steward, I was already working on Friday afternoon
 and early saturday all day, checking FIVA IC’s.  
On sunday I met the other Members of the Jury. 
This fine selected, of all section of the Car-industry, Member of the Jury were:
 Franz-Josef Paefgen (Chairman of Jury and CEO fo Bentley Motors and Bugatti
 Automobiles S.A.S.) , Fabrizio Guigiaro ( Italdesign Guigiaro and VW
 Development dept.), Jacky Ickx (ex-Formula I Driver and Dakar rally),
 Christian Philippsen (Expert in classic cars and Events), 
Wim Oude-Weernink (Respected Car-Journalist from Holland), 
Andrea Zagato (Leader of Zagato Family-Company), 
Stefan Sielaff (Leader of VW Design-Centre Potsdam).

All the cars were selected by Mr Jürgen Lewandowski.
He deserves all the credits of the selected Concours Automobiles. 
Dispite lots of the entered cars (40) did not have a FIVA IC, 
they were worth it to have one: all very exclusive and a good selection.



Judging:

The judging was hard. Some real discussions were made to get to the results. 
There were 8 Sections where the cars were entered and 10 Special Categories.

  Here are some results: 

1. Driver of luxus : 
Mercedes 680 S  (1928)

     
2. Pioniers of Sportiness:

 Alfa Romeo 8C 2600 Monza  (1933)


3. Legend of Small Cars:

 Toyota Sport 800 (1965)



4. Kings of Comforts:
 Mercedes Benz 300 Sc Roadster (1957)

5. Aesthetes of Speed: 

Alfa Romeo Guilietta Sprint Zagato (1960)




6. Italian Elegance: 

Lamborghini 400 GT 2+2 (1967)




7. Rarities of Small Series: 
Bentley Mk VI Cresta Pininfarina  (1948)



8. Legends of Long Distance:
Ferrari Dino 166 P/206P (1965)
                                                           


The Special Categories were:



Special Price of the Jury:

 Ferrari Dino 166 P/206P (1965)



Special Price of the Public:

 Mercedes Benz 300 Sc Roadster (1957)



Open Pre-war Models:

 Opel Admiral Cabriolet  (1938)




Closed Pre-war Models: 
Swallow S.S.1 Four Light Saloon (1935)


(1987)
De Jaguar SS1 Tourer 2663 cc 
coach cabriolet uit 1934
(2015)
Jaguar SSII Coupe uit 1934



Open Post-war Models:
 Bentley S1 DHC H.J. Mulliner (1958)

Closed Post-war Models:
Citroen DS 19 Le Dandy (1962)

Best Restored State:
Jaguar E-Type “Lindner”
 Lightweight Low Drag (1963-1964)

(Photo: Wikipedia)
Best Unrestored State:
 Talbot Lago T26 Grand Sport (1948)


This Event could easily be named in the ranch of other big 
Concours of the world, like:Villa d’Este (Italy) and Pebble Beach (USA).
The Organization is doing a lot of effort do make this Event to the Top.
It is what you could call: The High Society of the Classic Cars. 

Even the Concours-magazine is joy to read with all the information
about the displayed cars. The ambiance of Schloss Bensberg together with 
its first class catering (the hotel has a 2 and 3* Michelin restaurant) 
makes its very delight to be there.


Extra displays were there. In the garden there were Porsches race-cars
 of the 60’s, like the Porsche 908 Langhecke-Coupe (1968). 
It won the 1000 Km of that year run of the Nürnburgring, with 350 Ps on 650 kg.
   Also the Porsche 917 KH (1970)  which won the 24-hr of Le Mans in 1970
 with a Topspeed of amazing 360 km/hr.

 On Saturday there were some legendary Rallycars like 
the Ford Escort Mk 2 of Björn Waldegaard and Ari Vatanen 



(Techno Classica Essen 2012)
Audi Quattro S1 "Pikes Peak" 1987
 5 Cyl Turbo motor 2110 cc 588 Pk Top 180 Km/u


de Audi Sport quattro S1 Pikes Peak – de auto, die met zijn 598 pk Walter Röhrl 
zo sterk bezielde, dat hij in 1987 – dus 25 jaar geleden – niet alleen 
de legendarische bergrace met zeven seconden voorsprong won, 
maar ook de eerste coureur was, die in de als „race to the clouds“ bekende 
race de 4.301 meter hoge berg in een tijd van minder dan 11 minuten beklom.


 
and the Audi Sport S1 (1985) of Walter Röhrl. 
All these cars made Rally history.








On the programme Saturday evening , the Organization had 
a very well organized podium with 5 famous Porsche Drivers 
of the 60’s and 70’s. They told  stories about competitors,
 pricemoney and their life as drivers. Al lot has changed since then.


This Classic Event belongs , with all the credits, in the FIVA calendar. 
Together with it’s Sponsors, Volkswagen AG and Althoff Hotel & 
Gourmet Collection , this Event is Top of it’s range. 
The place to be for the real classic car passioned man.

With regards,

Jos Jurriëns 
(FIVA- Steward 2012)
Photo's: Schloss Bensberg Classics
       & Victrace Retro Media Archief



SO

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ


Tekst & Fotobewerking:
Motoring George Spauwen


SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook