Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

maandag 5 augustus 2013

The 23 rd Classic Grand Prix Barneveld 2013: Barneville City Racing

The 23rd Classic Grand Prix Barneveld 2013






Dankzij de samenwerking met de Stichting Historische Motorsport Evenement 
(HME) kwamen de rijders van de HMV (Historische Motorsport Vereniging)
met hun historisch en klassieke racemotoren naar het circuit "De Harselaar"
om een impressie te geven van de wegraces van weleer
 Op zaterdag 27 juli werd voor de 23e keer het klassieke motorevenement 




The Classic Grand Prix  op industrieterrein 
de Harselaar in Barneveld gehouden. 

Ook dit jaar komen kwamen alle soloklassen 

(*50cc t/m de 500cc) en de zijspancombinaties aan de start. 
De wegracemotoren moeten gebouwd zijn voor 1975.
Daarnaast waren de motoren te bewonderen in het rennerskwartier.


Na een aantal dagen Buienradar "TV" gekeken te hebben,
 het viel dus wel  maar vooralsnog  niet mee, 
is er toch maar besloten zaterdagmorgen vroeg op pad 
ri. De Harselaar te  "Barneville", te sturen.

Welnu Victrace Retro Media was na jaren even weer 
van de partij en maakte een "stormachtig"  
*Report met zowel de "Storm" Sidecars training, de Races 125 cc, 
500 cc, de Pre-50  en het Jan Kostwinder-Demoteam racemotoren
en tenslotte , de kers op de taart , the last race Sidecars.

Een report met een ruime selektie uit
 geschoten Foto's, Videosnapshots, alswel Videoclips...


So I Hope You 'll Enjoy It !

In het Het Rennerskwartier...
 
#49 Matchless 500cc 1953 /#27 NorStar 500 cc

#70 Moto Morini 50 cc 1960

#3 Phil Biggadyke/Healey Capewel (GB) 
Triumph T140 1972
 
#21 Harley Davidson Ironhead Sporster 1972
 
#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel Velocette 1938
Ojee... Ik voel een druppel.

"Dreigende wolken boven het Circuit"
#3 Phil Biggadyke/Healey Capewel (GB) 
Triumph T140 1972

#67 Ben Fietje/Jarno Fietje 
Vincent Comet HRD 500 cc 1948
 
#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel Velocette 560 cc single 1938

#36 Anja Braas/Diana Bouman 
Triumph 1972

The Classic Side Cars Training :






#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel
 Velocette 560 cc single 1938



#1 Team de Haas uit Assen met een BMW 1972
 
Nog voor de wolkbreuk ! 

Tja...




#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971



Owee...

"Barneville" City Racing 2013 = > 
Volle bak in de "bushalte"...
  
^^ Onderwater Truckrestauratie / Kobus "Stormchaser" ^^

In het Het Rennerskwartier...

Schoon Blokske...

Schuilen bij het Moto Morini Gezelschap..
 
Bob v.d.Zijden , Engineering geeft college..
 
 
Alles toch effe checken na de storm...
 
#30 Team Zwarts  (GB) AJS  1951
 
#17  (GB) BSUMPH =BSA Triumph engined sidecar

" Bij Storm Afstappen  dus..."

#97 Velocette Single

"Met Velocette Veel meer Pret!"


 
Een compleet Velocette "vader & zoon" Racing Team !
 

#75 Velocette Viper 350 cc 1959

#22 Vincent Comet 500 cc (D) 1953


Ik hoor net in mijn oortje dat we weer gaan racen...
dat wil zeggen de baan droogrijden...



#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor

 Triumph Trident 750 cc 1971

#51  Weslake1000 cc V-twin 1972

Uit het "Engelenland "=>
The little Sandbank in front of our Country in the North Sea... 
#3 Phil Biggadyke/Healey Capewel  Triumph T140 1972

#36 Anja Braas/Diana Bouman 
Triumph 1972

The Classic Side Cars Training 2:

*(De baan Droogrijden dus...)



 
#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel
 Velocette 560 cc single 1938
 
#4 Chris Nickels/ Debbie Salter (GB)
Triumph 6T 1965



 
#17  (GB) BSUMPH = BSA Triumph engined sidecar

 ^#67 Ben Fietje/Jarno Fietje 
Vincent Comet HRD 1948




#10 Team Leeflang 
BSA 1969

Gezellig...
 
onder Moeder's paraplu.
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor Triumph Trident 750 cc 1971
 

#1 Team de Haas uit Assen met een BMW 1972

#53  Hoppezak/ van Dongen  BRG Triumph  1968
 
 ^#67 Ben Fietje/Jarno Fietje  /#11 Jan Braas/Hans Bergmans ^  
Vincent Comet HRD 1948/ BMW 700 LS 1961
 
^^#51 Bouman-Klinker  Weslake V-twin 1972 

 
#38 Team Kuipers met een BMW 1964 ^^
Het is best druk.... aan de start ca 40 Zijspan-Equipes..
And off they goooo...
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
 Triumph Trident 750 cc 1971



Team "Johnboy" ging ervoor...


 
^^ #11 Team Medama BSA 1969
#11 Jan Braas/Hans Bergmans   BMW 700 LS 1961 ^^
 
#53  Hoppezak/ van Dongen  BRG Triumph  1968
 
#1 Team de Haas uit Assen met een BMW 1972
 
 ^^#84 De waal - Van Nieuwenhuizen  BMW R50 1957

#51 Bouman-Klinker  Weslake V-twin 1972 ^^

#6  van de Berg / Olofs BMW 1971

#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971


 

#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
 Triumph Trident 750 cc 1971
 



#67 Ben Fietje/Jarno Fietje 
Vincent Comet HRD 500 cc 1948

#51 Bouman-Klinker  Weslake V-twin 1972 

#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor
 Triumph Trident 750 cc 1971

Kiek ze goan...

 ^ 33 Geert Knevelman / Willem Dis
 BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972

#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971
 
Yesssss...
 
^^ #3 Phil Biggadyke/Healey Capewel (GB) 
Triumph T140 1972 
#51 Bouman-Klinker  Weslake V-twin 1972  ^^

 
#36 Anja Braas/Diana Bouman Triumph 1972 ^^
 
#88 Team Slot/Sok BMW 1971 ^^
 
#13 Hendrik Jonker/Clara Spoorenberg Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
  
^ 11 Jan Braas / Hans Bergsmans BMW 700 ls 700 cc 1963

#31 Team Schouw  EMS BMW 1971
 
^^ #4 Nickels-Salter (GB) Triumph 6t 1965
#84 De waal - Van Nieuwenhuizen  BMW R50 1957 ^^



The Classic Race 125 cc:


#3 Henk Endeveld Moto Morini 1960

Opstellen in de "Pitsstraat"...
 
Moto Morini's & Ducati's zijn favoriet !
Italian Style...
 
#23 Armin Gering Moto Morini Corsaro 125 cc 1964

Armin Gering HMV Champion 2007-2008




VICTRACE RETRO MEDIA 2009

 
Opperste concentratie...

 
Tja..drinken en wachten. ...Smile you are on candid camera !

 
tot dat de baan  olie-vrij wordt gegeven...


 
#23 Armin Gering Moto Morini Corsaro 125 cc 1964
 
^^#6 Nico Gilling Bultaco 1960
#3 Henk Endeveld Moto Morini 1960 ^^
 
#58 & #7  Ducati 125 cc 1958 &1962
#22 Hans Veldwijk  Ducati 125 cc 1960 / MZ  1964
 
^^#23 Armin Gering Moto Morini Corsaro 125 cc 1964
 
#58 Karel Voogt  Ducati 125 cc 1958 ^^
 
#22 Hans Veldwijk  Ducati 125 cc 1960
 
#23 Armin Gering Moto Morini Corsaro 125 cc 1964
  
 ^^ #47 Bep Willemse Moto Morini
#46 Hans Staub Aermacchi 1965 ^^
 
 ^^48 Peter de Jong MV Agusta 1965

#33  Lenie Mellisant 
Moto Guzzi Srornello 1961

De Prijsuitreiking
(Bron: HME)

De Gehele Familie Morren...



wachtte ook op de bus ...

De onderdelen markt...


 
The Triumph Thruxton  Special HERO Edition ^
 
  



The Triumph Scrambler




"Vict.... " dat zeg ik...




 
^^Harley Davidson Police  versus "race"- Solex 1968 ^^


 


de Barnevelds Jeugd

The Classic Race 500 cc:

 
#80 G.Enkevoort Matchless 1953 / # 7 Klaas Loozen BSA 1960
 
#81 G.Sauer  Norton Manx 1957 / # 60 L.veenman  Norton Manx 1956 
 
 # 7 Klaas Loozen  BSA 1960 ^^
 


 
 
^^# 60 L.veenman Norton Manx 1956 
 






 
 


 



#1 Piet Mager  Velocette Venom 500cc 1958


 
 

 # 60 L.veenman Norton Manx 1956 




 
 
 




Race: 500 cc

#1 Piet Mager  Velocette Venom 500 cc 1958
Winner 500 cc Barneveld 2013




 



The Classic Race Pre-50:

 



 



 

 


 

 

 
Grote kelk...dubbele pijpen...Gauw Thuis ! ^^
 
met grote  Toeters & Bellen dus....



de Pre-50 race

 




 
^ Ik ben even Boodschappen halen...
 


The Classic Race 50
Het  Kostwinder DEMO-TEAM:




 
Marcel Ankone - Suzuki





#28 Marcel Ankone - Suzuki TR 500

#775 Joop van de Have Honda 500cc  4 cyl ca.1970 



#2  Marten Morren  met potje  Seeley 500cc




 
^^37 Suzuki 500/ #41 Sven Bennin (D) Yamaha TZ 350 cc ^^

#76 Jan Kostwinder *NSU Sportmaxen 250 cc
*Ex-Mike Hailwood

#775 J.van de Have Honda 500cc  4 cyl ca.1970 



#2  Marten Morren  met potje  Seeley 500cc
 
^ #547 Yamaha 500cc

#775 Joop van de Have Honda 500cc  4 cyl ca.1970 



#59 Leo Kruymer -Yamaha TZ 750
#28 Marcel Ankone - Suzuki Tr 500

Het  Kostwinder DEMO-TEAM

 
#547 Ton van Kruinigen -Yamaha 500 cc
 
^^#41 Yamaha TZ 350 cc / #2  Marten Morren  Seeley 500cc  ^^
 
^^#7  Mike Florin (D) Yamaja TZ 350 G 
 #18 Hans Scheuffens (D) Konig 680  4 cyl. tweetakt ^^

#35 Wim Kamphuis -YamSel 350 cc

 #41 Sven Bennin (D) Yamaha TZ 350 cc ^^


What Next ??
 
"Eh.. ik hoor net in mijn oortje door dat we weer gaan Racen!"
Let wel weer "Zijkar-racen" wel te verstaan...

SLOT-RACE:

The Classic Side Cars race 1:

1971 Zandvoort Jos Modder & Jan Strijbis
(foto: KNMV)

  
Zijspan-Coureur: Jos Modder & Bakkenist:Piet Woudstra
(Anno 2000)
Triumph Trident 750 cc 1971
Op naar de Start...
(Victrace DVC-Pro CCD III Videosnapshots)
"De Harselaar" Barneveld 22 juli 2000

- Great British -Circuit Park Zandvoort 2013 -

62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971



#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel
 Velocette 560 cc single 1938


 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971





Last Race Sidecars



 ^ 33 Geert Knevelman / Willem Dis
 BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
 ^ 33 Geert Knevelman / Willem Dis
 BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972
 
#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel Velocette 560 cc single 1938
 
#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel Velocette 560 cc single 1938
 
Kiek ze  weer goan...
#13 Hendrik Jonker/Clara Spoorenberg
 Moto Guzzi kneeler 860 cc 1972
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971


#1 Team de Haas uit Assen met een BMW 1972
  
# 33 Geert Knevelman / Willem Dis ^
 BMW-BLUM-MRE 750 cc 1972

#49 John Nienhuis/Jan van den IJssel 
Velocette 560 cc single 1938
 13 Hendrik Jonker/Clara Spoorenberg Ducati 1972


Frank neemt afscheid van de Motorsport...
 
#62 Frank Schoonderbeek /Marja van der Bor 
Triumph Trident 750 cc 1971
 
#62 Frank Schoonderbeek/Marja van der Bor  
Triumph Trident 750 cc 1971


De paarden ruiken de stal...
 
Triumphs allover...


Frank:
Frank Schoonderbeek  gaat meer tijd 

vrijmaken voor zijn Vrouw en Kinderen en nam

afscheid van de Historische Motorsport....

De inmiddels beroemde Triumph Trident 750 cc 1971 
met historie en die al jaren veel op
 internationale circuits furore heeft gemaakt !
 
Triumph Trident 750 cc 1971
Triumph Trident 750 cc 1971




Het zit en staat er allemaal op...
Wij gaan huiswaarts💨💨💨



Foto- & Video Snapshots,Videolips, 
VICTRACE RETRO MEDIA
Tekst bewerking:
 Motoring George Spauwen.

SO 
 


STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ


Ik rij zelf ook al jaren TRIUMPH !

Waarom ? Daarom !
Motoring George Spauwen


Facebook

dinsdag 23 juli 2013

Classic Wings & Wheels Gala 2013 Vliegbasis Gilze-Rijen : Persbericht

Persbericht
Classic Wings & Wheels Gala  
Vliegveld Gilze Rijen
2013 

Little Dutch Goodwood:

De zesde editie van het Classic Wings & Wheels Gala wordt gehouden op
 17 augustus 2013. Tijdens dit evenement op vliegbasis Gilze-Rijen worden
 demonstraties gehouden met historische auto's en vliegtuigen. 


Die unieke combinatie maakt dat het Classic Wings & Wheels Gala 
door liefhebbers is gedoopt tot ‘Little Dutch Goodwood', 
naar het Engelse landgoed Goodwood waar jaarlijks 
de grootste classic events ter wereld plaatsvinden.
De landingsbaan van de vliegbasis doet tijdens 
het Classic Wings & Wheels Gala dienst als circuit. 
Er is een Circuit uitgezet waar o.a historische Formule
 1-wagens over heen zullen rijden. 

Op de grond zijn er speciale automobiel demonstraties. 
Verschillende clubs, zoals onder meer de historische
 Ferrari-, Jaguar- en Alvis Owners Club & Austin Healey
 Owners Club Nederland zullen acte de présence geven. 
Maar ook kunt u genieten van historische
 Formule 1 auto's(1950-1991), Grand Tourismo & Touring Cars, 

Dutch Vintage Sports Cars:

Onder meer deze Talbot zal deelnemen.


De Prachtige Talbot 105, de Dr.Husband *Special, uit 1931 
van de Nederlandse Eigenaar Han Brouwers.



*Deze door Dr.Georges Roesch (CH/GB) designed 
Talbot 105, de dr.Husband Special, uit 1931 
en in 1951 equipped met een grote compressor
levert nu maar liefst 257 pk op de testbank.


Talbot 105:
The Talbot 105 was a high powered sports car de
veloped by Talbot designer Georges Roesch.


 It was famously fast, described by one authority as the fastest four-seater 
ever to race at Brooklands.
The car made its first appearance at the London Motor Show in 1926.
 At this stage it was formally named according to its fiscal and actual
 horsepower as the Talbot 14-45.
 The six-cylinder engine displaced a volume of 1,665 cc and was 
the basis for all Talbot engines until the Rootes takeover in 1935.


The engine was repeatedly bored out further, giving rise to a succession of
 performance improvements. Throughout these developments, the exterior
 dimensions of the original 14-45 engine block remained unchanged, however.

The 1930 London Motor Show saw the debut of the 20-70 model, bore and
 stroke both being increased to give an engine capacity increased to 2,276 cc.
 In this form the car was later called simply the Talbot 70 or 75.
 Higher compression ratios and power increases followed.
An increase in the engine capacity, still without any change to the exterior
 dimensions of the engine block, yielded a cylinder displacement of 
2,969 cc for the iconic Talbot 105 model.
 In 1931 four 105s were tuned to provide a reported 119 bhp, at 4,800 rpm.
 In "Brooklands trim" further tuning and in increased compression ratio 
of 10:1 gave rise to a claimed 125 bhp.

Talbot 105 Works Brooklands at Silverstone:
(Brooklands banking)

The Talbot acquired its fame on the racing circuits, featuring prominently at
 Brooklands on the south-western fringes of London. In 1932 Talbot pulled out
 of racing, but a major Talbot dealer named Warwick Wright successfully ran 
a team of three 105s that year, and other teams operated by dealers and
 enthusiasts continued to race the cars at least till 1938. 


Porsche 912 coupe 1966

 en Klassieke Porsches 911/912. 
Vrijwel elk bekend klassiek race merk is vertegenwoordigd.
 Ook kunt u genieten van ons ‘Openlucht Museum' met
 historische auto's uit een ver verleden.
Daarnaast vliegen er ook door de lucht museumstukken als de Spitfire,
 Mitchell B25 bommenwerper, Harvards en vele andere historische toestellen
 van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht. 

RELATIE MARKETING:

Zonder uw inbreng kan een evenement als Classic Wings & Wheels niet worden gerealiseerd.
 Daarom beseffen wij als organisatie dat dit Gala 
ook voor u en uw relaties rendement dient te hebben. 
Uw gasten krijgen de hele dag een VIP-behandeling en de royale catering 
zal zelfs verwende fijnproevers verrassen. 
De bezoekers kunnen de "static shows" van auto's en vliegtuigen
 bekijken en tussendoor gezellig op terrasjes bijpraten onder het genot 
van een drankje en live muziek.

HOOFDDOEL 2013:

Het Zeldzame Ziekten Fonds vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht 
en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten. 
Terwijl vanuit de overheid en diverse fondsen miljoenen beschikbaar zijn 
voor onderzoek naar 'bekende' ziekten, staan mensen met een zeldzame ziekte
 er alleen voor. In een welvarende samenleving als Nederland heeft iedereen
 recht op de juiste zorg, behandeling en waar mogelijk kans op genezing. 
Er moet dan ook meer geld beschikbaar komen voor onderzoek naar zeldzame
 ziekten. Alleen door middel van onderzoek kunnen we oorzaken vinden,
 nieuwe behandelmethoden ontwikkelen en kan de kennis over zeldzame
 ziekten worden vergroot. 

Het programma is in ontwikkeling, dus blijf de site bezoeken

PROGRAMMA :

 08:00 uur: : Terrein open
 08:30 uur : Melden gasten briefing eerste meevliegsessie Gebouw 400
 09:00 - 10:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten eerste sessie
 10:00 - 12:30 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
 12:00 uur : Melden gasten briefing tweede meevliegsessie Gebouw 400
 12:30 - 14:00 uur : Airshow
 14:00 - 17:00 uur : Demonstratie auto's en meerijden gasten
 17:00 - 18:00 uur : Rondvluchten, meevliegen gasten tweede sessie
 18:00 uur : Uitreiking Cheque Zeldzame Ziekten Fonds

18:15 uur: Borrel met optreden van de inmiddels legendarische
 'Johnny and the Gangsters of love',
en de bekendmaking winnaars van de loterij.

NOTE:
 Overzicht van lotnummers en prijzen komt daags na 
het evenement ook op deze website te staan.


 




Editie 2011





STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

Motoring George Spauwen
Since 1963 * 1963-2018 = 55 Jaar
SO

Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook