*Techno Classica Essen
2012
*Note:
Because it is a very long report,
and they have to scroll too much,
I break it down into 2 parts ...
I'll still hope you will enjoy it
Voorwoord:
Donderdag 22 tot en met zondag 25 maart 2012 vond in het beursgebouw Messe in Essen
de 24e editie plaats van Techno Classica, de grootste oldtimerbeurs ter wereld.
Het Duitse Essen ligt niet ver van Nederland: in het Ruhrgebied, 40 kilometer van Venlo.
De beurs trok vorig jaar 178.300 bezoekers uit 41 landen.
Met als motte ‘Share the passion’ bieden meer dan 1.200 exposanten uit 30 landen
in 20 hallen alles op het gebied van klassieke en prestigieuze automobielen, motoren,
reserveonderdelen en restauratie.
Techno Classica Essen is met 21 beursafdelingen ook een toonaangevend platform voor
de auto-industrie, toeleveranciers, restaurateurs, verenigingen en belangengroepen.
Meer dan 230 clubs maken Techno Classica tot wereldleidend forum in de klassieke autobranche.
Eigenlijk is ‘Techno Classica’ vier dagen lang één groot automuseum.
Naast auto’s voor de verkoop, staan er pracht- exemplaren uit musea en privé-collecties
Eigenlijk is ‘Techno Classica’ vier dagen lang één groot automuseum.
Naast auto’s voor de verkoop, staan er pracht- exemplaren uit musea en privé-collecties
te pronken. Woensdag 21 maart vond voor het eerst een Oldtimer congres plaats.
Victrace was er in 1988 (Essen Motor Show) al bij,
ook in 2011 is een "extended Report" gepubliceerd,
en was nu, in 2012, alweer present zijn
om een uitgebreid * Verslag te doen.
*(Selektie van ca.570 Foto's & ruim 100
Victrace Video Archief Snapshots)
Kijk en geniet vooral mee en/of na...
"Deel de passie" - dit is het thema van de TECHNO-CLASSICA:
met zijn onovertroffen aanbod van antieke auto's, jonge klassieke auto's
en prestige auto's te koop, met zijn uitgebreide infotainment aanbod
en met zijn unieke historische presentaties van de autofabrikanten,
de Classic World Show voldoet aan de opgelegde verplichting op zich:
Alleen de beste ...
Dit keer gingen we maar met de snelle
comfortabele "Turbeau RTS" op pad omdat
de Duitse Autobahn ook "in beeld" was.
Mooi op tijd arriveerden wij bij de Gruga Hallen
om op zoek te gaan naar de Persconferentie die
om 11.00 uur was begonnen.
Welcome to the Paradise...
En Sommige Auto's waren nog niet eens af..😅
(snapshot)
Deze gelukkig wel...
een Ferrari 275 GTB
MG MG A poetsert...
Alhoewel sommigen nog best druk waren met het inrichten van
hun stands, besloot ik mijn tijd beter te gebruiken,
niet naar die Persconferentie en ben ik gelijk,
met de camera's in de aanslag, aan het werk gegaan.
Kijk en Geniet dus mee van het zeer uitgebreid Beeldenverslag
van dit grootse werelds Automobielfestijn.
- An Extended Report ! -
MG PB Airline/Coupe 1936
Originally registered on April 30 1936, by one James Templeton Redhead
of Newcastle, this magnificent MG Airline PB Coupe is finished in
duotone Ulster and Dublin Green and has to be one of the finest
restored examples of the marque to be found anywhere in the world today.
It is one of an estimated 7 surviving units from the PA & PB production
line total of 51 and was featured as the front cover article in the September
2001 edition of MG enthusiast magazine. Discovered as a 'ripe for restoration'
project by Gerry Wadman of Sussex Sports Cars, the main reason for it's
present condition has to be the painstaking and no expense spared
restoration program, which took an amazing six and a half years to complete
in the uk by highly regarded marque specialists
Colin Tieche and David Cooksey.
Typically for a car of the period the body was constructed of steel wrapped
around a complex ash frame with aluminium being utilised for the rear
wings and the aerodynamic roof section.
Power was produced by a 43 bhp (32.1 Kw.) in line 4 cylinder
three bearing unit with a 4 speed gearbox.
This was a noticeable improvement on the original 36 bhp
version used in the earlier PA model.
Fuel is supplied by twin SU carburettors.
At the time MG were thought to be 'pushing it a bit' by squeezing so much
power out of such a small engine, but nevertheless, this little 939cc MMM
MG car was to become a highly desirable addition to the driveway
of many a sports car enthusiast.
The style and concept of this car were the brainchild of H W Allingham;
a noted designer and devoted advocate of hard top cars whose work
was at its zenith during the nineteen twenties and thirties.
It carried all the design hallmarks of the period with aerodynamic styling
to the fore crowned by the breathtaking 3 pane 'cathedral window' roof.
As with its sibling MGs a recuring theme is the octagonal logo which can
be found on components throughout the car and is most prominently
apparent in the beautiful speedometer dial.
The previous Japanese customer Mr Hiro Nishio,
who resides in Kobe, commissioned the restoration and together with
Gerry Wadman took it on a MG car club tour of the UK prior to shipping it
home. The car has covered aprox 6500 miles in Japan and was a multiple
concours champion car before returning to the UK
for resale to a prominent Swedish collector.
Now available on the market and UK registered with its original
number plate 'DBB 36' this vehicle represents a fabulous opportunity
to any collector in today's demanding market place.
(Bron: Sussex Sportscars)
EURO 160.000 =>
Maar Goed doorsparen...
MG MGB Roadster 1963
MG MGB MK III RTS Roadster (Sa France)1973
MG TD 50-tiger jaren -/- MG TA 30-tiger jaren
Austin Sevens line-up
Bentley S1 2 Door Coupe 1957
(by James Young)
Bentley 6,5 Litre 1927
(original short chassis)
A huge Bentley Engine.
Lagonda M 45 T8 Tourer 1934
Invicta S-Type 1931
Watch this...
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
Napier 15000 cc 1904
(This is a Great Car !)
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
David Ayre...
De man die tijdens het...
furore maakte met zijn Napier 15 Ltr 1904.
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
ITALA 1907 = Peking-Paris
Voorzien van alle "comfort"...
de ITALA 1907 & David Ayre himself...
In 2005 David started to Restore his 1907 40 HP Itala to compete in the Centenary “Peking to Paris” as well as preparing 2 other 6½ Vintage Bentleys for the Rally. In 2007 the Itala DID Successfully Complete the Peking to Paris Rally without Major Problems!!
DAVID AYRE
De oude Formula I Ferrari van Jean Alesi.
- Ferrari En Zo -
Bij RetroLegends stond naast deze Morris Cowley racer uit 1935
en Bugatti Type 35b 8cyl ... een fraaie Alvis Sports 6 cyl 1936
Rolls Royce Silver Ghost 1923
(by Barker)
Hiswa ? Neen toch niet ....maar wel een heuse RIVA.
Aquarama 1966 uitgerust met twee
Christ Craft 185 PK V8 Motoren.
Het Vlaggeschip onder de RIVA boten.
& de Ferrari Hydroplane Arno XI 1953
Ooit wel eens eerder een
Ford Mustang Custom Sportswagon gezien?
Het betreft een eenmalig exemplaar
ombouw van een Ford Mustang GT 1968.
Alfa Romeo 6C 2500 Super Corsa 1947
"Moose"
VOLVO CARS HERITAGE
Presents...
VOLVO AMAZON KOMBI:
1962 - 2012 = 50 jaar!
Volvo benut de TECHNO-CLASSICA 2012 voor een grote verjaardagsfeest: „Volvo Amazon Kombi 50 years – 1962-2012“ luidt het motto van de Zweedse autofabrikant. De Zweden tonen op 300 vierkante meter in hal 3 vermoedelijk zes interessante stationcars van de Volvo Amazon, daaronder een politiewagen, een opgevoerd exemplaar van de Volvo met lange achterkant en een onaangeroerd origineel uit het jaar 1964.
In 1956 had Volvo de attractieve Amazon met tweegedeelde gril en vloeiende schouderlijn voorgesteld. Genoemd naar de amazonen uit de Griekse mythologie, overtuigde de eerst alleen vierdeurs verkrijgbare limousine niet alleen door haar uitzicht, dat de jonge designer Jan Wilsgaard haar had geschonken, maar ook door het ruime plaatsaanbod en de hoge veiligheidsstandaard. Met de modelverzorging van 1961 kwam er ook een tweedeurs model bij, nu met de vijfvoudig gelagerde B18 motor (één carburator, 68 pk), en de P 122 S met dubbele carburator en 80 pk. Vanaf februari 1962 kwam er als aanvulling een vierdeurs stationcar met horizontaal gedeelde achterklep op de markt.
Ook de ruime familiekoets verwierf al snel de reputatie van betrouwbare auto. Zowel de carrosserie met corrosiebescherming af fabriek, als ook de B18- en B20 motoren bleken buitengewoon betrouwbaar en duurzaam te zijn.
De alledaagse klassieker vestigde daardoor de faam van onverwoestbare „Alten Schweden“, die Volvo tot op heden geniet. Naar men beweert zouden er auto’s met meer dan vier miljoen kilometers op de kilometerteller bestaan. In totaal bijna 645.000 Amazon werden er gebouwd, daarvan tussen 1962 en 1968 precies 73.196 stationcars.
Overigens bood Volvo vanaf 1961 de Amazon in het buitenland niet meer onder de mythische naam aan. De Zweden hadden het geschil met de tweewielerfabrikant Kreidler verloren, die zich de naam voor bepaalde markten had laten deponeren. Dus liep de limousine onder de weinig prozaïsche benaming Type 121. De stationcar declareerde Volvo tot bij chassisnummer 1400 als Type 221, daarna kreeg hij dezelfde modelnaam.
Een verder thema op de Volvo stand – zelfs ook zonder voertuig ter plaatse – zal zeker ook de kantige 760 zijn, die voor 1982 op de markt kwam en daarmee dit jaar oldtimer wordt.
Al is de "Polis"Amazon Kombi 1969 nog zo snel...
de "ietwat"snellere VöX Amazon Kombi uit 1967
(2,8 Ltr 6cyl 600 PK !) achterhaald haar wel...
gebouwd door Mattias Vöcks.
(Ferrari Killer: Sweden Hottest Volvo)
VöX
Volvo Amazon Kombi 1964
Als ik een V8 logo zie word ik meestal blij 😊
Fiat 8V (Otto Vu) Vignale
Fiat Otto Vu Zagato 1955 -/- Fiat Otto VU 1951
snapshots
Ferrari 250 GT SWB California Spider 1963
snapshots
Mercedes-Benz 540 K Special Coupe 1939
Mercedes-Benz 680 Sport 6 cyl 1928
(2011)
Op de stand van Vredestein troffen we een stukje
Nederlandse historie aan...
Nederlandse historie aan...
#038 Maus met zijn Gatford aan de start in 1939
De "Kwik" Mercury "GatFord" V8 motor 1939
van Rallye-crack Maus Gatsonides.
Maus Gatsonides te Gast bij de Austin Healey Owners Club Holland
met hier de presentatie van zijn boek "Race zonder Finish"
tijdens "De Luttenbergrally" 1991
met als Speaker: Hans Ribbens uit Almelo.
"Het lijkt wel een auto uit een stripverhaal :)"
snapshots
"fraai ai ai ai"
Chevrolet Corvair Testudo 1963
Prototype van Nuccio Bertone
Prototype van Nuccio Bertone
Delage D6 80
Period Racing History 1937
The D6 was the last Delage. Produced from 1930 to 1954, the D6 was offered with a wide choice of engines over the course of its life.
In 1936, the Delage D6-80 racing version was introduced. Equipped with a 3.5 liter straight 6 engine mounted on a Delahaye frame, it could develop up to 200 bhp. The present model developped 150 bhp when running with regulat fuel, and 180 BHP when using methanol.
We are happy to offer for sale one of these rare and exceptional cars. The history of this particular D6-80 makes it one of the most desirable examples in existence.
During the first part of its life, this Delage D6 raced as a single seater in Argentina. It supposedly participated in various races, including in Mar del Plata in 1938 and Mendoza in 1942, yet without any specific documentation.
In 1974, the single-seater body was replaced with a 2-seater roadster body by well-known Argentinian coachworker Galisio. The inspiration is clearly the 1938 Tourist Trophy winning D6-3L driven by Gérard. With a complete aluminum bodywork and a strong, original 3.5l engine, this Delage is an excellent performer.
This exceptional Delage is eligible to participate in Historic races. This 1936 Delage D6 80 is immediately available in France with its Italian registration. The owner will consider a part or full exchange for another classic or race car.
Lotus 23 1964
Designed by Colin Chapman, the Lotus 23 was meant to participate in the World’s most prestigious endurance events. For its first appearance at the 1,000 km of the Nurburgring in 1962, the 100 bhp Lotus 23 outran the Porsche, Aston-Martin and Ferrari cars despites its competitors have as much as 4 times more power than the lightweight Lotus. After a single lap on the wet track, Jim Clark had built a solid 27-second lead over Dan Gurney’s Porsche 718.
A month later, the Lotus 23 was scheduled to enter in the Le Mans 24 Hours, but the cars were deemed dangerous by scrutineers. In response, Colin Chapman vowed to never participate in the race.
The Lotus 23 S we are offering for sale is a superb 1964 B example. The 23 B was the Lotus 23’s first evolution (a C model was sold in the U.S.A. starting in 1965). It was powered by a new 1,558 cc Twin Cam engine. This engine provided approximately 160 bhp, an astonishing power for a car weighing in at only 480 kg.
This Lotus 23 B was delivered new to the U.S.A. to Eric Anderson, who entered the car in the USRRC Pacific Raceways USA race in 1966 (DNF) and 1967 (DNF) as well as in the ACCS Westwood Motorsport Park events in Canada in 1966 (12th) and 1967 (DNF).
This Lotus 23 B came back to the U.K. during the 1970s and entered several events in the 1977-1984 period, including in 1983-1984, driven by Stephen Mitchell. Subsequently sold to Willy Widar and Patrick Behar of London, it then sold to Patrick Lansard, Jean-Pierre Mondonnet (1985), then to Robert Sarrailh in 1993.
Under his ownership, the car was the object of a true nut and bolt restoration in 2002-2004 and fitted with a 63-liter tank. From 2006, the car was sold to the current owner. The car was entered in the Historical Endurance challenge the three next seasons. At the end of the 2008 year, the engine was serviced. It only participated in 4 sprint races since then.
The transmission and clutch were also recently serviced. Under the current ownership, the car was serviced by Lotus specialist Garage Ruphil. Thanks to this meticulous maintenance, this Lotus 23 B proved to be an extremely good and reliable performer. In all the races entered by the current owner, this Lotus 23 outran its siblings and finished every race.
This Lotus 23 B is in race-ready condition and can be used for the complete endurance season before the next service.
Delivered with its up-to-date HTP paperwork, this Lotus 23 B is immediately available in France. The sale includes a set of spares wheels with Avon rain tires.
Eh... kijk nu eens hoever ik al ben...
Je kunt al kleuren krijgen
als het maar een Porsche 911 is.
Porsche 911 S/T 1971 East African Safari Rallye -uitvoering.
Over Porsche's gesproken...
er stond zeg maar.... een hele verzameling!
Eerst maar eens even een kopje koffie
bij Albert "State of Art" Westerman
die *druk was overleg te plegen met
Dr.Constantino Franchi, de Organisator
van de beroemde Mille Miglia die
dit jaar weer verreden zal worden.
*(we besloten dus later terug te komen)
Daarna weer heel snel verder want er
zijn nog heel veel "Holes" (ca.20) = Hallen te gaan...
Alfa Romeo Tipo B p3 1932
8 cyl. 2654 cc met dubbele compressor
Alfa Romeo TZ 2 (Tubulare Zagato) 1965
1570 cc 4 cyl 170 PK Top 250 km/uur
Alfa Romeo 1750 GTA M 1970
Alfa Romeo 155 TI DTM
(Winnaar 1993)
Alfa Romeo 8c Monza
(DVC PRO CCD III Video-snapshots)
Twee Prachtige 8C 2300 Monza's tijdens...
Ferrari 250 GT Boano/Elena 1957 Mille Miglia
Vliegtuig Stermotor-tafel
PORSCHE 906 Carrera 1966
2000 cc 212 pk
"wereldbol“ 50 jaar
Ford Taunus
opa 1 heb ik gemist...😊
Healey Silverstone
British Lifestyle...
UNIMOG 24 PK 1952
Tja.. met indrukwekkende Palmares weer...
Mercedes-Benz 710 S 1927
Bestond Mercedes-Benz in 2011 precies 125 Jaar...
2012 stond het in het teken van....
60 Jaar MERCEDES SL
"Super Leicht"
Sportwagen Legende
Bijna op de dag nauwkeurig, 60 jaar na zijn openbare première op 12 maart 1952 viert de toen vooreerst voor de racesport ontwikkelde eerste SL sportwagen van Mercedes-Benz op de TECHNO-CLASSICA een verdere première: De klassieker wereldbeurs in Essen is de openingsmanifestatie voor een reeks officiële verjaardagsvieringen voor de sportwagenlegende 300 SL. De grote Mercedes-Benz fabrieksstand in hal 1 staat onder het motto „60 jaar SL“. Net zoals verleden jaar, toen de sterstand zich voor het eerst in plaats van met meerdere thema’s slechts met één enkele hoofdgedachte bezighield, gaat het dit jaar op het Mercedes-Benz areaal eveneens slechts om één motief: de Mercedes-Benz SL – „Super Licht“.
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
Mercedes-Benz 300 SL (W194)
Rensportwagen 1952
2996 cc 170 Pk Top 230 km/uur.
Mercedes-Benz (W198) 300 SL 1957
2996 cc 215 Pk Top 250 km/uur.
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
*Mercedes-Benz 300 SL Roadster
*Ik had vroeger als kind zijnde een
metallic lichtblauwe Tecno model.
Mercedes -Benz AMG F1 Safety Car
Mooi rood is niet echt Lelijk...
Mercedes-Benz 190 SL Roadster
"Art" van diverse Typen SL Mercedes
Orginalteile.
Een fraaie two-tone...
Mercedes-Benz 230 SL Pagode 1963
Mercedes-Benz 500 SL
met 6 "dikke" Cibie Super Oscars
Rallye-uitmonstering.
Zo...
weer even rustig & gezellig bijkomen,
op de foto met Sarah & Laura,
van al dat Mercedes-Benz "Geweld" !
Bij Hall & Hall stond een
prachtige verzameling...
Auto Union Typ D Grand Prix Rennwagen 1938
12 cylinder 2985 cc 420 pk 330 km/uur
Club die 35 Jaar bestaat
Lotus Elite
(Pana S-VHS CCD II Video-snapshots)
Lotus Six
British Race Festival
Circuit Park Zandvoort 1995
Ex-Lotus Collectionneur
Olav Glasius met
de Zonen Arvid & Yoni waren ook
samen gezellig op pad !
Jaguar D-Type 1955
Jaguar Daimler Club Holland 1987
*Die club houdt niet van historie 👎
*Die club houdt niet van historie 👎
Dit is niet het rugnummer van Johan...
1953 OSCA MT4 no.1129
1500cc Ex-Briggs Cunningham, Walt Hansgen with an exceptional period history.
Sebring 12 hours etc. Engine recently rebuilt by ourselves.
It has competed in the Mille Miglia 10 times.
Raced by Stirling Moss in historic racing.
Abarth Osella 1972
Porsche 911 S/R 1967 London Sydney Marathon
PORSCHE 962C RLR 1987
(Matsuda Collection)
This car was the second 962 chassis to be built in the UK at Stroud in 1987. It has a flat six, twin turbo engine with a Porsche 5 speed gerbox which give it a top speed of 240mph.
The Porsche 962C is here displayed in the Matsuda Team, Italya Sports livery run by Richard Lloyd Racing as raced in the 1990 Le Mans 24 Hours by Northern Irishman John Watson, Italian Bruno Giacomelli and Canadian Allen Berg. It was classified 11th overall completing 335 laps during the classic race which was the first race after the installation of two chicanes along the Mulsanne Straight in an attempt to slow the prototypes down.
1968 Lola T70 SL 1968
A fabulous T70 with a great history. Raced for many years in Japan prior to sale in USA. Modified for road use and rallying before complete rebuild during 2009. Since then the car has raced successfully in the hands of Ollie Bryant in Masters and at the Silverstone Classic. This car has a fully documented history, no skeletons and is just fantastic.
12e Historische Zandvoort Trophy 1988
(Pana S-VHS CCD II Video-snapshots)
10th Historic Grand Prix
Circuit Park Zandvoort 1995
- Exiting -
1963 Lola Mk6 Chevrolet
A unique car built by Lola for John Mecom and driven by Augie Pabst at Nassau, Sebring 12 Hours, Guards Trophy (Brands Hatch), Riverside etc. Originally constructed in 1963 with a Ford 289, Mecom sent the car back to Lola to be fitted with a 6 litre Chevrolet in 1964, following the purchase of the design by Ford to start their GT40 project. Weighing around 820 kgs and with a potential 540 bhp it should be more than a match for GT40s in historic racing.
HEERLIJK..."dikke Super Sportscar"
Radiographic
controlled airplanes.
Voor in de schuur en aan de muur ?
Rolls Royce Phantom II Drophead Coupe 1930
(by Binder, Paris)
Bentley 4,5 Litre Coupe
(by Park Ward)
"The Honeymoon Express" 1938
During the late 1920’s and early 1930’s Bentley ran into grave financial trouble and by 1931 Rolls-Royce had stepped in and bought the assets and goodwill of the defunct company and formed a new one, Bentley Motors (1931) Ltd. Rolls-Royce had considered the Bentley marque to be a growing threat to their future success, but following their purchase decided to continue the Bentley name, albeit under their own stewardship, taking the company in an entirely new direction with the creation of the “Silent Sports Car” or Derby Bentley. In 1933 the new Bentley 3 ½ Litre model was released and was an instant success. The combination of effortless power and style met with almost universal praise. It was powered by a developed twin carburettor version of Rolls-Royces own 20/25 model and was installed in a low 126 inch wheelbase chassis that basically remained unaltered until the cessation of production in 1939 due to the outbreak of hostilities. Synchromesh was present on third and fourth gears and the Derby’s were fitted with a cross flow cylinder head and superb servo assisted brakes, encapsulating all of the perfection of Rolls-Royce engineering in this small sporting Bentley. Fitting of individual coachwork by approved body builders continued in true Rolls-Royce fashion giving potential buyers a great deal of choice in the look of their new motor car. 1936 saw further improvements with the introduction of the 4 ¼ Litre model when production of the 3 ½ Litre unit ceased. Steady development continued throughout the cars production and in late 1938 even more power was obtained when the overdrive models were introduced.
1926 Rolls-Royce Springfield Silver Ghost Playboy Roadster (LHD)
(by Brewster )
Talbot Lago T26 Grand Sport Barchetta 1950
Ja..Ja...Jaguar XK 120 Ghia Supersonic 1952
Alfa Romeo 8c 2300 Works Zagato Spyder
Ferrari 250 Europa
Lancia Astura 4th Series 1938
(Carrozzeria by Boneschi,Torino)
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
Lancia Astura Cabriolet 1938
* had de hele reis gereden vertelde hij...
jazeker op de trailer ! 😎
* had de hele reis gereden vertelde hij...
jazeker op de trailer ! 😎
Ferrari 250 LM:
Ferrari 250 LM winner of 1964 12Hrs Reims
with Graham Hill and Jo Bonnier
Internationale Zandvoort Meeting
Ferrari Club Nederland 1987
Riley 105 Transformable Coupe 1949
*(A one off by Swish designer Koeng)
Rolls Royce Silver Ghost Barker Torpedo 1920
Veritas RS 2000
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
(Pana DVC Pro CCD III Video-snapshots)
Borgward Isabella 1961
Borgward Isabella varianten
Opel bestaat 150 jaar
(1862-2012)
Adam Opel 1937-1895
In het jaar 1862 – 150 jaar geleden - richtte Adam Opel in Rüsselsheim een firma voor productie van naaimachines op, die vanaf 1886 ook fietsen produceerde en met dit ressort binnen de kortste keren de wereldmarktleiding in de wacht sleepte. Hij legde daarmee de grondsteen voor de automobielonderneming, die door zijn zonen voortgezet, sedert 1899 automobielen produceert en in de jaren 1930 de grootste Europese voertuigfabrikant was. Na de Tweede Wereldoorlog zette Opel de bouw van steeds solide en betrouwbare auto’s, deels met zeer sportieve genen, voort. De 150ste verjaardag van de firma wordt op de TECHNO-CLASSICA groot gevierd.
Opel RAK2 1928 Replica
AVUS Recordcar
AVUS Recordcar
Opel Grand-Prix Rennwagen 1913
Opel "Laubfrosch" 1924
Opel Kadett 1938
Een heel leuke Opel Kadett cabrioletje...
RMW
Restoration of a "Barnfind" Alfa Romeo 6C 2500 S 1943
Alfa 6C 2500 S 1943
Mercedes-Benz SSK
Jaguar C-Type
(ca.570 FOTO'S - ca.100 VIDEOSNAPSHOTS
Victrace Retro Media Archief
COPYRIGHTS MGS'12)